čtvrtek 3. ledna 2019

Ptačí výzva

Ahoj všichni☺️

Není to tak dlouho, co jsem se vás ve svém příspěvku ptala, jestli přikrmujete v zimě ptáčky. Většina z vás psala, že ano, což je super. 




Tak tu mám pro vás výzvu. Vlastně ne já, není to moje výzva. Připravila ji Česká společnost ornitologická a jedná se o první hromadné sčítání ptáčků na našich krmítkách. Je to vcelku jednoduché, určitě to zvládne každý. Máte-li chuť a během tohoto víkendu (4.-6.1.2019) hodinku čas, můžete se zúčastnit i vy, třeba i s dětmi. Nemusíte být žádnými odborníky na ptactvo, to se nemusíte bát. Informace o tom, jak vše probíhá naleznete tady, přímo na jejich stránkách. Zároveň tam najdete i to, jak, čím a kdy ptáky krmit, jak kterého rozpoznat a další zajímavosti.

Tak co, půjdete do toho se mnou i vy?

 Petra
 ♡


Malé doplnění: vzhledem k velkému zájmu o informace o tomto prvním sčítání ptáků České společnosti ornitologické padá server. Takže..... pozorovat a sčítat můžeme i tak, výsledky se mohou hlásit až do 15.1. Kdo neví jak, je to jednoduché: vyberte si libovolných 60 minut a během nich pozoruje a počítejte jednotlivé ptáčky na vašem krmítku. Zapisuje si vždy nejvyšší počet, co naráz vidíte. Nesčítejte. Vidite-li 5 koňader a za deset minut 3, platí počet 5, ten nejvyšší.  Pokuste se i o určení druhů, když některého ptáka nepoznáte, nic se neděje, i tak ho můžete započírat jako neznámý druh. Vše si zapište, vč. hodiny, kdy jste pozorovali.  Koho to bude bavit, může si udělat klidně další sčítání zítra a nahlásit to jako druhé , třetí, třeba i desáté počítání :)
Já mám např. z dnešního rána, mezi 8.30 az 9.30 pozorováno: 
10x sýkora koňadra
2x sýkora modřinka
1x hrdlička zahradní
1x kos černý 
18x vrabec domácí 

Určitě si ještě minimálně jedno počítání dám :)

P.


22 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Ilonko, moc děkuju, to jsem ráda, že se přidá další dobrá duše :)

      Vymazat
  2. Pokusím se taky, ale letos to je nějaká bída, loni jsem nestačila dosýpat slunečnice a letos vydrží několik dnů. Teď napadl sníh tak uvidíme jestli začnou ptáčci létat víc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, moc děkuju, třeba jsou ti "nevěrní" u někoho jiného na zahradě....

      Vymazat
  3. Zúčastním sa rada ... Sýkorky na kŕmidle sledujem každý deň ...
    Peti, maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc díky :)
      I já to mám jako televizi :) je to krásná podívaná a teď bude i užitečná :)

      Vymazat
  4. Milá Peti bohužel se úžasné výzvy nemůžu zúčastnit, mám pracovní víkend.
    Ale moc ráda pozoruji naše krmítko a že tam bývá dost často narváno. Tak můžu říct.. v naší vísce je ptáčků dost.
    ( klan vrabčáků je převyšuje a našeho Otíka nepočítám :-) )
    Posílám mnoho pozdravů a měj se moc krásně. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tak ať ti to v práci rychle a bezproblémově utíká ;)
      Měj se, Petra

      Vymazat
  5. Péti, už jsem o tom slyšela a říkala jsem si, že se zúčastním. Díky za připomenutí. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuju, je super, že o takové akce mají lidi zájem. Snad to s tou přírodou ještě na budeme mít tak zlé :)
      Petra

      Vymazat
  6. Peti, tak to taky zkusím, doufám, že nezapomenu. Mám na krmítko výhled z kuchyňského okna.
    Děkuji za info a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to máš z kuchyně krásný výhled :) Díky za účast :)
      Petra

      Vymazat
  7. Můžu někde chybět ? ... jasně, jen mi ještě neposlali ten formulář.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, už? Kdybys ho nedostala, zkusím ti ho přeposlat :)

      Vymazat
    2. Jinak před chvilkou jsem hlásila mé počítání a žádný formulář potřeba není. Jde to rovnou on-line přímo z jejich stránek.

      Vymazat
  8. Petruško o výzvě jsem četla na internetu. Dnes jsem nasypala před půl hodinou a zatím nic. Po ptáčcích, jakoby se slehla zem. Zkusím zítra dopoledne. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ivuško, já sypu už několik týdnů, tak jsou už zvyklí... Létají nám sem hodně vrabčáci...co jsem nejvíc napočítala, tak necelých 40, ale už se počítají v takovém množství špatně :)
      Držím palce, ať nějaká ta drobotina přiletí udělat radost i k vám :)
      Petra

      Vymazat
  9. Peti, je to super výzva, už jsem o ní také četla na internetu ... ale u nás to neklapne, tuhle zimu nám vůbec ptáčci do krmítka nelétají, přitom minulou zimu jich tu bylo, že jsme nestačili dosypávat. Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, asi se krmí u někoho jiného, viď? Třeba se povede příště :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Péťo, ani u nás to neklapne. Krmítka máme tři, ale ptáčky u nich moc nevidím. K tomu keramickému nechodí, sbírají jen to, co spadne na zem. Tak uvidím, jestli si zvyknou časem a nebo bude jen na okrasu. Určitě ho nafotím, ale chtěla bych i s ptáčkem. U nás dnes vše roztálo a zahrada je opět pod vodou. Teď kdyby mrzlo, máme kluziště. A také máme na zahradě kosáka, ale než jsem si došla pro foťák, schoval se. Tak uvidím, jestli se mi nějaký ptáček dostane před objektiv a budu se moci k výzvě přidat. Dnes to nevypadá.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já viděla tu tvojí fotku "vodní" zahrady. To je tedy něco! My jsme v kopci, tak u nás naštěstí přebytečná voda nestojí, všechna, co se nevsákne, odteče dolů.
      Tak ať máte brzo zase zahrádku v normálu, Petra

      Vymazat
  11. Sčítali jsme a výsledky jsme měli podobné: modřinky, koňadry, vrabci, kosak, hrdličky a straky :-)
    Ptáci jsou moje posedlost, mohla bych se na ně dívat věčnost :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra