sobota 5. prosince 2020

Linecké cukroví a kokosové tyčinky


Krásný adventní večer, přátelé.

Dnes jdu na blog s recepty na dva druhy cukroví. Pro někoho možná notoricky známé, ale třeba se najde někdo, kdo má chuť vyzkoušet recepturu trochu jinou, než má léta zažitou z domova. Protože.... ač se peče linecké téměř v každé domácnosti, všude chutná trochu jinak. Taky jste si toho všimli? ツ

Na naše linecké cukroví budete potřebovat: 

350 g hladké mouky
120 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
250 g másla
3 žloutky
trochu citronové kůry




Linecké slepujeme rybízovou marmeládou. Domácí, bezjadérkovou, kterou nás zásobuje moje mami ツ Letos je z klasického červeného rybízu v kombinaci s černým. Je božská. Správně pikantní, kyselá.... chuťové pohárky si v kombinaci se sladkostí lineckého jen a jen užívají ツ


Kokosové tyčinky se dělají pomocí strojku (mýnku) na maso. Roky jsem je protlačovala tím ručním, točila klikou o stošest. Letos prvně s pomocí robota. Šlo to jak po másle :)

Na kokosové tyčinky si připravte:

250 g cukru krystalu
250 g kokosu
375 g másla
500 g hladké mouky
2 celá vejce
třičtvrtě lžičky kypřícího prášku do pečiva




Obě těsta nechávám před pečením uležet v lednici do druhého dne. Tyčinky se dají v pohodě zvládnout i bez strojku, klasicky pak vyválíme kuličky, které vidličkou zmáčkneme a vytvoříme tím kolečko s čárkovanou kresbou.  Tyčinky už se ničím neplní, stačí ozdobit trochou čokoládové polevy. Oba tyhle druhy patří u nás doma k těm nejoblíbenějším, tak nesmí žádné Vánoce chybět. 

Co u vás, jaké je to nejoblíbenější?

Mějte prima dny,
Petra







36 komentářů:

  1. Máš krásné napečeno i nazdobeno.
    U nás perníčky)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuju. Už chodí někteří i ujidat. Potají, nenápadně :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Ahoj Petra, recept na linecké mám aj ja veľmi podobný, to u nás nesmie chýbať na sviatočnom stole, ale robievam ho hocikedy aj cez rok. Proste len dám neutrálne formičky. Chcem sa Ťa spýtať, práve dnes som videla v obchode ako ktosi kupoval tieto formičky s miniatúrnym stredom - čím tomu pomáhaš, aby zostal stred vykrojený? S tým mám vždy problém, keď je drobučký vzor na výkroji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, mám dva druhy, s tím kulatým středem je to přímo součást toho vykrajovátka. Ten stromeček je samostatné maličké vykrajovátko. S vykrojením problém nemám, snad mě napadá zkusit si formičky vždy před vykrojením trochu pomoučit a i vál mít akorát pomoučený. Měj prima dny a držím palce, ať se podaří :)
      Petra

      Vymazat
  3. Peti, cukrovíčko máš jak malované! Linecké dělám hodně podobně, absolutně souhlasím s tou rybízovkou :o) Dělám si jí sama, bez zrníček, pochopitelně, je ostrá a dokonale ladí s jemnou vanilkovou chutí těsta. Tohle kokosové neznám, včera jsem dělala kokosky (už bylo moc bílků), ale použila jsem je jako mikulášské pohoštění.
    Poslední dobou je u nás nejoblíbenější Masarykovo cukroví, Adam miluje bílé kokosové kuličky,Terka právě to linecké :o)
    Měj krásnou adventní neděli! Helena

    Jo, a moc krásné fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, s tím džemem.... jeden rok jsme ho měli i se zrníčky a můžu říct, že to zkazilo dojem celého lineckého. Prostě to, čím jsou mazané, to udělá moc :) A domácí je domácí, co ti budu povídat :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. nedávno jsem koupila rybízový džem v Bille bez semínek , byl super

      Vymazat
  4. Taky jsem včera pekla.Linecké budu slepovat dnes- taky rybízovou domácí marmeládou, kterou si dělám sama.
    U nás jsou oblíbené ořechy - u mne ovšem až tolik ne. Já mám ráda právě to linecké. Na strojku dělám tyčinky z ořechového těsta a dvě slepuji k sobě krémem a pak zdobím polevou, tak jak to máš Ty.
    Hezky jsi to nafotila.
    Měj hezkou adventní - už druhou - neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ořechové my děláme jako Myslivecké věnečky. Jsou taky strojkové. Děti je moc nejedí, tak jen z poloviční dávky pro mne, manžela, mojí mamku a návštěvu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Linecké dělám v poměru 1:2:3 a letos mě láká s mákem a povidly, tak uvidím.
    Krásnou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, s mákem jsem linecké ještě nikdy nejedla. Pravda je, že stejné těsto používám během roku na buchtu na plech, tu plním tvarohem a jablky. tak proč ne s mákem :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Linecké mám na Vánoce nejraději. Ty kokosové tyčinky vypadají dobře!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, i já mám linecké jako nejblíbenější :) A moc děkuju za pochvalu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Péti, máš krásně napečeno a hlavně vše skvěle nafoceno. Včera jsem také pekla cukroví a dnes jdu promazávat. Kokosové peču jako pusinky, tyto tyčinky neznám, ale vypadají hodně jedle. :o)
    Přeji Ti pohodovou adventní neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, a jak vypadají kokosové pusinky? Recept bys mi nedala, prosím? Kokosové u nás frčí :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Zrovna mi sestra poslala fotky cukroví,co dnes napekla.Linecké a banánky máčené v čokoládě.Máš to Petro moc krásné a hezky nafocené.Já začnu v týdnu.Zatím mám jen perníčky.Schválně se podívám,jaký mám já recept na linecké.Možná vyzkouším tvoje.
    Měj hezký adventní večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já letos začala o něco dřív, většinou peču až po Mikuláši. Ale díky škole to jde hůř, tak se snažím využít každou volnou chvilku :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Péti,linecké péču,máme ho rádi.Kokosové pusinky,vanilkové rohlíčky ze dvou dávek,ty u nás doslova mizí.Včera jsem pekla perníčky,budu pokračovat asi příští víkend.Přeju krásný adventní večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, u nás na perníčky stále ještě nedošlo, nějak to nestíhám :o)
      tak snad tenhle týden.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Petro, :D - napsala jsem na blog téměř stejný článek. Jen ty kokosové tyčinky chybí - ty se u nás nějak nechytly. Vždycky zbývaly jako poslední, tak je máma přestala dělat. Já je pak ve své domácnosti dělat ani nezačala.
    A máš to moc hezky nafocené.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, i u nás se to lety vytříbilo. Jako mladá a nadšená hospodyňka jsem dělala i 15 druhů. Dneska si vystačíme se čtyřmi až pěti. Každý máme nějaké oblíbené a zbytek už leží uschovaný jen jako recept v sešitě :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Peti,hezké ráno.Tvoje cukroví vypadá opravdu božsky.Recept na kokosové tyčinky si určitě uložím,nikdy jsem nezkoušela.Moc hezké fotky.Přeji příjemný start do nového týdne.Renča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Renatko, tak kdybys je někdy dělala, ať se povedou a chutnají. Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Péti, moc krásné fotky cukroví. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  13. Peti,
    robíš mi chute na Tvoje koláčiky, Rada sa inšpirujem a vyskúšam tento rok Tvoje kokosové, každý rok vyskúšam aj nové koláčiky :-)
    Pekné dni, pá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, doufám, ze vám budou chutnat :)
      Zdravím Alexíka a přeji ti prima dny, Petra

      Vymazat
  14. Zrovna včera jsem linecké lepila :). S tou jeho chutí je to pravda, stačí třeba ta citronová kůra, kterou tam nedávám. Nebo použití jiného tuku, než je máslo. Sama peču jenom z něj, jeho nenahraditelná oříšková chuť je pro moje chuťové buňky ráj a tak mám dost veliký problém pozřít cukroví třeba z Hery.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak s tim maslem to mame stejné. Jak má přijít do sladkého tuk, beru rovnou máslo. A u cukroví to platí dvojnásob. Než s Horou, to raději žádné. I když, na buchty namplech mám pár receptů s olejem a jsou výborné :)
      Přeji prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Péťo, krásně jsi ty cukrátka nafotila. Já mám nejradši vanilkové rohlíčky - recept od maminky. Jsou lehounké a rozplývají se. Měj se moc hezky. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,nebudeš mi to věřit, ale ja vanilkové rohlíčky nikdy nepekla. Někdy je budu muset udělat. Recepty od maminky nebo babičky, ty jsou nejlepší. Lety ověřené a naším chutím vyladěné :)
      Přeji prima dny, Petra

      Vymazat
  16. Tak ty linecké jsou opravdu k nakousnutí.

    OdpovědětVymazat
  17. Na Linecké mám skoro stejný recept, myslím že hodně záleží na tuku který se použije a na marmeládě. Já dávám višňovou, kupovanou a mírně nakyslou. Kokosové těsto si ukládám na příště, tyčinky vypadají skvěle .

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra