pátek 10. května 2019

Noví nájemníci

Moc vás všechny téměř po týdnu zdravím!

Ti, co občas zavítají na můj instagram vědí, že mi na blog posledních pár dní nezbývalo času.  Byli jsme totiž v Českém Krumlově. Poprvé. Prvně v životě jsem navštívila tohle kouzelné a jedinečné místo. Měli jsme jet s manželem, dostala jsem od něj tuhle krásnou dovolenou jako dárek.  Měli jsme tam oslavit mé narozeniny. Jenže nic nebývá tak, jak se naplánujte...... Manžel onemocněl a jet nemohl. Dovolená v Krumlově tak byla nakonec báječnou dámskou jízdou. Jela jsem s dcerou. Jak my si ty dny spolu užily! Fotek mám nafocených asi milión, ale........ Aby to nebylo jednoduché, odešel mi notebook. Během třičtvrtě roku, co ho mám, je už po druhé v reklamaci. Takže fotky z Krumlova musí počkat.....

Tak aby vám to nebylo líto (mně  tedy je, protože se už nemůžu dočkat, až si je pořádně prohlédnu ツ ), ukážu vám něco jiného. Už máme letos zabydleno. Sýkorky modřinky si našly budku na naší terase. 




Odpusťte mi tu kvalitu fotek, ale fotit na rychlo,  velikost pak upravovat v tabletu, protože ten notebook opravdu chybí, je trochu nad mé síly.

Nicméně,  jsou tam ツ. Mám fakt radost. Sedět u kávy na terase a pozorovat tu drobotinu,  jak se snaží, to je úžasné kouzlo přírody.  
A pro ty, kteří máte doma pejsky, kteří potřebují občas učesat, mám tip. Nevyhazujte vyčesanou srst do koše. V jarních dnech ji dejte někam pod strom, keř. Ptáci ji rádi použijí jako součást stavby svého hnízda. Já naše psy před třemi týdny stříhala. Dobrou polovinu kýble jsem nechala pro ptáky. A během týdne nezbyl ani chlup. Vše si rozebrali ツ .

Taky u vás příroda dělá takové divy? Že já si toho jako mladá dřív nějak nevšímala.... asi už stárnu. Vlastně ne, nestárnu, já zraju ツ 

Mějte všichni báječný víkend. 

Petra



31 komentářů:

  1. Peťo to je kouzelné! Taky se chystám na příští jaro pořídit sýkorkám budku, máme tu ptactva spoustu a asi nejvíc kosů, špačků a rehků, ale sýkorky jenom v zimě a tak je musím nalákat nejen na krmítko, ale i na bydlení :)
    Přeju ti krásný víkend!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, my už krmíme v zimě ptáky mnoho let. Ale budky máme teprve druhé jaro. A tahle zůstala loňské léto prázdná, nikdo se v ní nezabydlel. Až letos. Tak mám radost :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Na chate sme tiež túto jar rozvešali po stromoch vtáčie búdky ... Niekoľko z nich je obsadených sýkorkami a muchárikmi ...Je to veľmi príjemný pocit, keď vidíš, ako si tie malé tvory nájdu domov vďaka tebe ... však ? A tiež odkladáme vyčesanú srsť, hlavne podsádku našej Ajky ... Vtáčiky si ju na jar vďačne rozoberú ... Peti, prajem príjemné chvíle pod bôdkou... pri počúvaní toho štebotu ... pa L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mucháriky, co to je? Musím se podívat do slovníku. Určitě to bude nějaký ptáček, co je u nás taky, jen pod jiným jménem... :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Tak už vím, u nás se mu říká lejsek :)

      Vymazat
  3. Peti, kouzelné fotky, moc ti tu podívanou přeju!
    Stejně jako Krumlov, je to nádhera, viď! A moc gratuluji k narozeninám!
    No, a ty karamboly s technikou... to nám prostě otravuje život a nic s tím nenaděláme. Tak ať je brzo všechno, jak má být!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Budka je krásná, takovou jsem ještě nikde neviděla.
    Krumlov je kouzelné město, čas od času tam jezdíme, i když je to teda přes celou republiku a jízda celý den. Jela bych hned zase :D
    Krásný víkend, Ilona.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, budku dělal manžel, já ji jen natírala :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Péti, to jsou nádherné fotky. Mám to stejně, čím jsem starší, tím víc vnímám tohle krásné divadlo přírody. Měj pěkný den a na fotky z Krumlova se moc těším.

    OdpovědětVymazat
  6. Péťo, už jsme si na techniku postupně zvykly a jakmile zazlobí, jsme odstavené od různých možností. Obsazená budka je krásná podívané. Vloni i předloni si na naší pergole vystavěli hnízdo rehci domácí a my měli každý den divadlo. A když je pak vyváděli! Nestačila jsem fotit :o).
    Krumlovu je nádherný, ale ráda bych si ho prošla někdy bez davů turistů, což již asi ani není možné.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,je to fakt nádhera, je pozorovat. Věřím, že jste si to i vy museli loni užívat :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Péti, já také zraju. Poslední léta si všímám tolika věcí, které jsem dřív ani nevnímala. A díky tomu je mi moc dobře. Sýkorky v budce jsou úžasné, to bude krásná podívaná po celé léto.
    Péti, do Plzně pojedu asi až druhý týden v červenci, tak uvidím, jak to budu mít našlapané. To už začneme pracovně Vánoce a to je zápřah.
    Přeji krásné dny a těším se na fotky z Krumlova, to je moje srdcovka. :o) D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tak uvidíš..... kdyby to vyšlo, mohli bychom zaskočit alespoň na kafčo do kavárny hned vedle Blanky. Já to mám k ní z práce taky kousek.... :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Také si čím dál víc všímám krásy přírody, jak rostlin, tak všeho živého. Bydlíme v činžáku, ale okolo máme krásné prostředí a já můžu celý rok pozorovat, jak se příroda mění. V zimě věšíme na sušák kuličky pro ptáčky a pak je moc ráda pozoruji, jak hodují. Občas si na sušák sedne i hrdlička a zvědavě nakukuje do okna.
    V Českém Krumlově jsme se kdysi byli podívat a moc se mi tam líbilo, jen jsme se bohužel nedostali na prohlídku zámku. Těším se na Tvé fotografie. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, i my jsme se zámkem měli trochu problémy..... nedostali jsme se všude, kam jsme měli naplánováno.... bohužel.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Peti,
    dodatočne prajem všetko najlepšie k narodeninám!
    Výlet ste si užili, verím ale, že vtáčiky v tej krásnej búdke si užívate stále :-) Ja zvyknem dávať psiu srsť do krtincov, to ich vyženie...
    Už sa teším na fotky z Krumlova, snáď budeš mať skoro doma notebook.
    Pekný víkend,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, srst do krtinců? To je super, že to pomáhá, to jsem neměla tušení :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Tak nejprve všechno nejlepší k narozeninám. To budete mít krásnou podívanou. Taky mne zasáhlo takové to souznění s přírodou.
    V Českém Krumlově jsem byla s kamarádkami vloni a líbilo se mi tam moc.
    Měj se hezky a těším se na fotky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  11. Naprosto tomu rozumím, na dovolené v Chorvatsku jsme měli hnízdo nad hlavou a neustále jsme to řešili, koukali, prostě ptáci byli absolutní top a když opravovali velice zručně hnízdo, nešlo než závidět.
    Užívej si dámské jízdy s dcerou, já ně už jen vzpomínám, škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, já si to s dcerou užila snad víc, než s manželem :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Petro, povedlo se ti sýkorky nafotit moc pěkně.
    Tak ať ti noťas brzo oživí a můžeš se fotkami z Krumlova potěšit ty i my :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to doufám. Nechci neustále chodit k dětem, aby mě pustily na počítač u nich. Přeci jenom, s fotkama tam budu sedět docela dlouho....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Peti úžasné nájemníky máte.. lepší je pozorovat než televizi viď 😉. A mám to stejné.. chodím,kochám se.. užívám si okolí. A teď se mi ulevilo, já zraji.😉. Už jsem se bála,že je to to stáří. Tak dobrý 👍. Měj se moc krásně a ještě jednou všechno nejlepší přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, jsme jako víno :) Čím starší, tím lepší :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  14. A už mají nájemníci jméno? :-)
    U nás se zabydlel rehek domácí- Karel :-)
    Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romčo, no vidíš, to mě nenapadlo, dát jim jména :) Ale máš pravdu, něco vymyslíme :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Zabydlená budka je ta nejlepší odměna, Peťo. Český Krumlov je opravdu překrásný, celé dny je na co se koukat, celé dny můžeš trávit v uličkách a zákoutích. Už se těším na Tvoje fotky, na Tvůj pohled na tohle krásné místo. Snad bude notebook brzy v kondici.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná budka.Nám každý rok hnízdí sýkorky u branky v poštovní schránce.Letos muž napočítal 10 vajíček.Musíme na ní dávat cedulku, aby tam nikdo nic nevhazoval.Péťo, přeji krásný dny.Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra