středa 2. května 2018

Kozí farma

 Během pracovní cesty na Českolipsko, o které jsem tu už psala, jsme si zajeli na Kozí farmu Nový Dvůr. Už jednou od nich manžel přivezl kozí sýry a moc nám chutnaly. A tak jsme sjeli z hlavní silnice, jeli kousek mezi loukami, až se před námi objevil úžasný statek na samotě. Nádherné místo, opravdu. I statek samotný....je opravený, čistý.
V malém obchůdku, který je hned na prvním nádvoří nás přivítala usměvavá paní majitelka, hned se nás ptala, zda už jsme u nich byli a automaticky začala odkrajovat kousky na ochutnání. Během toho o farmě tak nadšeně mluvila, vyprávěla o čerstvě narozeném kůzleti, které maminka odmítla a tak muselo svoji první noc strávit u ní, v ložnici, u postele a dostávat mlíčko z lahve. 


Mohli jsme se po statku i maličko porozhlédnout a samozřejmě, část s kůzlaty mě zaujala nejvíc. Jsou oddělena i s maminkami od stáda, zřejmě kvůli bezpečí a klidu, který potřebují. I toho malinkého, sotva několikahodinového kozlíčka jsme tam viděli. Snažila jsem se ho vyfotit, ale byl v rohu, jak nás zahlédl, začal hned plakat a lézt ven....asi mu bylo samotnému smutno a těžko. Snad ale vše dobře dopadlo, jiná kozí náhradní máma se prý o něj zřejmě postará, jen je musí sbližovat pomalu a pod dozorem. Tak doufám, že to klaplo :)



Jinak kozy jedny jsou pěkně zvědavá stvoření :)





Sýry jsme nakoupili a doma si hned udělali salát s řepou, rukolou, slunečnicovými semínky a kapkou medu. Byla to dobrota.

 Musím říct, že v Novém Dvoře vyrábí opravdu chutné sýry. Nejsou nijak nepříjemně cítit a jsou v bio kvalitě. Já nevěděla, který vybrat dřív. A jestli si myslíte, že vám to ochutnávka usnadní, tak právě naopak :)



 Tak až budete mít cestu poblíž, udělejte si čas a zajeďte si i na Nový Dvůr. 

Mějte se krásně,

Petra




15 komentářů:

  1. Už na pohled vypadají sýry moc pěkně. Někdo je rád nemá. Já s nimi nemám problém. Je pravda, že mléko jsem jako malá u babičky nemusela, ale brácha měl moc rád kozí máslo. Na fotkách je vidět, že jsou zvířata chovaná v čistotě, takže je to potom znát i na finálním výrobku.
    Moc hezky jsi to nafotila.
    Pěkný den Ti přeji!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu, čisťounko tam opravdu bylo. :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  2. Péti, na fotkách jsou sýry, které mám moc ráda. Kozičky jsou moc hezké. A krásné fotky. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kozí sýry jsou opravdu moc dobré :) Máme stejné chutě, Marti :)
      Pěkný den, Petra

      Vymazat
  3. Petulko, uplne mne sokovalo v jakem krasnem cistem prostredi kozicky ziji. Takhle si neziji ani nekteri lide. I kdyz ja syry, a nejen kozi, vubec nemusim, tvoje "reportaz" z kozi farmy mne nadchla. Dekuji !😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mili, kozičky byly nádherné a vypadaly moc spokojeně :)
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  4. Péťo, krásný výlet jsi podnikla. Já mám také vždycky radost, když natrefím na lidi, kteří svoji práci dělají s láskou a nadšením a váží si každého zákazníka. Krásné fotečky ;-). Přesně takové kozy nám teď běhají každý den před domem :-)). Krásný sluníčkový den přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, paní majitelka byla opravdu moc fajn. Tam se lidi musí rádi vracet. Škoda, že my to máme tak daleko, jinak bych byla pravidelným zákazníkem.
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  5. No, to je ale krásná reportáž! Kozí sýry mám moc ráda, ale moje dcera, ta by nechtěla odjet - miluje sýry, kosmetiku i kozy samotné :o)
    Peti, měj hezký den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by se jí tam, Helenko, opravdu moc líbilo :)
      Měj se pěkně, Petra

      Vymazat
  6. Peťo, kozí sýry mi nevadí, většina mi jich i chutná, ale dostanu se k nim málokdy. Fotky jsou nádherné, je vidět, že je všude čisto a kozičky se mají k světu.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, já si občas zajdu u nás do sýrárny. Mají i kozí. Občas jsem na něj narazila i v Lidlu. Ale ten jsem zatím neochutnala...
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  7. Moc krásné fotografie, Péťo!
    Sýry vypadají skvěle, ráda bych ochutnala. Jestli se někdy ocitneme poblíž, musíme se zastavit. Kozí sýr jsem měla jen jednou, kousíček na ochutnání. Byl tedy dost cítit a v puse jsem pak ještě dlouho měla takovou kozí pachuť, ale chutnal mi.
    Kozičky jsou božííí.
    Měj hezký víkend. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, to jsi asi začala se sýrem ne pro "kozí" začátečníky. A nebo nebyl dobrý.... Oni se mi prodejci často ptají, když ho kupuju, jestli chci nějaký jemnější a nebo výraznější. Já tu kozinu úplně nemusím, tak vybírám raději jemnější. Ale na chuti jim to vůbec neubírá. Kozu tam ale necítím vůbec :)
      Třeba časem ochutnáš lepší :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  8. Krásné fotky Petro. Kozí sýry jsem ochutnala teprve nedávno (dříve jsem neměla odvahu :-))) a musím říct, že byly opravdu dobré, ne-li skvělé. Hezkou sobotu D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra