úterý 27. února 2018

Zamčeno v ledu

Letošní zima si na pořádnou dávku mrazů docela počkala. Alespoň u nás. Celou dobu nic, jen sem tam klesla rtuť v teploměru k nule, a to ještě jen v noci. Moje nová, pěkně teplá, zimní bunda se mi něco natrápila....Nějak mám v hlavě zakódováno, že se v zimním období musím nabalit, abych náhodou neumrzla a pak je mi tím pádem odpoledne při teplotách nad nulou docela horko. Tedy, bylo.....teď jsem ráda, že ji mám.
Ale on i ten mráz je potřeba, alespoň vymrzne všelijaká nedobrá havěť, která nám pak okusuje a ničí zahrádky. A nejen to. Při takových mrazech se dá i pěkně kouzlit s vodou. A nějaký den pak i ledová nádhera vydrží. Stačí přitom málo..... vhodná nádoba, zelená větvička, červené bobulky,  trochu vody, mrazivá noc a měla jsem hotovo.


 Pro svícen jsem použila pevnější kelímek od jogurtu. Byl i s ouškem, takový malinký kyblíček. Do něj jsem vložila útlou rovnou plastovou nádobku, kterou jsem zatížila kamínky a ke kyblíčku zafixovala lepenkou, aby mi nádobka zůstala stát pěkně uprostřed. Mezikruží jsem pak vyplnila drobnými větvičkami a červenými bobulkami. Stačí opravdu málo a kouzlo je na světě...






Ještě pár silně mrazivých dnů bude, tak můžete tuhle jednoduchou parádu zkusit.

Mějte pohodové úterý.

Petra




20 komentářů:

  1. Niečo podobné som robila aj ja minulý rok. Vyzerá to naozaj efektne. A tieto akrtické zimy sú priam stvorené na takéto ľadové tvorenie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to úžasné, viď, jak dokáže být kousek ledu pěkný.... Čekala jsem netrpělivě až to zmrzne a já ho budu moci vyklopit. Jako malé dítě :)
      Měj se Moni moc hezky, Petra

      Vymazat
  2. No teda, Peti, krasa prekrasna ! Skoda, ze to lze naporad uchovat jen na fotkach ������
    Milana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mili, to ano...ale příští rok si zase uděláme nové :)
      Měj se báječně!! Petra

      Vymazat
  3. Překrásné svícny, Peti! Před pár lety jsem dělala ledové bábovky na terasu, letos jsem na to nějak nepomyslela (zato mám odmražený a vyčištěný mrazák :o))
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mrazák bych taky potřebovala už odmrazit...měla bych si chvátnout, za týden hlásí oteplení. Ale je to činnost, kterou tedy opravdu nemusím :)
      Hezký večer, Helenko!

      Vymazat
  4. Ale to je nádhera. Loni jsem podobné zahlédla a říkala si, že to budu muset vyzkoušet, jenže zapomněla jsem. Děkuji za připomenutí. Musím ale najít něco červeného, bez toho to není ono. Tvé svícny jsou nádherné.
    Přeji pohodový večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já taky hledala po zahradě. Naštěstí máme tyhle malé bobulky. Ale možná, že budou ještě venku i šípky. Ty by mohly vypadat taky báječně.
      Měj se moc pěkně, Petra.

      Vymazat
  5. Péťo, to je moc krásné. Kochala jsem se. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, Marti. Jak jsou teď silné mrazy, ani svíčka, co v něm hoří už téměř 2 hodiny, s ním nehne. Zatím netaje.
      Krásný večer, Petra

      Vymazat
  6. Petro, moc hezké. Jak se říká, v jednoduchosti je krása!
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju za pochvalu i návštěvu blogu, Káťo. Krásný večer, Petra.

      Vymazat
  7. V loňském roce jsem dělala něco podobného, letos jsem pozapomněla :-). Máš to moc povedené!
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc díky :) Ještě má být pár dnů pořádný mráz, tak třeba to ještě stihneš :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  8. Nádhera. Dřišťál a túje - přesně kombinace pro mě. :-) To musím taky vyzkoušet.
    Krásný den, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se tahle kombinace líbila taky moc. Ještě jsem měla ustřižené špičky levandulí, vypadají teď jako ojíněné, ale nebylo to ono.
      Ať se povede!!
      Pěkný den i tobě, Petra

      Vymazat
  9. Petruška ... to je nádhera ... už vlani som to chcela skúsiť, nemala som doma žiadne dekorácie ... a zabudla som na to ... Ďakujem za pripomenutie ... teraz je na takéto tvorenie ideálny čas. Vraj až do víkendu ... maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lauri, to máš pravdu, teď to zmrzne za chvilinku.....těším se pak na tvé fotky :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  10. Velká mrazivá krása.
    Pěkný den.
    M.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra