úterý 4. června 2019

Cirque du Soleil a nejen on

Krásný den vám všem, moc vás zdravím!


Posledních 14 dnů je nějakých bláznivých. Ale příjemně. Neustále se něco děje a já si to nestíhám zapisovat na blog. Tak dnešní příspěvek bude takovým malým shrnutím těch důležitějších chvilek.

V sobotu, 1.6.2019, jsem s mojí mamkou shlédla v pražské O2 aréně představení Cirque du Soleil: Toruk - The First Flight. Všeobecně nemám cirkusy ráda. Z jednoho zásadního principu: fakt je mi líto tech zvířat. Ať mi krotitel jak chce dlouho vykládá, jak tu svojí divokou šelmu nebo slonici miluje, jak mají první poslední a já nevím co ještě k tomu..... Zavření v kleci, kde se ani neproběhnou? Jen občas vypuštěni po šapitó? Stačí mi jen si uvědomit, kolik kilometrů denně ve volné přírodě tato zvířata nachodí, naběhají. A není to vždy jen za potravou. Mají to prostě geneticky zakódované. Putují krajinou, ve stádech i sami. Dnes už se dobře ví, že třeba březí slonice k tomu, aby nebyl její porod těžký, tento pohyb potřebuje. Jsou už ve světě i zoologické zahrady, kde ošetřovatelé slonice po zavírací době vodí po ZOO. Alespoň tak se jim snaží vynahradit to, co u nich v zajetí nemají. Prostě a jednoduše, zvířecí cirkus bojkotuji a lístek do něj bych si nekoupila. Tohle podporovat nechci. 
Ovšem Cirque du Soleil je něco jiného. Znáte ho? Mezinárodní cirkus plný artistů (bez zvířat), dech beroucí artistické kousky, nádherné kostýmy, videomapping, díky kterému se dynamicky mění prostředí, ve kterém se děj odehrává. Takhle vizuální složka celého představení tomu dává neskutečnou šťávu......  Představení sklidilo od diváků na závěr zasloužený obrovský potlesk. I nám se moc líbilo!

Při představení jsem respektovala zákaz focení i natáčení, fotky jsem si půjčila přímo ze stránek Cirque du Soleil.

Ještě o týden dřív jsme ale měli další sousedské setkání. Pro naší ulici už tradiční... Pravidelně na konci května a v polovině prosince se sejdeme a strávíme spolu příjemný podvečer až do pozdních hodin. Z celkových osmi domů naší ulice přišli sousedé ze sedmi.  Každý přinesl něco k snědku, společně jsme koupili soudek piva a počasí nakonec taky vyšlo, ač asi dvě hodiny před začátkem ještě vydatně pršelo.  Takže to byla další povedená akce ッ

A pak samozřejmě zahrada..... tam to teď žije naplno. Vlastně jsme tam napůl nastěhovaní i my, do domu chodíme jen spát ッ. Vše kvete, roste, já s pomocí syna buduju nové záhonky. Ty vám ale ukážu až později, až tam kytičky trochu povyrostou. Jsou to ještě taková prťata.


Neodolala jsem a asi před týdnem jsem vyfotila poslední kvetoucí azalky. Max s Rozkou mi hned přišli postát modelem taky. ッ


Z keramiky jsem si přinesla novou mandalu. Už nám to bude pomalu končit, od poloviny června máme prázdniny až do poloviny září. To mi zase bude chybět!


Ptáčků máme na zahradě hodně. Tahle kosice si předevčírem začala budovat hnízdo v okrasném nízkém akátu přímo na terase. Sedíme od ní 3 metry a nevadí jí to. Hnízdo si staví sama, ten její se jen ochometá okolo a krásně jí přitom prozpěvuje. Asi aby jí ta práce šla dobře od ruky. Vlastně od zobáčku ッ

Hnízdění modřinek v budce má pokračování. Včera jsme zaznamenali jejich zvýšený pohyb. Evidentně se vylíhla ptáčata a rodiče je začali krmit. Tady se snaží oba, a to s neskutečným pracovním nasazením. I dvakrát do minuty vletí dovnitř s housenkou v zobáčku. Takže včera jsme měli, až asi do půl deváté večer, super kino, které bude mít 14 dní až 3 týdny pravidelné pokračování. Moc bych chtěla vidět vylétnutí ptáčat. Ale to je moc o štěstí.... Být u budky v ten pravý čas.... 


Takže u nás letí květen i červen obrovským tempem. Ráno do práce, v pozdějším odpoledni domů, honem na zahradu, okopávat, zalévat, sázet, budovat, o víkendu to proložit nějakou akcí ..... Na nudu a televizi není čas, k netu taky nestíhám moc sedat ッ Ale co v rychlosti čtu na ostatních blozích, u vás to jiné asi nebude ッ  Tohle období miluju z celého roku nejvíc!

Co vy, taky je pozdní jaro vaším nejhektičtějším a přitom nejvíc oblíbeným obdobím? 

Mějte prima dny!

Petra
♥️

 

33 komentářů:

  1. Tak k vzhledem k teplotám bych se hodnocení pozdního jara vyhnula, protože na mne je tohle příliš. Mám na zahradě celodenní výheň a v tom se dělat moc nedá. Takže se nyní ze mne stává večerní pták, poletuji za příjemných teplot až do tmy. Nechci, aby to vyznělo, že to kyselo je moc kyselé, ale na mne je fakt moc horko. Navíc mezi tunami materiálu a bagrem toho moc nezvládnu, ba né, v neděli jsem měla na žabkách 5cm bahna, ale to je dočasné.
    Krásné fotky a moc děkuju za tip, to představení by mne asi bavilo, podívám se, kdy.
    Užívej pohodu, zahradu a spokojenost, blog nikam neuteče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak pravda je, že na těžkou fyzickou práci by mohly být teploty o trochu nižší. To víš, já buduju jen tak lehce, pár zahonků, takže žádná velká makačka.... To se mi to pak chválí, viď 😂
      Simčo, tak ať to jde dobře od ruky!

      Vymazat
  2. Péti, skvělý průlet posledním obdobím. Cirkus musel být úžasný zážitek, Míra na ně kouká často v televizi a vidět je naživo by se mu moc líbilo. A mně asi také. Sousedské setkání je krásná tradice, obdivuji a na zahrádce Ti to hezky kvete. A ti modelové...nemají chybu. :o) Zabydlená budka je určitě lepší, než televize a věřím, že štěstí na mláďátka mít budeš, protože když se daří, tak se daří. A tobě se daří vše, na co sáhneš. :o) Mandala je také povedená.
    Péťo, užívej slunečného počasí a taky odpočívej. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc ti děkuju, jsi zlatá 😊 Co Terrinka, už jsi o ní dlouho nepsala....?
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Ukázky z Cirque du Soleil jsem viděla v televizi, musel to být nádherný zážitek.
    Líbí se mi jak se setkáváte se sousedy. Připomnělo mi to dobu, kdy jsme bydleli v našem prvním bytě, byli jsme mladé rodiny s malými dětmi a tak jsme se večer sedávali za domem, občas jsem hráli i volejbal. Moc ráda na to vzpomínám.
    Obdivuji krásnou azalku, má nádhernou barvu. A modřinky bych také vydržela pozorovat. Přeji hezké dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tahle naše tradice je docela mladá. Už jsme se se sousedkou nemohli dívat na to, jak se jen na ulici všichni jen nějak míjíme. A musím říct, že od té doby spolu žijeme nějak lépe, i docela se sousedskou výpomocí. Prostě tak zase po staru 😊
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Klasický cirkus se zvířaty nemusím, ale tohle musela být nádhera. Zvířecí mazlíčci jsou úžasní. Koukám, že máš úplnou ptačí kolonii.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, máme tu pěkný zvěřinec, viď. Už bychom jim měli dát i jména 😁
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Peti, je vidět, že žijete skutečně naplno... Dobře to znám!
    Do cirkusu taky nechodím, ale Cirquue du Soleil, to je opravdu jiná káva.
    Tleskám vašim setkáním, založili jsme užasnou tradici.
    Zahradu máš krásnou, mandala je skvělá ozdoba terasy a ty dvě bílé kuličky, ty bych si hned pomuchlala :o)
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, s pejsky je ten svět hned veselejší, viď 😊
      Měj prima dny! Posílám pohlazení pro Aaronka ❤️
      Petra

      Vymazat
  6. Krásné představení....věřím, že máš hezké zážitky. Máte úžasnou sousedskou tradici a tvoje nová mandala je boží:-)))) Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, moc děkuju. Ta nějak vznikla sama, bez plánu. Ale docela se mi nakonec zalíbila :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Petro, žiješ opravdu naplno a nic nechybí! Krásná sousedská tradice, zahrada,ta azalka, ách:-)Keramika, artisté, ptáčci,pejsci,...Tak ať i ty další dny jsou tak skvěle!

    OdpovědětVymazat
  8. Peti, naozaj sa nestíhaš nudiť ... Ale tak to má byť ... Krásne zdokumentovaný týždeň, obdivujem prekrásne azalky, malých lumpíkov, samozrejme mandalu a krásnu pouličnú tradíciu ... Rovnako aj my teraz žijeme vonku ... zvelaďujem záhradu, pozorujeme hniezdiace vtáčiky ... to je ich poďakovanie za zimné kŕmenie ... Peľka, prajem opäť týždeň plný zážitkov ... :) L.

    OdpovědětVymazat
  9. Přidávám se k těm, kteří nevyhledávají cirkusová představení... nebaví mě. Cirque du Soleil je opravdu něco jiného, kdy člověk neví, zda má sledovat příběh, vizuální projekci, akrobatická čísla, jednoho z hlavních hrdinů Čecha nebo číst titulky. Představení jsem viděla v pátek a také jsem respektovala zákaz focení a natáčení videa.
    Přeji pěkný den, Petra :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peti, přesně tak, oči mi běhali po celé scéně, taky jsem nevěděla, co sledovat dřív. Litovala jsem, že má angličtina není na takové úrovni, abych rozuměla mluvenému slovu a nemusela otáčet hlavu na postranní panely s titulkama. Což bylo snad jediné, co bych celému představení vytkla. Angličtina..... v hledišti bylo poměrně hodně dětí (byli jsme na odpoledním představení). Nějaký tatínek vedle nás měl docela problém, sám dospělý, s sebou 3 děti, ve věku tak 7 let. Děti titulky nestíhaly číst, mluvenému slovu nerozuměly. Tatínek se snažil, ale přes výraznou hlasitost celé produkce ho mohl slyšet pouze synek sedící u něj nejblíže. Takže ty další dvě děti vlastně absolutně nechápaly příběh.
      Myslím si, že těch několik desítek vět, avšak pro posunutí děje vždy velmi zásadních vět, mohli nechat namluvit česky. Kritiku na toto jsem zaslechla i o pauze, kdy to ve frontě na WC probírali jiní diváci.
      Ale jinak to byl opravdu fajn zážitek.
      Peti, měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Peťo, stejný názor sdílela většina diváků při pátečním večerním představení. Těch pár zásadních dějových linií mělo být nadabováno, máme plno skvělých herců s krásnými hlasy a představení by bylo 100%, ale jinak si nestěžuji. Nakonec i oči ten nápor světel zvládly a přestaly bolet.

      Vymazat
  10. Péti, já cirkus taky vůbec nemusím, i když dětem, když byly malé, jsem jej ukázala. Naposledy jsme byli před pár lety s našimi dospělými dětmi v Kongresovém centru na čínském cirkuse, kde bylo hodně akrobacie a žádná zvířata. Ale už nikdy nemusím. Fascinuje mě naprosto ta vaše sousedská tradice. Je to úžasné soužití. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, za tu naši tradici jsem moc vděčná. Když pak slyším, jaké zle mají někteří naši přátelé se sousedy! To je pak o nervy....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Péti, nuda u tebe nemá šanci. Máš krásnou zahradu a není divu, že je u vás tolik ptáčků. Hezké dny přeji, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romčo, moc děkuji :) Ono se to dobře říká: Kdo má chalupu, má pr..l v kalupu :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Setkávání v ulici se sousedy, to je úžasný, to se bohužel málokdy vidí. To máte hodně prima. A zahrádka - to je radost, viď? Měj krásný dni. Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahrádka je naprosto skvělá! Tu já, co by panelákové dítě, dokážu náležitě ocenit 😊
      Pavle, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. To je krásné, spousta zážitků, ale nejvíc mě dostala mandala, ta je bombastická♥

    OdpovědětVymazat
  14. Hezká rekapitulace - ráda jsem si přečetla, co je u tebe nového. Líbí se mi sousedské setkání (my děláme něco podobného na Štědrý den v poledne v našem vchodě na schodech :-)). A madnala je krásná.
    Hezké červnové dny (na mne tedy už příliš teplé)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, schodišťový svařáček? To je taky moc pěkná tradice :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Ten cirkus musel být zážitek, viděla jsem ukázku v televizi a zaujalo mne to. Takové sousedské setkání je k nezaplacení. Zahrádku máš krááásně rozkvetlou, ptáčci vám předvádějí svůj program a mandalu jsi vyrobila úžasnou. Prostě takové parádní shrnutí Tvých dní.
    Měj hezké i dny červnové!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, i ty se měj moc prima. Děkuji ti za tvá slova i čas :)
      Petra

      Vymazat
  16. Ahoj Péti, navštěva cirukusu musel být velký zážitek. Stačí se podívat na fotky - krásně všechno barevné a artistické výkony musely být obdivuhodné. Zahrádka a tvoji ptáčci - to je nejlepší televize. Mají to všechno tak zařízené, nestačím se i já kolikrát divit.
    Přeji ti krásné léto Iva

    OdpovědětVymazat
  17. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra