neděle 3. února 2019

Sněhu kupy :)

Asi to v jiných částech republiky nebude jiné. Sníh, sníh a zase sníh. Já jsem to zřejmě zakřikla... U Blondýnky na blogu jsem v komentáři psala, že už mám v sobě přepnuto na jaro. Zima že už byla, sníh i mráz taky, tak na co jiného se těšit, než na jaro..... Tak dneska mi příroda ukázala, že nemám předbíhat :o)
Ráno v půl sedmé jsme tu ještě neměli téměř nic a za 2 hodinky toto:


Největší radost měli ze sněhu psi. Takovou lítačku na zahradě už jsem dlouho neviděla. V zimním počasí je oblékám, takže dostali kabátky jako vždy. Stačilo, že jim z nich koukali jen nohy. Přes nabalené sněhové koule na chlupech jsem jim pak oblečky ani sundat nemohla. 


Mé ledové svícny už taky vzali za své. Ještě včera večer tu stály, sice ne už v bůh ví jaké kondici.... ale dnes už jsou z nich jen zelené korunky jako pro sněžné víly :)



My už měli radost oproti psům trochu menší. Sníh byl těžký, padal vydatně a rozlámal nám dva stromy..... Byly to letité sloupové jalovce - rakety.  Nakonec jsme rádi, že to neodneslo stromů a keřů víc. Větve se pod tou tíhou ohýbaly mnohdy až k zemi. Ale počítat škody budeme až zítra, protože sněží stále.  Z chodníků okolo domu jsme odhazovali už třikrát. 



A co vy? Taky jste zapadáni? Nebo se vám dnešní bohatá sněhová nadílka vyhnula?

Mějte prima dny, Petra


36 komentářů:

  1. Tak u nás dneska nic, my byli zasypáni minulý víkend a sníh se pořád drží, ale dneska jenom slabé mrholení, konečně jsme si oddechli od odhazování sněhu :) a na jaro už jsem naladěná taky, včera jsem probrala semínka a chystám se na vysetí paprik.
    Přeji krásný večer. Vlasta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, no jo, papriky už půjdou do výsevu, viď. No přiznám se, že už jsem taky přemýšlela, kam co vyseju a nasázím. Papriky tedy kupuju jako sazenice. Že semínek je prostě neumím. ..
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. U nás, kousek od Brna hlásím 6st a vodu. Hlásí, že sníh přijde z Čech. Necháme se tedy do rána překvapit.Každopadně je zima, tak já se ještě na jaro nechystám ;-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, třeba ta nadílka dorazí i k vám... 😉
      Měj prima den. Petra

      Vymazat
  3. U nás je taky jako na horách a stále sněží :)

    OdpovědětVymazat
  4. V sobotu 12 st a všechno roztálo, dnes pršelo, ale už opět chumelí a chumelí ....
    Snad ráno pojedou vlaky ;)
    ezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, copak sníh, ale popadané stromy a vedení, to asi dělá potíže na trati, viď? Tak ať šťastně dojedeš.
      Petra

      Vymazat
  5. U nás to takto vypadalo v pondělí. Sníh vydržel pět dní. Včera jsme měli jaro a všude je spousta sněženek. Dnes prší, jsem zvědavá jestli ještě něco spadne.

    OdpovědětVymazat
  6. Petro, v Praze sněžilo taky vydatně. Já to tedy sledovala jen z okna, protože se o mne pokouší nějaká viróza, tak se jí snažím (pokud jde o kašel, nepříliš úspěšně) zlikvidovat. A svou zmínkou o rozlámaných jalovcích jsi mi připomněla naše túje na chalupě - sněhová nadílka tam asi taky bude, tak jsem zvědavá, jak to přežily...
    Hezký nastávající týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, držím palce, ať bacily úspěšně a rychle zlikviduješ!

      Vymazat
  7. Peti, u nás sněží teprve tak dvě hodiny... Nádherné fotky, konečně ses dočkala! A pejsci, dobře to znám, i u nás je lítání ve sněhu, pojídání sněhových koulí, křoupání ledu a jiné taškařice ve veliké oblibě :o) Tak ať si to chlupáči parádně užijí a ty s nimi!
    Hezký večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
  8. Péti, sníh je dokonce i u nás. Krásné fotky. Sníh je ale tak těžký, že nám zlomil jednu celkem velkou túji. Měj pěkné pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ty škody od sněhu jsou nepříjemné. Stromů je škoda.... Včera jsem viděla v ulicích hasiče, jak prořezávali stromy, aby padající větve nezranili chodce.... No, snad máme ty horší projevy zimy letos za sebou....
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  9. Tak nám se sníh téměř vyhnul.Sem tam padaly drobné kapičky deště. Navečer a ještě pak v noci se nějaká ta sněhová vločka k zemi snesla a bylo příjemně bílo. Dnes je nebe modré, svítí slunce a moc asi z toho bílého nezůstane. Uvidíme.
    Pohodový den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tady mrzne, tak se sníh drží. Ale sluníčko svítilo jako o závod. Bylo to krásné!
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  10. U nas taky, poslusne hlasim! Ackoli mu davam jeste tak 2dny. Fajn fotky Peti, ja taky vybehla jich par udelat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Snad do konce týdne vydrží, aby si ho i děti na kopci užily 😉

      Vymazat
  11. Peti,
    krásne je u vás a verím, že aspoň niekto si ten sneh užil :-) I keď je mi ľúto tých stromov U nás sa už všetky zvyšky snehu roztopili, tak mám o prácu menej (odhŕňaním).
    Tak pekný a úspešný týždeň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, třeba dorazí sněhová nadílka se zpožděním i k vám 😉
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  12. U nás taky nasněžilo jupí!!! Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romano, je to nádhera, viď.... Sníh a sluníčko....
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  13. fuha, no u nas sa nastastie uz vsetko roztopilo a cez den je nad nulou, za co som fakt rada. sneh je krasny, ale iba ked clovek nemusi nikam chodit a moze si ho uzivat spoza okna. aspon u mna to tak je, nerada sa brodim kopami snehu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, my měli to štěstí, že to největší sněžení byli o víkendu. Tak byl čas ho uklidit. A i tak, v pondělí ještě byly vedlejší silnice neuklizené, silničáři nestíhali....
      Měj prima den. Petra

      Vymazat
  14. Péťo, u nás také napadlo, ale nic moc. A včera vše strašně tálo. Dnes jsem pohádkovou zimu zažila až na cestách. Je úžasné vidět, jakou mají pejsci radost ze sněhu, ta fotka je super. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, Terrinka určitě ve sněhu taky řádí, viď?!
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  15. U nás celý víkend pršalo a sneh pomaly, ale isto odchádza do nenávratna. Zato ľadu na chodníkoch a cestách máme nadostač. Ešte prežiť tento február a snáď marec už prinesie lepšie počasie.

    OdpovědětVymazat
  16. Jako lidé jsme se naučili flexibilně přepínat, také, co jiného nám zbývá. Příroda si s námi hraje své hry a nám nezbývá než to respektovat. Dnes na zahradě se mi ukázal stejně lákavý obraz jako u tebe, vše schované pod bílou pokrývkou a přiznám se, bylo to kouzelné. Vše je schované, hlavně že nejsou holomrazy.
    ... a té vláhy, co bude.

    OdpovědětVymazat
  17. V pondělí dostala svoji sněhovou nadílku i Praha a kromě kalamity byly spokojené dětičky téměř všech věkových kategorií a naše Barunka, která má sníh také ráda a zřejmě ji nevadí, že se z ní stává sněhová koule. Náš už třetí pes s vrozenou láskou ke sněhu ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  18. Jsem nadšená. Jak ze sněhu, tak z Tvých fotek, Peťo. Dokonale jsi zachytila tu zimní nádheru a psiska se vydováděla dosyta, sníh jen lítá od tlapek:-).
    Hezké dny
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  19. Jak jsem se ze sněhové nadílky neradovala (přepnuto na jaro), jsem za ní vděčná, protože krásně ochrání před velkými mrazy vše, co je pod ní. Třeba narašené pivoňky a místy vyrašené krokusy.
    Druhá fotka je fakt čistá radost, krásně zachyceno. A ten stylový obleček :)

    OdpovědětVymazat
  20. Peti já jsem ta z té jiné části země.. Alespoň poprašku jsme se dočkali.😉 Takže snezenky mají bílou peřinku.
    Moc dekuji za fotky bílé nádhery. Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
  21. Ty koule na psích tlapkách znám dobře,máme stejnou rasu.V pondělí musela naši fenku postavit i v oblečku do vaničky s vodou,aby se nejdřív ty koule rozpustily,jinak bych ji nevyslekla.
    Fotky jsou krásné.Když je taková pohádková zima, tak je to paráda.
    Krásné dny.
    Irena










    OdpovědětVymazat
  22. Peti, to je nádhera ... psíci sú rozkošní, a živo vidím, ako lietajú v tej bielej perine ... :) Poznám to, aj keď veľkosť našej Ajky je nepomerne väčšia ... Prajem ti krásne dni ... L.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra