čtvrtek 8. března 2018

Jarní věnec

Sice si s námi počasí posledních dnů trošku zahrává a meteorology slibované výrazné oteplení nad 10°C se zatím nekoná, ale stejně, březen prostě vnímám jako jarní měsíc. Celý březen. Zkrátka už od prvního mám jaro. Všechny nás popadla touha si tu změnu období zařídit alespoň doma, nákupem tulipánků, petrklíčů a sedmikrásek, že? I já měla doma kvítí, už dvakrát jsem nakoupila a dvakrát mi odkvetlo....Nevadí, asi půjdu potřetí. Manželovo "vždyť ti to zase nevydrží" prostě odmítám 😁.

Nicméně, dozrál už čas na přípravu venkovního jarního věnce na terasu. My ji máme na jih a do stěny se slunko opírá celé odpoledne. Z živých kytiček a větviček už věnec netvořím, to už mi dávno přešlo, protože i zimní slunko umí u stěny udělat takové mikroklima, že tam nic nevydrží, natož teplejší jarní paprsky. Vyrábím tedy z umělých kytiček a dekorací. A dneska je tak veliký výběr a kvalita bývá taky super, že už často ani není poznat, že nejsou květy živé. Pak už stačí jen základ - korpus, ten jsem koupila ve výprodeji za 29,- a tavná pistole.



Přeji vám krásné skorojarní dny tohoto roku.

Petra





23 komentářů:

  1. Tulipány také miluji, snad ve všech barvách....mám je na několika místech naší zahrady.Přiznám se, že nejsem úplně příznivec umělých květin, ale ty jsi z nich Péťo vykouzlila romantický věneček a určitě ti bude zdobit terasu i v létě ;-). Krásný březnový podvečer přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zazi, taky mám tulipány i na zahradě, ale nějak je neumím pěstovat. Vždy mi odvetou strašně rychle....během opravdu pár dnů. Obdivuji zahrady těm, kterým vydrží i 14 dní. ...
      Měj se báječně! Petra

      Vymazat
  2. Musím tedy říct, že já jsem se na zimu těšila a jaro jsem odmítala, co to šlo. Nicméně dnes už jsem venku dokázala odložit bundu - přišel čas na první letošní hyacint. :-)
    Věnec je krásný. Jemný a romantický. Pěkná kombinace barev.
    Krásný večer. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, já dneska ještě ani nesundala venku ani čepici :D Asi jsem zmrzlík.
      Pěkný večer, pa. Petra

      Vymazat
  3. Peťo, věnec se ti moc povedl, je jemný a krásně barevný. Tulipány teď na jaře také kupuji, téměř každý týden. Tento mám ale růžové růžičky. :o)
    Přeji hezké dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to má normální ženská vydržet, viď, Dášo :) Dneska už mají kytky skoro v každém supermarketu. A v Lidlu u nás mají tulipány tak pěkné!
      Zítra asi kouknu po dalších :)
      Měj se moc hezky. Petra

      Vymazat
  4. Péťo, to je nádherný věnec. Já věnce neumím :-) Tulipány kupuju pořád a dnes u nás bylo ráno 8 nad nulou a slunce. Bylo to už veselejší. Měj se krásně a hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeeeee, Marti, tak snad to sluníčko dojde i k nám :)
      Krásný večer, Petra

      Vymazat
  5. Peti krásný věneček. U nás bylo dnes odpoledne krásných 12 stupňů a svítilo sluníčko. Já už jedu na zahradní vlně a v sobotu jdu vyset první semínka. Krásný večer. Rija

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takové teplíčko? U nás je ještě zmrzlá zem. Ale ptáci už se namlouvají jako o závod. To je stěbetání!
      Jaruško, měj se moc hezky a pozdravuj Nelinku.
      Petra

      Vymazat
  6. Krása....a také odmítám větu "vždyť ti to zase nevydrží"...no a co, tak nevydrží...:-) Ale ten pohled na krásné, nové a čerstvé tulipánky už nám nikdo nevezme...a tu radost z nich taky ne...úplně to chápu:-) Přeji krásné jaro...S:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký jemný věnec. Tulipány kupuji ráda, většinou v pátek, vydrží nejen přes víkend.
    Hezké dny přeji. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já už neumím číst....odpovídala jsem ti o komentář níže, s tím, že jsem si myslela, že ti tulipány vydrží jen přes víkend. A teď čtu, že nejen :) Asi bych neměla psát tak pozdě večer, protože už na to nevidím :D
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  8. Jani, zkus každý den tulipánkům zastřihnout stonky, třeba o 1-2 cm a vyěnit vodu. Moc jim to svědčí, vydrží i týden. Pravda je, že kupuju poměrně zavřené květy.
    Měj se moc hezky. Petra

    OdpovědětVymazat
  9. Peti, tulipány a hyacinty kupuji od začátku února, jinak to prostě nejde :o)
    Věnec máš nádherný, já ho mám zatím v hlavě, dnes jsem na něj koupila pár drobností, tak uvidíme.
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si šla dneska, Helenko, pro nové tulipány do Lidlu a neměli ani stonek. Všechno vyprodáno. Prý je velká poptávka :)
      Měj se moc hezky. Petra

      Vymazat
  10. Věnec máš moc hezký. Nejsem velká příznivkyně umělých kytek, ale občas je na milost vezmu. Jak píšeš, dnes se už dají koupit pěkné a hlavně vydrží. Taky si doma dělám jaro, na zahrádce to tady u nás ještě nejde, místy leží ještě sníh, který napadl v začátku tohoto týdne.
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, u nás, na Plzeňsku, už byl dnes vyloženě jarní den. Krása! Dneska bylo první letošní kafe na terase. Jak já se na to těšila....Tak ať máte brzo po sněhu i u vás.
      Pěkný den, Petra

      Vymazat
  11. Peťka, venček sa ti vydaril, pekne si ho naaranžovala a aj tie umelé kvietky na ňom pôsobia veľmi prirodzene. Prajem krásny začiatok týždňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, děkuju ti za Tvá slova. Už mi na terase přivolává tu správnou jarní náladu :)
      Krásné dny ti přeji, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra