neděle 28. dubna 2019

Mé keramičení

Krásný den vám všem, moc vás zdravím! :)

Bude to téměř rok, co jsme se přestěhovali s kanceláří do nových prostor. Vybavení nábytkem jsme extra řešit nemuseli, vzali jsme si to původní, jen jsme jeho uspořádání trochu přizpůsobili jiným rozměrům kanceláří. S námi se stěhovaly i fotografie na zeď.... máme zarámované fotky staré Plzně, místa, která dobře známe, i když některá v těch starých podobách vlastně už vůbec neexistují. Nově jsem si nad psací stůl pověsila nástěnku z korkových zátek od vína, kterou jsem vám tady na blogu už ukazovala. Ale ještě těm bílým stěnám pořád trochu chybělo. Nějaký obraz..... Nakonec jsem inspiraci z plátna, kterou jsem objevila na netu, přetvořila do keramického kachlu. 

Po prvním přežahu jsem se modlila..... Kachel uschl dobře, ani se neprohnul, což se mi u placatých věcí občas stává. Ale při prvním pobytu v peci napraskl. Trhlinka se objevila na rameni děvčete, druhá,  méně výrazná, pak ve vlasech. Když šel pak kachel už i s glazurou na ostrý výpal, bála jsem se, že se v peci rozpadne na dvě části. Naštěstí přežil :) Tak vám ho tu můžu i ukázat. Má své chybky, ale není to nic, kvůli čemu bych si ho na zeď nepověsila. Mám z něj radost :)



Do zelena jsem ladila i další keramické kousky. Ale kvůli kachlu to nebylo. Prostě se mi ta glazura líbila. ツ

Mějte pěkný nedělní večer i prima zítřejší start do nového týdne. Snad už nám konečně sprchne. U nás, v Plzni, jsme stále bez deště.....

Petra






28 komentářů:

  1. Petro, chceš říci, že všechna ta vyfocená keramika je tvým dílem? Ty jsi neuvěřitelná. Moc se mi všechno líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuju za pochvalu. Já chodím na keramiku moc ráda. Skoro bych řekla, že by mohla být častěji než jednou za týden :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Obdivujem a tlieskam ... Peti, krásna práca, si šikulka ... Prajem pekné, upršané dni ... :) L.

    OdpovědětVymazat
  3. Nádhera! Mám pro keramiku slabost. Skvělá práce.
    Jinak na střední Moravě už konečně lehce prší ......
    Tak přeju déšť i k vám.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, díky moc. Jinak u nás už dnes dopoledne začalo pršet taky. Jupí :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Peti, už na IG jsem byla unešená! Krásná práce, jemné barvy, skvěle zvolené glazury.
    Jo, a u nás od noci prší!!!
    Měj pohodové pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju :)
      I nás už se déšť objevil. Konečně jsme se dočkali!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Peťka, tlieskam a žasnem zároveň...hoci zelená nepatrí k mojim favoritom, na Tvojej keramike vyzerá úžasne. Veľmi vydarené.U nás daždivý celý víkend, prírode to neskutočne pomohlo, všetko je svieže a farebné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc ti děkuju za tvá slova :)
      I u nás už se konečněě zalilo :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Opravdu skvělé! Kachel bude krásná ozdoba stěny, ale i to ostatní je krásné!!!
    U nás dnes v noci konečně začalo pršet a drobně prší ještě i teď ráno- kéž by tomu tak bylo po celý den!
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  7. Péti, to je neuvěřitelné. Nádhera. Ten kachel je božský. Jsi moc šikovná. Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuju ti. Mám z něj opravdu radost. Je mnoho věcí, které se nepovedou a nakonec je rozbiju na střepy do dna květináčů.... Ale na tohle dílko jsem pyšná :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Obdivuji krásnou keramickou práci (kdysi jsem na keramiku také chodila), a ta kachle - ach.
    Péťo jsi šikovná!
    U nás prší již od soboty a na zahradě i v dalším okolí se to neuvěřitelně vše zazelenalo. Jsem tak ráda, že prší, vláha je moc potřebná.
    Měj krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc ti děkuju! A už na keramiku nechodíš?
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Já bych velmi ráda chodila, ale místní ZUŠ již kursy pro dospělé, po dvou letech kdy jsem chodila, neotevřela. Bohužel.

      Vymazat
  9. Kachel je krasný ale úplně mě dostaly ty misky - také jsem si myslela že jsou koupené.Květa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květko, moc ti děkuju, to se úplně červenám :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Péťo, to jsou nádherné kousky. Jsi tak všestranně šikovná, smekám. .o) Kachel se ti povedl a hrneček i misky jsou jako od profíka, ty by se mi také líbily. To chodíš do nějakého kurzu, nebo do keramické dílny?
    Měj krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, chodím na keramický kroužek pro dospělé. Jednou týdně... Do bývalého domu dětí a mládeže. Je to super relax. Něco si vyrobíme a k tomu si dvě hodiny pokecáme :o) Každý si dělá to, co se mu líbí, vedoucí poradí, když se s něčím nedokážeme poprat :)

      Vymazat
  11. To je nádhera jako od profíka:-)
    Přeji krásný máj !
    Eva

    OdpovědětVymazat
  12. Petro, keramiku mám moc ráda a vaše kousky zaslouží obdiv. Kachel je úžasný a misky i hrneček jsou krásné. Mám moc ráda jednoduché, čisté linie.
    Přeji krásné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné kousky, Peťo. Jsi opravdu šikovná, musíš mít z výrobků velkou radost. Člověk si u tvořivé práce odpočine, vyčistí havu.
    Snad už prší i u vás.
    Pěkné dny
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  14. Péťo, kachel je úžasný a já smekám...vím moc dobře, že pracovat s keramikou není vůbec snadné. Moc se mi líbí barva glazury. Nemohla bych poprosit o typ, jaký je to druh a kde se dá sehnat? Předem moc díky. Inka
    PS: Klidně sem nebo na můj email j.fejfusova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra