neděle 24. června 2018

Recy svíčky

Jen málokterý den, resp. večer, se stane, že u nás nesvítí svíčka.  Tu atmosféru, kterou umí vtisknout našemu domu nebo v horkých dnech zahradnímu altánku, tu mám moc ráda. Prostě teplo domova :)  Znáte to, že?! Tudíž mám svíček opravdu velkou spotřebu. A s množstvím svíček přibývá i množství zbytků. A tak když jsem před nedávnem četla u Moniky na blogu článek o jejich využití,  hned jsem věděla, že to je přesně ono. Moni, díky za inspiraci.


Svíčky vpravo jsou pouze ze zbytků svíček obarvených voskovkami. Ty vlevo jsou vyrobeny navíc ještě s použitím gelu na svíčky.  


U modré barvy se mi gel nechtěně zakalil.  Zřejmě mi do sklenice při rozehřívání ve vodní lázni kápla nějaká kapka vody, která zakalení způsobí, ale nakonec mi to ani nevadí,  dokonce se mi moc líbí. 





Byla to prima práce na dnešní chladný a deštivý podvečer. Poprchávalo tu skoro celý den. Stihla jsem jen ráno otrhat majoránku a dobromysl na sušení. Letos je to druhá várka. A zatím se do nich v truhlíku nepustili žádní škůdci, tak mám radost. Pažitku už mám v mrazáku, ale určitě ještě dvě  várky zamrazím. V zimě se bude hodit a o velikonoční nádivce ani nemluvím. Nejednou se mi stalo,  že bylo tak chladno, že nic nerostlo a kopřivy i pažitku jsem musela nahradit kupovanými bylinkami. Ale domácí jsou prostě domácí  ;)  Takže suším,  zamrazuji a zavařuji. Příroda je úžasně štědrá. 



Počasí by se mělo pomaličku umoudřit a o nějaký ten stupeň rtuť teploměru vystoupat výše. To ochlazení bylo na mě trochu hrrr, ale příroda si určitě od toho horka ráda odpočinula. 

Mějte krásný celý příští týden.  Petra



26 komentářů:

  1. Peti , ahoj. Tiež sa chystám na sviečky, mám nejaké staré zbytky. Len knôty si musím zadovážiť. Tie tvoje sú super. U mňa top je tá bordová vpravo. :)
    Suším aj ja usilovne. Prajem krásny týždeň. D. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to zajímavě, docela mne to láká vyzkoušet. Ale jednak nevím, kde koupit gel a knoty (neporadila bys?) a jednak vlastně nemám zatím doma žádné zbytky, protože všechny dávám mámě pro její kamarádku, která nemá na chatě elektřínu, tak má svíček velkou spotřebu a zrecykluje úplně všechno :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Stáňo, já obojí kupuju v obchodu pro tvořilky. U nás jich je několik, tak nemám problém. Myslím, že v každém středním městě takový najdeš. Pak už leda přes net..ale tam je potřeba počítat s poštovným. To se asi pro pár svíček nevyplatí.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  3. Peťka, sviečky sa Ti vydarili dokonale a nádherne si ich nafotila. Teší ma, že som inšpirovala. Prajem veľa úspechov pri ďalšom tvorení:-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, máš bezva nápady :) Ještě jednou díky :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  4. Petro,
    i u nás svítí svíčky neustále a spotřebu mám velikou!
    Krásně si hraješ s barvičkami :-)
    A letos nějak nestíhám sušit bylinky, majoránka mi nepřežila a ostatní právě kvetou, tak až v druhé fázi.
    I na mě je to ochlazení příliš veliké, ale snad se alespoň zaleje a zase se nám oteplí, tak do 25 st.!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, mně letos majoránka taky nejde tak, jak bych byla ráda. V záhonu skoro neroste, jde jen v truhlíku. Ale alespoň něco :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  5. Péťo, slabost pro svíčky mám také :-D. Jsem takový neoficiální sponzor svíčkáren :-D. Ale nemám ráda ty voňavé....Hezky sis vyhrála při deštivém dni ;-). A bylinky jsou také moje potěšení, trhám, suším, vyrábím olejíčky a tinktury....akorát letos nevím, jestli něco stihnu....
    Tak hezky suš, znáš to "až se zima zeptá".... ;-).
    Krásný den přeji.
    ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, taky nestíháš? Potřebovali bychom alespoň 48 hodinový den, viď 😊
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  6. Petruš,
    dnes jsem si to u tebe tak hezky užila- Tvoje svíčky jsou moc hezké i barevně..
    myslím, že má spotřeba je taktéž veliká...mám je moc ráda.
    Je krásný čas bylinek a vůní, tak musíme myslet na zimu, že??
    V pátek jsem myslela, že zmrznu :o)) snad se oteplí..
    Měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, pátek byl strašný. Chvilku jsem měla pocit, že je tu podzim :) Ale dneska je to už o moc lepší :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  7. Péti, svíčky jsou nádherné. Ještě jsem to nezkoušela, i když u nás se taky pálí pořád. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, ono je to všude stejné, viď. Manžel se mi občas směje, že je to u nás jak na hřbitově 😀
      Marti, měj se krásně. Petra

      Vymazat
  8. Svíčky se Ti tedy podařily.Obojí barvy jsou moc hezké.
    Taky suším a mrazím a zavářím všelicos. Až se zima zeptá..........že?
    Dnes u nás bylo docela i teplo. Když svítilo slunce, tak pěkně hřálo. Když zalezlo, bylo to znát.
    Ale má se oteplit.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to ochlazení už třeba bylo. Nějak mám pocit, že letos nejsou kytky co bývají....že jim prostě to jaro chybí. Šlo to zimy rovnou do léta a to není ideální. Tak si příroda alespoň na pár dní odpočine. A my taky :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  9. Svíčky jsou parádní, Peťo, krásně sis vyhrála s barvami. Ono se to přechodně horší počasí taky hodí k takovýmto činnostem:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Henrietko :) I deštivo je užitečné nejen pro zahradu :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  10. Ale já si s tou přírodou taky odpočinula a kdyby pršelo týden, vůbec bych se nezlobila. Měla jsem permanentně spařené půlky, hnus fialový. Dnes jsem ryla obrubník a stále je zoufale sucho, zem se drolí.
    Víš, že máš velice zdatné pacičky, takovou krásu v tom gelíku, no všechny jsou krásné a ještě si to provoníš bylinkami, jestli ty nejsi šikula šikovná ?
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  11. Ty svíčky vypadají krásně! A ty bylinky? Nádhera. Také mám na pavlači bylinkovou zahrádku :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tie sú naozaj parádne ... mala by som niečo vytvoriť aj ja ... Peti, pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
  13. Peti, tvé svíčky se mi moc líbí! Návod u Moniky mě taky zaujal, zatím jsem ve fázi shromažďování voskových zbytků :o)
    A bylinky, taky si připadám jako babka kořenářka, suším a suším :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Peti tvé svíčky jsou přímo úžasné..Už také shromažďuji 😊
    A co se týká bylinek..jsem na tom stejně...suším o sto šest 😊
    Krásný den ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  15. Já jsem u Monči článek taky četla a moc se mi ten nápad i její výtvory líbily. I tvé recy svíčky jsou parádní. Mně se pořád nedostává toho vosku, pálím kalíšky a z nich nic nezbývá.
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím Petro, nádherné svíčky opravdu se povedli. Jeden čas jsem lila svíčky do forem, mám ráda palmový vosk dělá nádhernou strukturu jako ledové květy. Ale tyto jsou opravdu nádherné!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Líbí se mi zužitkování různých zbytků svíček, kdysi jsem je také rozpouštěla, ale takhle vychytané jsem to neměla. A tak budu opět schraňovat :o). TAké suším... miluji ty vůně bylin a koření na zahradě.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra