pondělí 1. října 2018

Víkend otevřených ateliérů

Víkendová akce, která proběhla tuto sobotu a neděli v celém Plzeňském kraji, převážně tedy přímo v Plzni, se nekonala poprvé. Byl to už její třetí ročník. A podle toho, jak každým rokem stoupá počet přihlášených umělců i návštěvníků, nebyl určitě poslední. Během těchto dnů se otevřou dveře mnohých ateliérů, výstavních síní, galerií. Lidé je mohou navštívit zdarma, ve většině z nich se potkat i přímo s autory děl, ať už jsou to malíři, fotografové, keramici, sochaři, šperkaři..... V některých ateliérech se pořádají i workshopy, takže návštěvníci si uměleckou tvorbu mohou i sami osahat :)

Já jsem si vyhlédla ateliér paní Evy Roučka. Kdo jste byl v Berouně na keramických trzích, nemohl jste její dílo přehlédnout. U její lavičky, resp. na její lavičce se fotilo tolik lidí, jak nikde jinde. Zaujala prostě mnohé, i mě  - viz poslední fotka v příspěvku z Berouna :)


 Poznáváte ji? Myslím tu lavičku :)


Paní Eva je neskutečně milá a energická dáma. Přivítala nás s úsměvem a připraveným pohoštěním, provedla nás celým ateliérem, zahradou, vyprávěla nám své životní příběhy..... Z našich plánovaných 20 minut jsme tam nakonec strávili 2 hodiny. Velmi příjemné dvě hodiny :) Přiznám se, že jsem při tom povídání a prohlídce úplně zapomněla fotit. Takže snímků mám jen pár, cvaknutých až téměř při odchodu. 



 Ptačí budka pro sýkorky :




Ještě jednou paní Eva:

Nakonec mám pro vás ještě odkazy, kdyby vás akce i paní Eva Roučka zajímali víc:
webové stránky akce
webové stránky paní Evy
http://www.galerie-marianska.cz/eva-roucka/


 Užili jste si i vy příjemně tři dny volna ? To počasí bylo báječné, že?!

Petra


16 komentářů:

  1. Péti, o takové akci jsem neslyšela, že by u nás byla někde v okolí. Moc krásné výrobky. Ta lavička mě oslnila. Musím se podívat na odkazy. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ta akce je fajn. Každý si podle seznamu může vybrat, koho nebo co chce navštívit. A jestli se nepletu, tak letos bylo nahlášeno téměř 140 umělců nebo organizací.
      Měj se hezky.
      Petra

      Vymazat
  2. Péťo, to musí být skvělá akce, tu bych také využila, jenže u nás asi není. Ráda poslouchám vyprávění lidí, co něco umí a v tomto ateliéru je um vidět všude. Jsem ráda, že alespoň pár fotek jsi zvládla, líbí se mi. Fotky i místo.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To povídání paní Evy bylo pro mne příjemným bonusem. Jeli jsme tam, že chvilku pobudeme a pojedeme domů. A nakonec nás vyhnala až zima pozdního odpoledne.
      Dášo, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  3. Zajímavá akce, hezké fotografie i reportáž, lavičku jsem nepoznala, ale to nevadí, je hezká.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sugr, lavička stála na travnaté ploše na náměstí, u soutěžních výtvorů zahradní keramiky :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Krásně bylo, taky jme nevěděli, kterou akci navštívit a kterou ne ;)
    Keramiku mám ráda, určitě to byla krásná návštěva.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A příští víkend má být, Ilonko, opět krásný. Tak myslím, že si výletnění ještě užijeme :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  5. Úžasné ... keramiku obdivujem, je mi veľmi blízka a skláňam sa pred šikovnosťou pani keramikárky ... Peti, maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, pro mne je ještě neuvěřitelné, že taková subtilní, křehká dáma, vytváří taková velká díla :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  6. To je zajímavá akce - možnost nakouknout zblízka na tvorbu nějakého výtvarníka. Netušila jsem, že v Plzni něco takového bývá
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se letos, Stáni, účastnili prvně. Taky jsem v minulých letech netušila. Ale letos jsem narazila na letáčky o akci :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  7. Tak taková návštěva by se mi taky moc líbila.Užila bych s ji. Výtvarnice je tedy nadaná všemi směry.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu. Keramika, dřevo, kámen, plátno.....a určitě ještě i další materiály, s kterými tvoří. Obdivuhodné!
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  8. Obdivuji kohokoliv, kdo dokáže rukama zhmotnit své představy, ale musím přiznat, že tvorba paní Evy, kterou tady u tebe vidím z fotek, není úplně můj šálek čaje. Na lavičku si z Berouna pamatuji, ale nelíbila se mi, takže jsem si ji ani blíž neprohlížela. Ale jinak je moc fajn, že u vás autoři nechávají nahlédnout do svých dílen a ateliérů. Musím se podívat, jestli se něco podobného neděje i u nás.
    Měj hezké dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  9. Peti, děkuji za to, že si nás vzala sebou! Ta dáma s nákupy mě zaujala už na tvých fotkách z trhů! Je úžasná! A paní Roučka nepochybně taky!
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra