pátek 27. listopadu 2020

Zapečená kapusta

 

Rozděluje strávníky na dva tábory. Stejně jako koprovka, rajská.... Někdo ji miluje a někdo ji nesnáší. Naše rodina, naštěstí celá rodina, patří do první skupiny. A to až tak, že jsem opět nestihla vyfotit plný pekáček. Pardon, ale musíte to omluvit. Talířky s vidličkou už měli přichystané, když byla ještě v troubě. Co po tom, že si člověk při prvních soustech skoro spálí pusu ツ Nevadí to, foufáme, foukáme, ať to rychleji stydne ツ


A jak na tu naší zapečenou kapustu? Pro čtyři osoby, aby zbylo i na přídavek nebo druhý den, budete potřebovat :

dvě větší hlávky kapusty
3 vejce
3 stroužky česneku
6 vrchovatých lžic hladné mouky
polévkovou lžíci majoránky
pažitku, naťovou petržel 
sůl
4 lžíce oleje
3 špekáčky 


Očistíme hlávky od vrchních špinavých či okoralých listů a seřízneme špinavější konec stonku -košťálu. Obě kapusty rozčtvrtíme tak, aby každá čtvrtka  měla ten svůj dílek košťálu, který drží jednotlivé kapustové listy pohromadě. Lépe se s tím pak manipuluje. Rozdělené kapusty vaříme v osolené vodě cca 20 minut. Po té je z vody vyndáme a necháme vystydnout alespoň tak, abychom si neopařili ruce při krájení. Kapusty totiž musíme pokrájet na kostičky přibližmě centimetrové. Ten tvdý střed vyhodíme. V míse pak smícháme pokrájenou kapustu s na kostičky nakrájenými špekáčky, s prolisovaným česnekem a se všemi ostatními ingrediencemi. Nelekejte se, nebude to hmota, která by nějak držela tvar, to až se upeče a trochu vystydne ツ Po smíchání dáme do pekáčku buď vystlaného pečičím papírem nebo si ho po staru vymažeme olejem a vysypeme strouhankou. Pečeme na 180°C přibližně dvě hodinky, až bude mít povrch pěkný opečený.

My takhle zapečenou kapustu jíme s uvařeným bramborem a nebo i jen tak samotnou. Teplou, hned po upečení, i studenou. 


Tak milovníci kapusty, ať vám chutná ツ


Mějte prima dny.

Petra


PS: kam patříte vy? Jíte jí, nejíte? ツ




25 komentářů:

  1. :) Což o to, já bych si na takové kapustě pochutnala ráda, ale manžel je tvrdohlavý :)
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Petro,kapustu mám ráda,dělám většinou polévku a nebo karbenátky,to manžel jí,ale myslím,že by si dal i zapečenou.Mně by určitě moc chutnala.Vyzkouším,protože denně přemýšlím,co vařit.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, držím palce ať se povede a chutná vám :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Kapustu miluju, byla bych vděčný strávník, dělám hodně podobnou, někdy do ní přidám mleté maso a nezapeču jí, jen jí smíchám s vařenými bramborami. Ale to můžu vařit jen když je manžel na služební cestě, protože mu to smrdí. Bohužel, letos jsem si jí moc neužila, neb manžel byl a je drtivou část roku na home office :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, s mletým masem vyzkouším, díky za tip :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Já jsem z té druhé skupiny. I když zapečená je asi podoba, ve které bych ji možná byla schopná jíst. Ale zkoušet to asi budu - manžel kapustu taky nerad a navíc nemá v oblibě ani takovéto zapečené záležitosti (cuketovou nádivku si dělám jen pro sebe).
    hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, tak to je fajn, že jste se s manželem s chutěmi sešli. :) Cuketovou nádivkou, jako jediné jídlo z cukety, u nás manžel ji. Ale jinak vůbec :o)
      Stáňo, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Péti, tak u nás doma jsou také dva tábory. Já bych si kapustu dala, můj muž ne. Měj pohodový víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Znám okolo sebe taky několik lidí, kteří by kapustu prostě nepozřeli. Ale překvapuje mne, že tady je ohlas především pozitivní. V drtivé většině vyhrávají její příznivci. Že by byly blogerky nějakou speciální skupinou milovníků kapusty? :o)
      Marti, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Peti, tak to je pecka! Manžel kapustu doslova miluje, často dělám polévku, karbanátky, ráda rozšířím repertoár :o)
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsem ráda, že jsem kápla do noty. Tak ať se povede a pak i chutná :) Dej pak vědět :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Něco podobného taky dělám, máme rádi i kapustové karbanátky. Takže ano jíme !
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kapustové karbanátky patří mezi naše oblíbená jídla. Nejlépe s bramborovou kaší :) Už se tu oblizuji :o)
      Hani, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Kapustu mám ráda, ale na zapečený způsob jsem ji ještě nezkoušela :)

    OdpovědětVymazat
  9. Pěti,mám ráda kapustu,tvůj recept určitě vyzkouším.Vařím z ní polévku,vyzkouším i zapečenou.Takže my jíme!,Přeju krásný adventní víkend.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
  10. Já patřím do kapustové skupiny, mohu ráno, v poledne, večer a ještě za studena obžírám.
    Též si ráda jen na pánvi opražím růžičkovou.
    Krásný víkend s první svíčkou.

    OdpovědětVymazat
  11. Kapustu mám ráda a zapečená jídla také. Skvělý recept, určitě vyzkouším. Díky za tip. Zdravím ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
  12. Kapustu máme rádi v jakémkoli receptu. U nás by se po ní jen zaprášilo. Do chlapů jídlo to padá jak do černé díry, takže bych neměla strach ji takto udělat. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iwko, přesně jako u nás :o) Chlapi si naloží, hned je půl pekáčku pryč 😂
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Kapustu jsem neměla asi 35 let - a předtím taky jen párkrát 😁 Z čehož je vidět, že patřím spíš k těm co jí nemusí (ale ostatní jmenované omáčky ano, k těm se hrdě hlásím!) I zapékaná jídla mám ráda, takže vlastně moc vybíravá nejsem :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra