pondělí 7. května 2018

Mariánské Lázně

Letošní druhý květnový prodloužený víkend jsme si odjeli užít do Mariánek. Tohle město mám moc ráda.  


Naprosto chápu, proč se rodákovi z mého města, z Plzně, panu Miroslavu Horníčkovi, tolik líbilo v Mariánských Lázní. Město je to opravdu nádherné a stojí za to tu pobýt víc, než jen jedno odpoledne. Dopoledne se nechat hýčkat při procedurách.....apropo....to bylo tak báječné!!! Užít si úžasnou masáž, pak si odpočinout při aromazábalu.....z hlavy vyhnat všechny pracovní myšlenky, všechny starosti a jen vnímat ten klid.


A odpoledne vyrazit na příjemnou procházku. Mariánské Lázně jsou plné zeleně, až neskutečně! A teď i nádherně vše kvete.




Lázeňské centrum je vlastně téměř celé zasazené do velikého parku. Úžasné, skvostné! A ta lázeňská architektura, ta tomu dodává ten správný punc. Většina domu opravená, všude hotely,  kavárničky, kulaté oplatky,  pár obchůdků se suvenýry...No dobře, jsou tu i asijští obchodníci se svým dobře rozpoznatelným zbožím všelijaké kvality,  ale alespoň jím neověšují fasády domů, jak to vidíme jinde. Zde jim to zřejmě město nedovolí, což je dobře, kazili by tím akorát tu krásnou atmosféru lázní. Nákupy prostě vynecháváme a raději stoupáme do kopce přes park, směrem ke Zpívající fontáně.



A pak jít Kolonádou. Odlepit oči od země,  zvednout hlavu vzhůru a kochat se tím nádherným dílem. Ochutnat místní prameny, to snad patří k povinnostem lázeňských hostů. Křížový, Rudolfův, Karolinin, všechny slané, některý více,  některý méně, jeden studený, jiný teplý. Brrrr, nemůžu říct, že by mi chutnaly,  ale co by člověk pro zdraví neudělal....





Je tu prostě krásně a každému alespoň pár dní tady mohu jen doporučit.



Mějte prima dny a užívejte si zítřejšího svátečního volna.
Petra




26 komentářů:

  1. Péti, Mariánky znám hodně dobře. Jezdila jsem tam hodně pracovně a i jsme tam s mužem strávili wellness pobyt. Jsou krásné. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou. A teď, ač je tak krásné počasí, je tu i málo turistů. Takže božský klid.
      Marti, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  2. Zdravím z Mariánek. Jako rodačku a celoživotní obyvatelku tohoto našeho krásného města mne velmi těší, když se u nás ostatním líbí a rádi se sem vracejí. Máte, Petro, moc hezký blog. Přeji Vám spoustu příjemných zážitků na cestách a témat pro psaní. Mějte se krásně, Zuzana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, moc děkuji za návštěvu i pochvalu blogu 😊 A opravdu je u vás nádherně. Není to prvně, co jsme tu na pár dní a vracíme se moc rádi! A letos mám opravdu pocit, že turistů je tu méně. Takže nádherný klid, člověk ma možnost si to tu úžasně vychutnat.
      Přeji krásný den. Petra

      Vymazat
  3. Peti, v ML jsem sice nikdy nebyla, ale uz podle tvych uzasnych fotek tam n si byt krasne. Tak bajecny pobyt, uzij si to !💕

    OdpovědětVymazat
  4. Peti, v Mariankách jsem byla jako malá, tenkrát jsme krmili veverky :o)
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, veverky jsme bohužel neviděli. Krmit je, to musel být zážitek!
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  5. Nádhera, Peti, už jsem se kochala na IG. Mariánky mám moc ráda!
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou moc krásné. Někdy bych chtěla zažít alespoň 14 dní v kuse i s procedurami.☺
      Měj se Helenko báječně. Petra

      Vymazat
  6. Peťo, nádherné fotky. V Mariánkách jsem nikdy nebyla, ale město je to opravdu nádherné. Z Tvých fotek čiší klid a pohoda a lidé se zde prochází, jak na promenádě. :O) Moc hezké.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, tam je to korzování snad přímou součástí léčby. Na takovém místě, to je půl zdraví :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  7. Peťo, s tebou jsem se vrátila na místo, které jsem navštívila před více jak dvaceti pěti lety. Krásně sis to v Mariánkách užila.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, třeba se ti to zase za nějaký čas po štěstí zopakovat 😊
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  8. My byli v Mariánkách před necelými dvěma lety - nadělili jsme si prodloužený víkend ke stříbrné svatbě. A i v prosinci tam bylo krásně. Ráda jsem ti teď město prohlédla pro změnu v zeleni.
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že i v prosinci musí být v Mariankách krásně. A určitě musí být krásně vidět na celé město z vyhlídek. Nám občas bránily listnate stromy.... :)
      Stáňo, měj se hezky, Petra

      Vymazat
  9. Petruš, krásné fotečky...Byli jsme v Mariánkách na podzim...chytli jsme těch pár nádherných teplých podzimních dnů...bylo to úžasné. A ty tvoje fotky mi tu atmosféru úplně připomněli...moc děkuji:-)....Krásné dny Ti přeji a děkujeme za přání k narozeninám...:-) S:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když navíc těm volným dnům vyjde i počasí, to pak ty výlety stojí za to, viď :)
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  10. Petro, nejdřív musím pochválit tvé krásné fotky. Opravdu krásné.
    V Mariánkách jsem nikdy nebyla, ale ráda bych to někdy napravila. Stačil by mi jednodenní výlet. Nelákají mě ani tak ty lázně - to by mě asi nudilo - ale ta krása všude kolem. Architektura, všude květiny a příroda kolem města. Třeba jednou... :-)
    Měj se moc hezky, pa!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, tak ať ti to brzy vyjde :) A třeba ta masáž, věř, že by ti určitě dobře udělala :)
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  11. Péťo, máš pravdu, Mariánky jsou kouzelné! Je to už hodně let, co jsme tam byli na dovolené, děkuji za připomenutí krásnými fotečkami ;-). Masáže a procedury jsou moc fajn, hýčkejme se v každém věku! :-)
    Měj se báječně. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, máš pravdu, trochu toho hýčkání mezi pracovním shonem si občas zasloužíme :)
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  12. Nádherné fotky z nádherného lázeňského města. Nikdy jsem tam nebyla. Určitě by se mi tam moc líbilo.
    Lázeňské procedury bych brala hned :-).
    Měj se krásně!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, a člověk tam nemusí ani na několik týdnů, jak u lázní třeba po operaci bývá zvykem. Někdy stačí opravdu i jen pár dni, viď :)
      Přeji krásné dny. Petra

      Vymazat
  13. Tedy to byla krása, dokonalý výlet, moc děkuji. Od nás přes celou republiku, takže jsem vděčná za tvoje obrázky a milé povídání.
    Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  14. Petro, hezká reportáž z Lázní, pěkné obrázky. Připomněla jste mi naše pobyty tam, ubytováni býváme v M.L. Úšovicích a tak k fontáně jdeme pěkně parky...a v okolí je toho tolik k vidění a vděčné cíle k výletům. Tam i 14 dní je málo na pěknou dovolenou.
    Jiřina z N.
    trvalkadahlia.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra