čtvrtek 22. listopadu 2018

Spálený mlýn

Procházkou okolo Berounky se člověk vždycky nabije :) Alespoň já ano. Řeka se tu často zařezává do širokého kaňonu, po tisíce let tvořeného jejím proudem. Na jedné straně prudký sráz, který je mnohdy nepřístupný, na druhé straně se břeh zase volně vine po okraji luk. Nádherný kousek naší země!

Na břehu Berounky, na samotě kousek od Plzně, je místo, kterému se říká Spálený mlýn. Původní název byl Telínský mlýn, ale po jeho vyhoření v roce 1932 dostal od lidí nové pojmenování. K opravě už nikdy nedošlo....








Zdivo mlýna je zakonzervováno, aby nedocházelo k dalšímu rozpadání. V létě tu pořádá Pionýr tábor pro děti. Mlýn je součástí jejich zázemí, hrádečtí pionýři ho spolu s přilehlou loukou vlastní už téměř 30 let.



A i svatby se tu konají :) Teď vypadá mlýn smutně a ponuře, ale od jara do podzimu je to krásná kulisa pro tak slavnostní den. Dřív to nebývalo zvykem, svatby se konaly jen na úřadech a radnicích. Dnes je situace jiná a novomanželé mají "volné ruce" při výběru místa. Co vy, kdybyste znovu skládali manželský slib, vybrali byste si některé místo pod širým nebem? Nebo byste neriskovali s rozmary počasí a pro své ano byste zvolili opět místo radnice nebo kostela?


Mějte prima dny a díky za vaší návštěvu blogu i milé komentáře ☺️

Petra




22 komentářů:

  1. Peti, to jsou zase tak dokonalé obrázky Jako bych tam byla, ta atmosféra je tam zvláštní i teď.
    A kdybych znovu stala na začátku?
    Určitě by to bylo dnes jinak, ruku v ruce, bosí pod širým nebem...ideálně při západu slunce...
    Snít se přece může...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, i v těch nejtěžších chvílích, kdy má člověk pocit, že je vše ztraceno, mu životní sny mohou pomoci překonat to nepříjemné období. Sny jsou taková naše záchranná vesta. :)
      Já sním často, a to ani nemám smolné dny. Musím to ale zaklepat, ťuky ťuk.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  2. Péti, krásné fotky a ty dvě malé bílé "kuličky" s obojky mě úplně rozněžněly :-) Měj hezký zbytek dne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To víš, jak se jde na výlet, chlupáči musí s námi :)
      Marti, měj se prima, Petra

      Vymazat
  3. Ano, já jsem připravená se vdávat i pod deštníkem, jsem vdávací typ, takže pokud pionýři dovolí, není problém.
    Musím říct, že fotky jsou krásné a i přes tu ponurost, prostě nyní na podzim to ani moc jinak nejde.
    Berounka je kouzelná, měla jsem tu čest v září v Dobřichovicích a mám to zapsané u srdíčka.

    OdpovědětVymazat
  4. Romantické místo!
    Krásně je u Berounky.
    Hezký večer
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  5. Prekrásne miesto je to ... a pekne si nafotila, Ja by som si kľudne svadobný sľub zopakovala pod šírim nebom ... sam za každú inakosť, rada mením stereotypy ... Peti, pekný zvyšok večera prajem ... L.

    OdpovědětVymazat
  6. Místo s atmosférou a krásné fotky. Musím se kouknout do mapy a až někdy pojedeme do Plzně nebo přes Plzeň, tak si tam naplánovat zajižďku.

    OdpovědětVymazat
  7. To je opravdu krásné místo. Moc hezky jsi to nafotila, fotky mají svoji už pozdně podzimní atmosféru.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Tvé fotky se mi moc líbí a úplně jsem nasála tu atmosféru u vody, to mám moc ráda. A chlupáčci měli určitě z procházky také radost.
    Kdybych měla možnost naši svatbu opakovat - protože jiného nechci :o)! - líbilo by se mi říct Ano v přírodě, v blízkosti krásná chalupa nebo třeba mlýn, jak píšeš, aby bylo kam utéci před případným deštěm. Jo, jo, to by bylo hezké...
    Ála

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherné místo, tam by se mi líbilo. Peťo, moc hezkou procházku jste si udělali a úžasné záběry pořídili. Já bych své ANO zde klidně zopakovala, mám ráda takováto místa.
    Přeji krásný večer. D.

    OdpovědětVymazat
  10. Péťo, to byla krásná procházka, snad se i tam někdy podívám.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  11. Krásné fotky, krásné míst, přímo pastva pro oči. Krásný víkend, Ivana.

    OdpovědětVymazat
  12. Ještě že to nevidí můj manžel...má slabost pro všechny mlýny a tenhle by nebyl výjimkou :-)
    Ale místo je to nádherné! Pa Romana

    OdpovědětVymazat
  13. Peti, tohle místo je kouzelné, děkuji za nádherné fotky!
    Svatby venku se mi moc líbí, i když určité riziko tu tedy fakt je :o)
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
  14. Peti,moc hezké fotky,dýchá z toho místa taková zvláštní atmosféra,tajemno.Svatby venku se mi líbí.Přeju Ti krásné podzimní dny.Pa pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné místo. Z fotek cítím skvělou atmosféru. Hned bych tam vyrazila taky! Kolem Berounky jsou samé poklady, že? :-)
    Přeji fajn dny, pa.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra