pátek 5. října 2018

Raffaello buchta na terase


Všechny vás moc zdravím!
U nás opět svítí sluníčko. Babí léto se vrátilo, utichl studený vítr a my si znovu můžeme vychutnat odpolední kávu na terase. I s buchtou ;)
Raffaello buchta patří mezi naše oblíbené rychlovky. Je to taková ta časově i svým složením nenáročná buchta, na kterou doma suroviny vždy mít budete. Takže když se ohlásí nečekaně návštěva a chci ke kávě něco upéct, je to bezva volba. A navíc, všem chutná moc :)


O buchtě jsem už psala dříve.  Ale pro toho, kdo nečetl a recept by ho zajímal, zde je:

ingredience:
2 hrnky polohrubé mouky
1 kypřicí prášek do pečiva
1 hrnek moučkového cukru
1 hrnek mléka
1/2 hrnku oleje
2 vejce (z bílků vyšlehejte sníh, žloutky dejte přímo do těsta)
Ze všech surovin, zpracujeme těsto, sníh z bílků přidáváme až jako poslední. Buchtu rozetřeme na plech s pečícím papírem a posypeme sypankou z:
1 hrnku kokosu
a 1/2 hrnku moučkového cukru
Dáme péct na 180°C. Po upečení ještě horké polijeme šlehačkou (smetanou ke šlehání). Jedna smetana je na plech tak akorát, tak lejte opatrně, aby vám vystačila na celý. 








Užijte si báječně nadcházející víkend. Počasí nám bude přát .

Mějte krásný den!

Petra

28 komentářů:

  1. ....to vypadá tak skvostně, bože, úplně cítím první sousto.
    Takže jsem po roce vlezla na váhu, ze zásady se nevážím, nu a popíjím detoxikační nápoje z řepy, řapíkatého celeru a ovoce. A tak si k tomu popíjení zavřu oči a cítím tu skvostnou kokosovou chuť.
    Ale recept uchovám, bude ho hodit, děkuji.
    U nás je také nádherné, slunečné počasí, také jsem pila kafíčko ráno venku a mělo to úplně jinou chuť.
    Krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, tvoji vůli tedy nemám. Jsi vážně dobrá, já bych se toho asi zříct neuměla. No, pravda, asi i proto nemám tvá štíhlá kila.
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  2. Péti,buchta vypadá opravdu dobře,už kdysi jsem pekla výbornou buchtičku podle tvého receptu.Tuhle upeču v neděli,těším se,jaká to bude mňamka.Máš opavdu krásný podzimní truhlík,taky mám na balkoně v truhlíku vřesy.Sluníčko u nás dneska svítilo vydatně,pofukoval vítr,ale dalo se,víkend má být zase hezký,tak vyrazíme pryč z paneláku.Tobě přeju krásný víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ať se buchta podaří :) a víkend taky.
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  3. Buchta vypadá dost dobře.
    A máš krásou podzimní výzdobu!
    Hezký víkend plný sluníčka ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Péťo, buchtu znám, je výborná, děkuji za připomenutí. Od jara jsem ji nepekla, teď štrůdlujeme, takže až bude chvilka času, upeču. Ta Tvá vypadá skvěle a máš ji krásně nafocenou. Líbí se mi u vás na terase a truhlík se Ti povedl.
    Ještě mám dotaz: Jak udržujete střechu terasy čistou? My máme podobnou a máme ji zaneřáděnou asi od ptačího trusu, nebo co to je. Déšť to neumyje.
    Přeji příjemný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, střechu máme z polykarbonátu, už léta. A buď nemáme tak aktivní ptáky a nebo nevím... My s tím problém nemáme. Déšť nám ji umyje spolehlivě, my ji nikdy, za ty roky, mýt museli. Takže ta naše je víceméně bezúdržbová. Nemáte třeba menší sklon?
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Jo, jo, sklon je menší a nad terasou máme ještě balkon, tam posedávají Ti ptáčci, takže na jaře to zkusíme vzít vapkou, nebo z balkonu to nějak vytřít. :o) Máme ji 5 let a není to tak hrozné, ale čistá není. Pa D.

      Vymazat
    3. Ještě jednou ahoj, koukám, že mám v komentáři výše překlep. Snad jsi z mého textu pochopila, že jsme ji nikdy mýt nemuseli. Tablet mi to přepsal :)

      Vymazat
  5. Jé - máte na terase stejný nábytek jako my na chalupě ;-). A máš krásný truhlík
    U téhle buchty nevím, jestli vyzkouším - syn kokosové věci moc v oblibě nemá, tak se bojí, aby toho nezbylo moc na mne ... Asi se dneska pustím do obyčejné bábovky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, taky ho máte tolik let a pořád drží? Byla to dobrá koupě ;)
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  6. No vidíš, a já nemám smetanu... Ale ukládám si. Je to fakt jednoduché, recept se určo bude hodit. :-)
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  7. Recept jsem vytiskla a určitě ji dnes upeču. Hlavně, aby mi moc nezachutnala a já nechodila jen tak, jako by nic, zakrajovat :-).
    Hezký víkend, Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsem ráda, že nejsem jediná, kdo to dělá :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  8. Péti, buchta vypadá fakt dobře a je rychlá. A máš krásná zákoutí na terase. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
  9. Ukládám si do diáře s nápisem- Vyzkoušet!
    Hezký víkend! Romana

    OdpovědětVymazat
  10. Buchtu znám, je výborná. Krásně je u vás na terase, truhlík máš z pedigu? Kdysi jsem hodně pletla.
    Měj prima víkend. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano Jani, z pedigu. Občas pletu a tenhle jsem si dělala vyloženě na okno :) Jen takhle úzké a dlouhé dno jsem nemohla sehnat, tak mi ho manžel vyříznul a vyvrtal ze sololitu :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  11. Peti, ty pokušitelko! Na tvé krásné terase bych si dala klidně suchý chleba! A ty servíruješ takovou dobrotu! Ráda vyzkouším!
    Děkuji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, koukám, že už máš svůj profil zpět, super zpráva :)
      Tak ať už nezlobí.
      Petra

      Vymazat
  12. Tu jsem kdysi taky dělávala a patřila mezi naše oblíbené.
    Poslední dobou vše sladké omezuji.
    Přeji hezký týden. Eva

    OdpovědětVymazat
  13. Petí, krásné fotečky. A buchtu jsem včera udělala. Manžel miluje kokos, já šlehačku :o), děti oboje a moc nám všem chutnala. Bude naší stálicí. Díky za tip.
    Fotečky terásky a podzimní atmosféry jsou moc, moc pěkné, pohodové.
    Užívej krásných podzimních dnů.
    Katka

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Peti.. moc děkuji za recept na úžasnou mňamku. Ráda vyzkouším a věřím,že u nás zaboduje.
    Tak nádherně je u Vás 😉 S tím pedig truhlíkem jsi mne nalákala.. máme mini parapet a všechny truhlíky mi padají..
    Posílám mnoho pozdravů a měj se moc krásně.Z🖤

    OdpovědětVymazat
  15. Máš to na terase nádherný! A buchta vypadá krásně!

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra