středa 20. června 2018

Bramboráková roláda

Možná se vám v těchto horkých dnech nechce stát u rozpálené pánvičky a smažit kupu bramboráků. Copak pro dva, to má člověk hned. Ale jestli je vás víc a bramboráky zaděláváte v lavoru, protože slýcháte jako já: "mami, udělej jich víc, ať zbydou i k večeři", mám pro vás tip, jak si to zjednodušit a zároveň udělat trochu zdravější, resp. dietnější variantu.


bramboráková roláda

Zadělané bramborákové těsto dejte na pečicím papírem vyložený plech, dejte do trouby na 200°C a pečte cca 15 minut. Po té na placku rozprostřete šunku, srolujte a dejte dopéct do zlatova. Chuť je oproti klasicky smaženým bramborákům trošku jiná a mohu doporučit do této varianty přidat víc česneku i majoránky, ona je v roládě pečené v troubě jejich chuť méně výrazná.

bramborák

bramboráky

Skvělá je roláda třeba i s uzeným masem nebo s orestovanými kousky kuřecího nebo vepřového masa s cibulí. Ani vegetariánské verzi se nevyhýbáme, naplnit se dá téměř čímkoliv. Prostě podle toho, co máte rádi :)

Mějte se prima a užívejte si letní teploty.

Petra




34 komentářů:

  1. Péťo, tak to vypadá jako velká dobrota :-). Tu větu "udělej jich víc" slýchávám také :-D. To je opravdu vychytávka, kterou jsem dosud neznala. Hned jak budeme doma, tak se na to vrhnu ;-). Díky za dobrý tip!!!
    Hned si ho uložím :-).
    Měj krásný den!
    ZaZa

    OdpovědětVymazat
  2. Páni,tak to je super.Vypadá to báječně a ještě to ušetří dlouhé stání u plotny. Určitě vyzkoušíme.
    Přeji hezký den.
    Danča

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to neznám. Určitě zkusím- už jen pohled na fotky je hodně lákavý.
    Díky za tip!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Také neznám a vypadá to teda luxusně !
    Až zase budeš Petro roládu péct, asi přijedu ochutnat ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý nápad -zase něco nového.Díky H.

    OdpovědětVymazat
  6. Bramboráky máme u nás všichni moc rádi. A nikdy nevíme, kdy máme dost. Proto je tak nerada dělám, protože mi mizí rovnou z pánve a vždycky je jich málo:-). Tohle je skvělá alternativa, kterou bych mohla i bez té šunky:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, přesně tak. U nás je to taky na hodiny u sporáku. Takhle je to rychlejší :)

      Vymazat
  7. Peťo, roláda vypadá dost dobře. Zrovna za chvíli jdeme péct bramboráky, ale dnes ty klasické. Moc se na ně těším. Na roládu třeba přijde čas a chuť jindy. :o) Děkuji za tip.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bramboráky má rád snad každý, viď ☺
      Dášo, měj se báječně, Petra

      Vymazat
  8. Péti, to vypadá luxusně. Dobrý nápad. Díky za tip. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
  9. Peti, to musí byť dobrota ... a tá vôňa ... mňam ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, mě na ni zase přivedly ty tvoje nedávné bramboráky. Dostala jsem na ně chuť, jak jsem viděla tvoji fotku :)
      Krásný den. Petra

      Vymazat
  10. Sem je teda nebezpečný chodit v deset hodin večer...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky to tak mám 😀 Večer v klidu kouknu na net a prohlédnu si oblíbené blogy a občas mě pak honí mlsná...
      Krásný den, nejen ten dnešní. Petra

      Vymazat
  11. Peti to vypadá úžasně.Moc děkuji za tip,ráda vyzkouším.
    Krásné dny ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  12. To je moc dobrý nápad, roláda vypadá luxusně, jak říká moje snacha. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, a já na ní mám ráda i to, jak se dá plnit pokaždé jinak.....třeba i ogrilovanou cuketou a sýrem, když někdo nechce maso.....
      Mej se hezky, Petra

      Vymazat
  13. Tak to je super nápad. U pánve se mi opravdu stát nechce, bohatě mi stačí mytí nádobí teplou vodou...
    Díky za tip! Těším se na další.
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To horko je teď úmorné, viď. Slunovrat se, co se týká teplot, tedy opravdu povedl....
      Dý, Mej se krásně, Petra

      Vymazat
  14. Mňam, má oslintanou klávesnici, musí to být neskutečná lahůdka.
    Máš neskutečný dar, skvěle fotíš jídlo, vždy.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak o bramborákové roládě jsem ještě neslyšela, určitě vyzkouším!
    Hezký den, Ilona

    OdpovědětVymazat
  16. Vypadá to zajímavě, ale nevím, jestli bych doma uspěla. U nás jsou nejoblíbenější křupavé opečené kraje (taky dělám bramboráky ve velikosti lívanečků, aby těch krajů měli co nejvíc)

    OdpovědětVymazat
  17. Peti, tohle moc ráda vyzkouším, i když dnes se postavím k té plotně, Sama jsem navrhla rodině bramboráky s krůtí směsí, je potřeba ty staré ve sklepě spotřebovat. Manžel je snad nastrouhá, slíbil to :o)
    Měj hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
  18. Bramboráky miluju, mám ráda hodně propečené, ale tahle varianta mě nalákala, určitě vyzkouším. Díky za tip ☺

    OdpovědětVymazat
  19. To bych si dala zrovna teď:) sbíhají se mi tu sliny.
    Hezké léto !!! Eva

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra