úterý 9. března 2021

Plzeňskou přírodou.....

Krásný den, přátelé,

několik dní jsem přemýšlela, jaký příspěvek sem vložit. Ten poslední je asi 14 dní starý. Nevím.... nějak se okolo mě nic neděje. Nic, co byste si třeba rádi přečetli, čím byste se možná rádi inspirovali. Jsme zdraví, klepu to ťuky, ťuk na vše, co můžu. Chodím do práce, kde se pro nás za poslední rok, oproti normálu, nic vlastně až tak nezměnilo. Pracuju sama s manželem a k nám, projektantům, každý den moc klientů nechodí ani běžně, natož v době C. Většina zákazníků chce dnes výsledky, i ty průběžné, v digitální podobě, vše se řeší po emailu, telefonu. 

Z práce pak domů, vyběhnout ven na zahradu, kde zatím  nic neroste, poklidit trochu toho, co jsem na podzim nestihla a nebo ven na procházku s pejskama. A pak už tak max. večer knížku do ruky a nebo nějaký pěkný film, i když u obojího většinou usínám :o) A nebo škola, která nám pomalu už zase začala. A den je pryč, než se otočím. 

Nějak není na víc čas, možná ani chuť? Jsem momentálně v nějakém rozpoložení, že se mi do nějaké další aktivity ani moc nechce. Nevím, jestli je to ještě stále doběh únavy z extrémního tempa ve zkouškovém období a nebo právě ta podivná covidová doba. Přistihla jsem se, že jsem schopná si s hrnkem kafe stoupnou do rohu zahrady a klidně 10 minut bez hnutí koukat na naše stromy tsugy, které jsou v tomhle předjarním období plné čížků a sýkorek. Hlavu mít přitom vypnutou a opravdu vnímat jen ten kousek přírody. Nějak mě to uklidnuje. 

Žádné extra úchvatné fotky pro vás tentokrát nemám. Snad jen z naší sobotní a nedělní procházky po Plzni. Ač ve městě, byli jsme v přírodě. I takhle hezká umí Plzeň být :) 


Sobotní les nad plzeňským Červeným Hrádkem se mi líbí moc. Mám ráda tenhle typ smíšených lesů. V tomhle období ještě plný slunečních paprsků, které v létě listy už přes koruny stromů nepustí :)






A nedělní kopec Chlum, pod kterým bydlíme.  Vyrazili jsme už před obědem, okolo 11 hodiny, protože okolí Chlumu je oblíbeným výletním místem nejednoho plzeňana. A nařízení ohledně omezení pohybu po katastru obce dalo tušit, že v nedělním odpoledni bude na Chlumu plno. A dobře jsme udělali :)




A co vy, užili jste si víkend pěknou procházkou někde venku, na sluníčku? Nebo na zahrádce, či s hrnkem dobré kávy po obědě třeba na balkoně? Já bych takových nabíjecích dní potřebovala víc. Nějak mi chybí energie :o)

Mějte prima dny a opatrujte se.

Petra




26 komentářů:

  1. Já jsem nabitá jenom s Loli. Jinak jedu na módu naprostý lenory)))
    Ale kafe jóóó)))vždy a všude.
    P. S. A je u vás krásně.

    OdpovědětVymazat
  2. Užila, hezky na zahradě s kávou a nic neděláním. Já současný stav nazývám...čas 0. Čas očekávání, ale nevíme ( nebo se neodvažujeme tušit) čeho🤨
    Hezké dny a hlavně se “zíráním”do zeleně😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trefné pojmenování :) čas "o", to asi taky zavedu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Někdy má člověk prostě v sobě "vypnuto", znám to také. Nechuť do čehokoliv. Slunce u nás zasvitne, ale venku je taková zima, zahrada v blátě, takže sice už káva venku byla, ale pak zase nic.
    A mám pocit, že už ani káva mne nepovzbuzuje :-))).
    Opatruj se Péťo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, taky mám takový stav. Už aby to bylo pryč :(
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Peti,
    určite si si prechádzku užila a vôbec nie je dôležité kde, ale s kým...
    Opatruj sa,
    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké fotky :) Já jsem líná, přiznám se... a nikam s pejskem nechodím (kromě venčení), max. jen takovou krátkou procházku. Musím se přemáhat, abych cvičila, zatím jsem teda žádný den nevynechala, ale někdy mám chuť se na to vykašlat. Ale zas je to pak fajn pocit, že jsem to zvládla :) Jinak se mi teda moc líbí, jak už jsou všude v zahradách sněženky, to se vždycky kochám, když venčím pejska :) A chtěla jsem napsat, že jsem zkoušela ten Texas sheet cake, pekli jsme ho s bráchou a byl fakt skvělý :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rezzy, to tě obdivuju, já u cvičení nikdy dlouho nevydržím. A to bych ho tolik potřebovala :o)
      Jsem ráda, že zákusek chutnal. My už se na něj chystáme znovu :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Peti, moc pěkné fotky z vycházky. My o víkendu slavili mužův svátek, tak jsme seděli venku před domem, bylo teplíčko a sluníčko nás prohřálo, ale jen co zašlu šup do domu. Jinak mě se taky poslední dny nic moc nechce, do všeho se nutím...možná to bude i tím počasím a tzv. jarní únavou. Dnes jsem se konečně dokopala udělat alespoň pár madeirových vajíček, když mají děti prázdniny, tak ať je nějak zabavím ;-) potřebuji se už vrtat v zahrádce ať se probudím. Jinak jsem dnes konečně objevila na zahradě vylézající sněženky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, už bych na tu zahradu taky ráda vyrazila. Zatím jsem úřadovala jen ve skleníku. Zbytek je marný, ještě musím počkat. Ale do madeirových kraslic už jsem se taky pustila :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Já jsem teď o víkendu vyrazila sama - manžel byl totálně zmořený po zajišťování logistiky testování u nich v práci, takže dal přednost spánku. Taky nebylo liduprázdno, ačkoliv jsem vyrážela v poledne...
    Na Chlumu jsme byli kdysi s našimi plzeňskými kamarády. Už je to docela dlouho - nějakých deset let...
    Jinak já jsem taková zpomalená - vždycky si naplánuju, co udělám po práci ... A stihnu toho tak sotva polovinu... A to za sebou nemám žádné zkouškové
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to je přesně ten správný termín - zpomalená.
      To jsem celá já teď :o)

      Vymazat
  8. Peti, je to takové divné bezčasí... jeden den jako druhý. Najít ve městě trochu přírody a klid je často nemožné, i my volíme hodně nestandardní časy, abychom se vyhnuli davům. Vychytali jste to parádně, fotky jsou moc hezké!
    Přeji hezké a hlavně zdravé dny a ještě jednou moc děkuji! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ještě že je alespoň to počasí takové, že ne vždy má člověk chuť na nějaké výšlapy vyrazit :o)
      A neděkuj, není zač. Byla jsem velkým dlužníkem :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. U nás to moc slavné s přírodou není.Jediné,kam můžeme teď jít jsou parky ve městě a tam je plno lidí.Já chodím pořád stejnou cestou okolo sídliště a tady ani není co fotit.Ale jsou docela hezké dny a tak doma nevydržím.Je to hrozné,protože jinak aspoň jednou týdně vyjíždíme do přírody někam za město a teď si připadnu,jak ve vězení.Ale jiní jsou na tom hůře a mají jiné starosti a tak si nechci ztěžovat.
    Petro fotografie jsou krásné.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, my to máme v tomhle jednodušší. Plzeň už před mnohými desítkami let vzala pod svá křídla blízké vesnice, které jsou teď součástí města, jejich jednotlivých městských obvodů. A tím pádem máme okolo Plzně poměrně dost přírody, která spadá oficiálně pod město. Přesně to je i náš případ. Není toho samozřejmě tolik, a když se nedá jinam, je v těch místech plno, ale je to příroda mimo zastavěnou plochu města.
      Snad už brzy bude lépe a nebude potřeba žádných omezení :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Na nedostatek přírody si snad ani naříkat nemohu. Do lesa z jedné strany to mám prakticky téměř přes cestu a abych vešla z jiné strany, musím do kopce a pak mohu jít daleko. Ale i tak to mám taky asi taky tak. Jsem zpomalená i když v hlavě mám plánu dost a dost.
    Hezký den,Petro !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Krásná příroda. Už jsem kromě zahrady dlouho nikde nebyla. Nějak nemám chuť a náladu se někde toulat.Snad to přijde s jarem. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  12. Péti, krásné fotky, ráda jsem se s Tebou prošla. Teď nikam nechodím, ani s Terri na procházku, jen ji pustíme na zahradu a už 14 dní nebyla v lese. Tak snad už brzy vyrazíme, začíná nám být lépe. Jinak sluníčko mne o víkendu vytáhlo na zahradu pořídit pár fotek krokusů a ty mne hodně nabily. Jak ty krokusy, tak ty fotky. :o)
    Jaro je prostě za dveřmi, ale dnes ráno u nás opět bílo.
    Přeji fajn dny a snad i se sluníčkem přijde ona potřebná energie. D.

    OdpovědětVymazat
  13. Když ono je asi potřeba občas vypnout, taky mívám období, kdy se mi nechce psát jenom proto, aby něco bylo. Jak se říká, kdo si počká, ten se dočká, většinou mi ten čas na blogovou zotavenou udělal jenom dobře :).

    OdpovědětVymazat
  14. Fotky jsou opravdu moc pěkné. Někdy je lepší takové to období klidu, kdy se nic neděje... Hlavně ať vám to zdraví vydrží! :)

    OdpovědětVymazat
  15. Péti, jsem na tom podobně. Ještě že píšu do magazínu, jinak bych jen lenošila. Myslím, že to je tou dobou. Ještě že mě Sárinka neustále aktivizuje, protože ji rozhodně lenost nepřepadla. A občas jen trochu by teda mohla. Moc hezké fotky. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Petro, nemusí se přeci pořád jet na plný pecky a za každou cenu něco dělat. Někdy taky jen sedím a koukám třeba půl hodiny do zdi...A pak druhý extrém, až mánie, že dělám nonstop furt pryč, jen abych zaměstnala ruce a nemusela myslet na to, jak bude dál. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  17. Moc hezké fotky a krásné čtení. Plzeň a okolí je opravdu nádherná. Nabízí spoustu příležitostí na výlety. My vyrážíme každoročně na takové stanování právě po plzeňském okolí. Letos s námi budou vyrážet i jedni známí, pro které to bude pod stanem premiéra. Tak jsem na ně zvědavá. Už začali shánět vybavení na https://www.naturehikecz.cz/ a moc se těší, snad je to nepřejde a všichni si to užijeme.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra