sobota 12. května 2018

Buchta s pudinkem

Krásný den všem!

Dnes jsem tu opět s jedním lety i strávníky prověřeným receptem. 


ingredience:

na těsto si připravte:
30 dkg cukru krupice
30 dkg polohrubé mouky
6 vajec
1 kypřicí prášek do pečiva
1,5 dcl oleje
1,5 dcl vody
2 lžíce kakaa

na pudinkovou náplň:
1 sáček vanilkového pudinku
1/2 litru mléka
2 lžíce cukru krupice

na polevu:
2 zakysané smetany
moučkový cukr
mletou skořici nebo čokoládu


Nejprve si uvařte klasický vanilkový pudink podle návodu na sáčku. Jestli nebudete mlsat během přípravy buchty, měl by vám stačit jeden. Já dělám rovnou dva, protože jak se u nás vaří pudink, najednou se to v kuchyni ochutnávači jen hemží :)
Pudink nechte za občasného míchání vychladnout tak, aby se na něm nevytvořil škraloup a mezi tím si připravte těsto:
vše kromě kakaa smíchejte metlou dohromady, vznikne řídké těsto. Dvě třetiny ho vlijte na plech s pečicím papírem. Do zbylé třetiny vmíchejte kakao a po lžících tmavé těsto ho lijte na bílé tak, aby bylo flekaté jako dalmatinek :) Po celé ploše pak lžičkou klademe pudink velikosti lískového oříšku. Pečeme na 170 °C. Mezi tím si v míse rozšlehejte zakysané smetany s moučkovým cukrem. Dávám cca 4 lžíce, ale záleží na vaší chuti. Smetanu pak nalijte na čerstvě vytaženou a horkou buchtu, rozetřete jí a posypte mletou skořicí nebo třeba nastrouhanou čokoládou.


Ideální je nechat buchtu opravdu odležet do druhého dne. Řídká smetana se stihne trochu vpít do těsta a buchta je pak mnohem lepší i se lépe servíruje.

Mějte se prima a díky za návštěvu :)

Petra

PS: taky u vás byl tak nádherný den?


32 komentářů:

  1. Peťo, buchtu znám a peču, u nás se jí říká mraky, ale takto krásnou v řezu ji nemám. Budu muset postupovat dle tvého návodu. :o) Dnes jsem pekla podobnou, ale do dortové formy, něco jako piškot z hladké mouky, po upečení krém z pudinku, zakysanky a másla a po ztuhnutí jedna ušlehaná šlehačka. Měli jsme tu návštěvu a moc chutnala. :o)
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, mraky je super název 😊
      Ten tvůj dort musel být taky moc dobrý, ingredience napovídají, že se mlsné jazýčky jen oblízli. My mame všeobecně takovéhle "vlhké" buchty moc rádi. A když je navíc recept jednoduchý, o to lepší.
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  2. Péťo nádherné fotky a ta buchta ta musela být dobrá, hned bych si dala.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani, a je i jednoduchá, nic složitého na přípravu 😊
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  3. U nás byl taky krásný den Petruš...a já ho polovinu dne strávila s Ronaldem na fotbale...:-)))...ale dal pět gólů...mě to stálo 210,- Kč za kartičky(za každý gól totiž jeden balíček fotbalistů - blbý můj nápad:-))) )...ale byla z toho pak velká radost...Takže den byl moc krásný...:-) A ta tvoje dobrota vypadá taky moc hezky. Někdy ji budu muset vyzkoušet. Pěknou neděli...S:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, tedy to je fakt sportovec! Tolik gólů?!!! Je to šikulka 😊 To už mu za chvilku nebudou žádné kartičky chybět a bude mít fotbalisty všechny :)
      To je prima, ze jste si sobotu užili. Tak to má být ☺
      Krásný nedělní den přeji tobe i Ronaldovi.
      Petra

      Vymazat
  4. Petulinko, nad fotkou se az sbihaji sliny. Urcite vyzkousim 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mili, škoda, že jsi tak daleko......nejraději bych ti rekla: přijeď ochutnat.....

      Vymazat
  5. Díky za připomenutí, dlouho jsem ji nedělala. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já si tuhle vzpomněla na buchtu, kterou jsem neměla snad 20 let. Už ani recept jsem nenašla. Naštěstí matka ještě ano 😊 Tak příště upeču tu zapomenutou 😊
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  6. Wooou vyzera dobre, odkladam receptik, dík 😀

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá nádherně, buchtu znám , nikdy jsem ji nepekla. Recept si stahuji, díky a měj se krásně :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
  8. Děláš mi chutě :-). Podobný recept (buchta se dělá jednobarevná - opačná barva než pudink) znám, ale nepekla jsem ji už snad 15 let. Tak možná někdy příště....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to může být o trošku jednodušší bezva varianta. Tmavá buchta, uvnitř světlý pudink a navrch opět světlá poleva :) Příště zkusím, díky .)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  9. Peti, tuhle buchtu mám už roky napsanou od bývalé kolegyně a nebudeš mi věřit, ještě jsem jí nepekla :o) A chutnala mi, to vím!
    Musím to napravit.
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak ať se povede. Je poměrně jednoduchá na přípravu a zatím každému chutnala :)
      Měj krásný týden, Petra

      Vymazat
  10. Zapisuji a ukládám na podzim a zimu. U nás se přes léto méně peče, všichni chtějí zmrzlinu, nanuky nebo ovoce, nejlépe meloun krásně vychlazený. Je to jednodušší příprava, že, člověk sáhne do mražáku a je hotovo.
    Krásný týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, más pravdu, zmrzka a vychlazený meloun je jako dezert v létě super :)

      Vymazat
  11. Buchtu neznám, ale vypadá skvěle. Třeba někdy zkusím. :-)
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, určitě zkus. Jestli máte pudink rádi, zachutná vám.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  12. Ahoj Péťo, tvoje buchta mě tak namlsala, že dneska budu péct :-). Sice nemám všechny potřebné ingredience, ale mramorová bábovka (bez bábovkové formy :-D), bude také dobrá :-)).
    Měj krásný den. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, ono je to jedno, v jaké formě pečeme, viď?!! Na chuti to nic nemění :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  13. Peti tato buchta je u nas také moc oblíbená..a tak si tak říkám,že jsem ji dlouho nepekla.Je čas to napravit. Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
  14. Poznám tento koláčik, zvykne ho piecť moja mamina. Je naozaj veľmi chutný a šťavnatý. A krásne si ho nafotila.

    OdpovědětVymazat
  15. Koláčik poznám, vďaka za pripomenutie :-) vyzerá lákavo, hneď by som sa ponúkla...
    Prajem pekné dni,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, tenhle u nás vždy zmizí velmi rychle :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra