středa 2. ledna 2019

Sýrová roláda

Moc vás všechny zdravím ☺️

Dneska jsem tu po delší době opět s jedním receptem. Tuhle sýrovou roládu nedělám moc často. A přitom ji máme všichni tak rádi.


ingredience:

15 dkg plátkového sýru Eidam 
15 dkg šunky
8 dkg změklého másla
2 obdélníčky taveného sýra
3 vejce uvařené natvrdo
1 kyselá okurka
1 menší cibule
pepř, sůl, lžička až dvě hořčice

Plátkový sýr rozložte na pečicí papír na plech tak, ať se kousky překrývá. Vložte na chvilku do trouby, aby se rozehřál a spojil. Pak na něj položte šunku, ideálně na tenko nakrájenou. Na ni pak rozetřete náplň, kterou smícháte z ostatních ingrediencí. Vejce strouhám, okurku i cibuli krájím opravdu nadrobno. Pak už stačí opatrně srolovat, nechat do druhého dne uležet. 



My měli tuhle roládku na Silvestra. A jsem zvědavá, kdy si na ni někdo u nás zase vzpomene. Aby to nebylo zase až za rok ☺️

Taky máte oblíbená jídla, která paradoxně připravujete jen jednou za dlouhý čas?

Mějte prima dny,

Petra



31 komentářů:

  1. Sýrovou roládu jsem kdysi dělávala pořád. Akorát jiný recept( lučina,taveňour,česnek,ořechy a pokladlo se to hroznovým vínem). Všichni se oblizovali,ale už jsem jí pěknou řádku let nedělala.Budu to muset asi brzy napravit.
    Danča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, s ořechama musí být moc dobrá, to někdy taky vyzkouším. Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Peti, musím jen souhlasit, už jsme ji hrozně dlouho nedělala a všem u nás chutná!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky prostě nevím, proč ji nedělám častěji :o)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  3. Tak to jsi mi připomněla, že tuto roládu jsem nedělala již několik let a při první příležitosti ji musím "oprášit". Nedávno mi kamarádka říkala, že dělá podle mého receptu moc ráda salát s pórkem a já na něj také skoro zapomněla :o).
    Péti měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, máme spoustu receptů, na které se nám nedostává čas nebo příležitost, viď? :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Mňam, tak tuhle roládu já můžu. Vlastně můžu všechno co se dotklo nějakého sýra :-) Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, i u nás je sýr v oblibě. Skoro bych řekla, že jakýkoliv :)
      Měj prima dny .dny.P

      Vymazat
  5. Péti, tuhle roládu jsem dělávala kdysi, když byly děti ještě doma, ale už dlouho ne. A nafotila si tak lákavě, že mám na ni úplně chuť. Měj se pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, mám taky pár "pokladů", které jsem dělala naposledy před mnohými lety... Občas musím tu kuchařku provětrat :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Tuhle lahůdku já mohu a netuším, proč jsem se do ní nikdy nepustila ? Děkuji za postrčení, za recept a za kouzelné fotky, které nastartovaly mé chuťové pohárky.

    OdpovědětVymazat
  7. Před mnoha lety jsem ji dělávala taky a pravda chutnala všem. Budu muset oprášit recept.
    Děkuju za připomenutí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, moc díky za návštěvu na mém blogu :)
      Ať se povede a chutná :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Péti,kdysi jsem dělala a teď dlouho ne.Děkuji za připomenutí,určitě zase někdy udělám.Měj se hezky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ať se povede :)
      Měj se prima a díky za návštěvu na blogu, Petra

      Vymazat
  9. Pamatuji se na studentská léta, kdy sýrová roláda tvořila základ mého kolejního jídelníčku.
    Doma jsem ji nikdy nedělala. Eva

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá to velmi jedle, hned bych si to dala. :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Péťo, také jsem ji dělala, ale je to už dávno. Děkuji za připomenutí, ta Tvá vypadá skvěle.:o)
    Hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuju :) Znova jsem si připomněla, že je vlastně na přípravu i docela jednoduchá, že fakt nevím, přoč ji nedělám častěji :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  12. Jé, tuhle roládu už jsem nedělala spoustu let... A přitom mi taky chutná.
    Hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No přesně, my na ni během roku taky zapomínáme :o)
      Stáni, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Peti ... tvoja roláda je veľmi lákavá ... ja poznám len recept, kde sa syt varí a potom sa rozvaľká ... nikdy som nemala odvahu takto roládu pripraviť. Ale tvoj postup aj gramáž sa mi veľmi páči ... Veru skúsim pri najbližšej oslave. Maj pekné dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, já jsem to dřív s rozehřátím celého bločku sýru v sáčku a horké vodě taky dělala. Ale je to mnohem náročnější, sýr rychle tuhne, nejde pak někde vyválet a nikdy jsem ho nevyválela do nějakého rozumného tvaru. Tenhle způsob je o mnoho jednodušší a i konce má roládka pěkné, neošizené :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  14. Syrová roláda je veľmi obľúbená aj u nás, robím ju na Vianoce pre vegetariánsku časť rodiny ako náhradu za rybu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, taky jsem jeden čas řešila co namísto masa, protože dcera rok a půl jedla vegetariánskou stravu. Sýrová roládka mi nenapadla, k salátu měla tofuřízek :)
      Moni, měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
  15. Vyzerá výborne, raz som ju robila aj ja, ale z celého syru, ktorý sa mal variť vo vode... no katastrofa. Rada vyskúšak Tvoj recept :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
  16. ESTO TIENE QUE ESTAR RIQUISIMO!!!!
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra