úterý 23. dubna 2019

Od nás

Letošní velikonoční dny volna byly naprosto dokonalé. Počasí nám dopřálo být od rána do večera venku. V našem případě opravdu doslova. Kdo má zahradu, zřejmě mi dá za pravdu. Já jsem doháněla několik restů, které jsem nabrala díky předešlé vlekoucí se viroze a pracovnímu náporu. Teď mě z toho zahradničení tak bolí záda :o) Ale je to fakt božské! Znovu jsem uvedla do provozu můj zahradnický stolek, nasázela do 14 truhlíků muškáty, osázela květináče a jeden truhlík i do práce. Ze skleníku jsem už musela vyndat sadbovače s letničkami. V těchhle teplých dnech tam na ně bylo až příliš horko a moc rychle jim vysychal ten trošek země, v kterém jsou zasázeny. Ale vzhledem k avizovanému ochlazení tam půjdou asi zase zpět....



Z březových kuláčů jsem připravila velikonoční dekoraci i dárky pro sousedky a s dcerou jsme ještě stihli nachystat vajíčka i perníčky pro koledníky.



Zvládli jsme i cyklovýlet okolo Berounky, tam je nádherně, co? :)




O víkendu nechyběla grilovačka, nádivka, setkání s přáteli, večer sklenka vína... Jen na blog času nezbylo. Tak v rychlosti až teď :)



Mějte prima dny, 
Petra

PS: na druhé fotce mám truhlík s letničkama zavěšený na velké 1 kubíkové nádrži na dešťovou vodu. Letos budeme přidávat ještě jednu. Sucho, sucho, sucho. Slyšíme to ze všech stran.... Alespoň trochu se snažíme dešťovou vodu z naší střechy, která by jen tak nevyužita odtekla do kanalizace, vrátit do půdy, rostlinám. Samotná nádrž sice nevypadá bůh ví jak hezky, ale s osázenými truhlíky se na ni už dá koukat :) A já vím, že děláme alespoň něco málo pro přírodu.....





27 komentářů:

  1. Peti,
    jedním slovem krása. Kubíkovou nádrž sháníme, takže tahle inspirace s truhlíkem mi přijde vhod. Vlastně už budeme mít na každém rohu sud, protože máme teprve duben, ale místy je zem úplně vyprahlá a popraskaná, a to pro jistotu vůbec nesekáme.
    Perníčky jsou teda extra roztomilé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ta nádrž se letničkami a nebo třeba i převislými jahodami dá docela zakrýt. Nízké můžu pověsit i nad sebou :)
      To sucho je děsné, snad už zapřší.....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Péťo, ty jsi princezna květinka! Já dávám na nevzhlednou nádrž okrasné dýně, ale truhliček zkusím taky. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, okrasné dýně občas zasázím k plotu, ale pravidelně mi chytnou padlí.... Ty se mi nějak nedaří pěstovat, ach jo...
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Krásně je u vás. Prosím tě, jak jsi dělala ty hnízda na vajíčka? Díky. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jaruško, hnízda jsou velmi jednoduchá....mám kuláče z břízy, do nich jsem po obvodu natloukla hřebíky, ale ne do kůry, ta by se odloupla. A mezi hřebíky jsem proplétala tenké březové větvičky. A to je vše.... práce na pár chvilek :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Péti,to je krása.Víkend byl opravdu nádherný,počasí super.Máš to u vás moc hezké,jste s dcerou holky šikovné.My jsme taky výletovali,co taky v panelaku,že.Ale máš pravdu,je skutečně veliké sucho,země popraskáná,příroda už zoufale volá po vodě,tak snad konečně zaprší.Přeju Ti hezké dny.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, na jednu stranu bych si hezké počasí přála, ale už je deště opravdu zapotřebí.... Máš pravdu, sucho už je v přírodě i vidět....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Péti, to je nádhera. Úplně všechno. Kytičky, perníčky, výlet a nejvíc mne zaujala ta hnízdečka. Jednoduchá, ale dokonalá dekorace. Fakt. Prosím, co je to za kytičku na titulní fotce, tu chci na zahrádku také, moc se mi líbí.
    Přeji ti prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, ta kytička je pařížská kopretina. Teď je mají skoro ve všech hobby marketech, v různých barevných kultivarech....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Petro, nebýt vajíček a perníčků, hádala bych, že jsou to fotky z léta. Zejména ty od vody. Nádrž na dešťovku by se hodila na chalupě. Jenže marně přemýšlím, kam s ní, resp. jak vodu do ní, když máme nedávno předělané okapy, kde jsme s tím nepočítali.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, no skoro letní teploty to byly, viď 😁
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Dekorace z kuláčů se mi moc líbí.Nádrž na vodu má taky pěknou dekoraci. Velikonoce měly krásné počasí, jen to sucho. Včera večer u nás malinko zapršelo, ale to bylo o ničem. Teď ráno je nebe hodně šedivé, tak snad nějaká kapka spadne. Ochladilo se, ale ani mi to nevadí, raději bych zatleskala pořádnému dešti.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my měli zatažené celé úterý. A nespadla ani kapka. A dnes je opět slunečný a suchý den... No, snad o víkendu nějaké srážky mají přijít....

      Vymazat
  8. Taky máme na zahradě barely na vodu.Nevzhledné :-( Pověsit na ně truhlíky je výborný nápad. Děkuji za inspiraci. Pěkné jarní dny. Pavla

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem začala pracovat už v únoru a nyní mi to přijde, že je čas na druhé kolo. Vše roste tak bujně, včetně plevele, nevím, kde mi hlava nasedá k tělu :-)
    Krásné a svěží fotky, voda je problém a bude ještě větší, je teprve duben...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, vím, vím. Proto se snažíme alespoň trochu, na té naší zahradě, s ní hospodařit. A je super, že ve spotřebě pitné vody na osobu si češi nevedou nijak špatně. Spotřebu máme poměrně malou, oproti jiným státům. Alespoň to mne těší. Ještě vymyslet něco, aby všechna ta dešťovka neodtékala ze střech a zpevněných ploch kanalizací bez užitku pryč..... Ale to je běh na douhou trať....

      Vymazat
  10. Peťka, Ty si ale šikulka, už máš aj truhlíky osadené...ja tohto roku nejako meškám. Tá dekorácia z brezových prútikov a vajíčkom vyzerá úžasne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, já vždycky začínám o trochu dřív. Tím, že mám skleník, mohu si rostlinky předpěstovat bez strachu z mrazu.... Sice nemám skleník vytápěný, ale i tak, je to paráda.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Peti, dekorácia s kraslicami je fantastická ... rovnako aj perníčky majú veľkonočný šmrnc ... určite mali úspech ... Osadiť toľko truhlíkov muselo dať poriadnu námahu ... tak nech ti celé leto robia radosť ... Maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
  12. Oj, krásně jste si svátky užili:-)
    Líbí se mi ti beránci.

    OdpovědětVymazat
  13. Péti, krásná reportáž a ta hnízda s kraslicemi mě úplně uchvátila. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Stačila mi první věta!
    Nezávidím, moc přeju Petro, měli jste je krásné! :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Petí, překrááásné, vše! Březová hnízdečka mě doslova očarovala. V jednoduchosti je krása - říká se naprosto právem. A perníčky vykouzlily úsměv na rtech. Jsou prostě boží.
    Krásné dny k vám
    K.

    OdpovědětVymazat
  16. Peti tak ti nevím co chválit dřív. Jsi úžasná šikulka a svátky jste si opravdu nádherně užili viď. Počasí bylo za odměnu. Přeji ti nádherné dny a snad se už i toho deště dočkáme. Z🖤

    OdpovědětVymazat
  17. Kolem Berounky je krásně. Občas zajedu za jedním blogerem do Dobřichovice, občas jedeme až do Berouna podél ní když jedem navštívit švagrovou k Rakovníku. Já ale znám víc tu stranu za hřebenem. Začátek Brd. Ty vystřídaly mojí milovanou část Železných hor.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra