úterý 6. dubna 2021

Velikonoční 2. díl - tuleň

 Krásný den, přátelé!

O tom, že jsem pekla prvně velikonočního beránka, protože dřív jsem na něj formu neměla, to jsem vám tu psala už v předchozím příspěvku. Ač se neupekl úplně tak, jak měl, pochutnali jsme si na něm a druhý den nezbyl ani drobek. No a když jsem byla celá natěšená z pěkné keramické formy, tak proč neudělat dalšího, no ne? Helenka D. se v komentáři zmínila, že ho dělá ze šlehačkového těsta, tak jsem si u ní vyprosila recept a šla jsem na to. 

Jenže....... osud rozhodl, že dva beránky za jedny Velikonoce...to tedy ne, to by bylo moc. Tak máme místo něj velikonočního tuleně. Těsta bylo na mojí formu málo a na uši mu prostě nezbylo :o)


Nevím, jestli nezavedeme tulení tradici, protože kdybyste nás slyšeli, jak jsme se při jeho vyklápění nasmáli :o) 


Tady jen pro ilustraci, jak měl beránek vypadat :o) Každopádně, na chuti mu krása neubrala, šlehačkové těsto je báječné:

Šlehačkový beránek

ingredience:

125 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
60 g změklého másla + na formu
2–3 vejce (podle velikosti)
100 g rozinek, spařených
250 g hladké mouky + na formu
2 lžičky kypřicího prášku
250 ml smetany ke šlehání (min. 33 % tuku)

postup:

Předehřejte troubu na 175 °C a vymažte a vysypte dvoudílnou formu. V míse utřete změklé máslo s oběma cukry a zašlehejte vejce. Šlehejte, dokud hmota nenabude, a potom k ní prosijte mouku s kypřicím práškem. Přidejte smetanu, spařené rozinky a promíchejte. Hladké těsto přesuňte do přední (obličejové, hlubší) části formy na beránka, těsto by mělo sahat asi 1 cm pod okraj, uhlaďte povrch a přiklopte druhou polovinou formy. Pečte v předehřáté troubě asi 50 minut dozlatova. Pak ji vyjměte z trouby, zabalte na chvíli do vlhké utěrky, sejměte víko, a když trochu zchladne, opatrně beránka vyklopte a nechte nejlépe na mřížce (ležícího na zádech, aby se vahou neutrhl) zcela vychladnout.

zdroj: na doporučení Helenky D. https://www.apetitonline.cz/recepty/8065-slehackovy-beranek.html


Mějte prima dny,

Petra



18 komentářů:

  1. A proč ne ! Beránek nebo tuleň - určitě se po nich jen zaprášilo.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. To je vtipné,proč ne.Hlavně,že chutnal.
    Petro,hezké dny

    OdpovědětVymazat
  3. Peti,
    krásny tuleník :-) hlavne, že chutil a ktovie, možno si z toho urobíte každoročnú tuleniu tradíciu...
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
  4. Ten je krásný a hlavně,že chutnal. Já když peču,tak beránkovi pravidelně odlomím uši,nevím čím to je,ale až se my ho povede vyklopit i z ušima,tak to bude něco špatně:-)Zatím už 40 let bez oušek a jak je dobrý:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuleň je super! My měli teď tři roky po sobě velikonočního kohouta, pak jezevčíka a vloni jednorožce. Letos to bylo něco, co zatím nedokážu pojmenovat :D.

    OdpovědětVymazat
  6. Tvůj velikonoční tuleň přispěl k veselé náladě u nás! Je, tedy byl, to fakt fešák!
    Jsem moc ráda, že vám chutnal, musím to těsto občas udělat do bábovky, je škoda ho péct jen na Velikonoce.
    Peti, měj krásný večer a hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Šlehačkové těsto je moc dobré (máma z něj kdysi dělávala bábovku), takže beránkotuleň určitě chutnal :)
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  8. Péti, i já jsem se zasmála, díky. Už to spojení v názvu Velikonoce a tuleň mě fakt zaujalo. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  9. Proč ne velikonoční tuleň? Změna je život a zima taky, že by beránka nevyhnal 😉❄️

    OdpovědětVymazat
  10. Ten je dobrej... Náhodou, beránek bez uší a jak mu to sluší, jako tuleňovi. :o)
    Ale snědl se a to je důležité.
    Péti, měj fajn dny. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Petro, mě se Tvůj tuleň líbí. No řekni, kdo peče na Velikonoce tuleně. To jen tak někdo nemá. Vždyť je to jedno, stejně se to hned sní. Ať je to tuleň, nebo jednorožec. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj Petra, no to vobec nevadi, ze mu neostalo na usi, hlavne, ze ste sa nasmiali a ja na popise v tomto clanku, ako si ho robila :-))))) Recept na slahackove cesto som si hned ulozila a urcite ho skusim. Bo este som nikdy velkonocneho baranka nepiekla. Mam sice starucku kameninovu formu, ale akosi sa bojim do toho dat. Tak toto o rok urcite skusim...

    OdpovědětVymazat
  13. Ten se teda povedl. Já se letos na beránka vyprdla. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já beránky nepeču. Mně by bylo potom líto ho jíst. Ale je to pěkná tradice. Raději si upeču vdolky, nebo jiné buchty a koláče.

    OdpovědětVymazat
  15. Moc roztomilý a chutný tuleň :)
    U nás se peče jen bochánek a nádivka.
    Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
  16. Ne vždycky se to povede, já bych nevěšel hlavu. Jednou to vyjde, podruhé ne. :) Já se letos na Velikonoce obzvlášť těším. Sice mi musela pomoct půjčka na motorku, ale konečně jsem si pořídil nový stroj. Je to sice slabší chopper, ale to mi nevadí. Nejsem žádný střelec, abych na tom musel létat rychlostí 200 kilometrů za hodinu. Takže hodlám ten prodloužený víkend využít k tomu, abych se pořádně vyvětral. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra