středa 17. dubna 2019

Velikonoční vrtané kraslice

Krásný den vám všem!

Sluníčko i teplo se opět vrátilo, tak to vypadá, že i na velikonoční koledování bude počasí koledníkům nakloněno. Už se začínáte chystat? Já začala vrtanými kraslicemi. Tuhle "madeirovou" techniku jsem vyzkoušela loni prvně a naprosto mne nadchla.


Vajíčka mám obyčejná slepičí, pak od indiánských slepiček - to jsou ta se zeleným nádechem, zkusila jsem i kachní a husí. Vrtají se mi všechna dobře, ty husí už jsou i poměrně dost pevná. Přiznám se, že se mi ta obyčejná a indiánská líbí snad nejvíc. Žádné dobarvování, jen přírodní skořápka a trochu bílého vosku....





Ještě připravím i vařená a barvená vajíčka. Z těch vrtaných by asi malí koledníci domů nic ve zdraví nedonesli..... Pak ještě upéct nádivku, perníčky.... A Velikonoce můžou přijít :)

 A co vy, máte už něco nachystáno?

Mějte prima dny,
Petra


29 komentářů:

  1. Petro, už jsme obdivovala na instagramu :-)
    děkuji za vysvětlení techniky, asi bych to musela vidět a zkusit v praxi!
    Madeirová vajíčka se mi strašně líbí, a když je někde vidím, kupuji.
    Hned bych tedy přišla k Vám na koledu ;-)
    Teď mě napadlo, nemohla bych si jich pár u tebe objednat ?
    Pokud Ti zbydou z koledy a nebude problém s dopravou ?
    Krásnou škaredou středu !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ilonko, moc ti děkuju za pochvalu i tvůj zájem:)
      Určitě mám kraslice navíc, napiš mi prosím kontakt na sebe buď sem a nebo na email: obycejneradostizivota@seznam.cz
      S dopravou to určitě taky zvládneme, můžu posílat i přes Zásilkovnu, za levnější poštovné....
      Moc děkuju a zatím se měj prima, Petra

      Vymazat
  2. Péti, to je nádhera. Kochám se. To bych neuměla. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. Já u tebe zase obdivuju tvoje malby. Máš pro ne neskutečný cit a vnímání.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Teda! Jsi fakt moc moc šikovná. Máš ta vajíčka krásná!!!!!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  4. Dokonalé krajkové skvosty, Peti! Opravdu nádhera! Jsi moc šikovná!
    Přeji krásný den, Helena

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je nádhera! Vpodstatě jednoduché (i když to vrtání dá určitě práci), ale efektní.
    Hezké velikonoční přípravy!
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  6. Peti,
    tak to je nádhera, si profík a veľmi Ťa obdivujem. Tie do zelena majú svoje čaro... ale krásne sú všetky. Už viem, čo budem robiť v "budúcom živote" :-)
    Maj sa krásne, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, moc děkuju! Určitě to někdy vyzkoušej. Klidně i v tomhle životě :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Překrásné - hned bych si je koupila.
    Já jen barvím v cibulových slupkách a vzorek: lístečky jarní zeleně.
    Letos asi nic, jedu na tři dny pryč.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, v cibulovych slupkách dělám pro koledníčky často. Mají své kouzlo :)
      Užij si pěkně výlet!
      Petra

      Vymazat
  8. Péťo, máš vajíčka nádherná!!! Já vloni poprvé vyzkoušela madeirovou techniku. Koupila jsem si na ni speciální vrtačku. Hned první dvě vejce mi praskla a tak jsem si objednala hned 20 husích. Ta šla hůř, ale nepraskala. Jedno vajíčko mi trvalo skoro 3 hodiny než jsem ho vyvrtala. Zápach jako u zubaře :o). Zdobení voskem mi také tolik radosti nepřineslo. Nemám je dokonalá, ale nikomu bych je nedala, protože to dalo opravdu práci. Letos jsem i já objevila indiánská vejce a jejich barvou jsem úplně nadšená. Jsou nádherná sama o sobě. Ty odstíny já miluji. Ta tvoje jsou opravdu krásná a já kdybych měla klobouk, tak okamžitě smekám! Měj se moc krásně a užívej svátků jara. Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, já nejraději vrtám venku, když je k tomu počasí....nenapráším si doma a nenasmradím :o)
      A moc děkuju za tvojí pochvalu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Krása, tleskám...tyhle kraslice pro mě budou stejně vždycky nej...taky jsem kdysi zkusila, pěkně ručně, bez vrtačky...ale stálo to za to.
    Mě čekají svátky v práci, ale snad přijdou i tak ;-).
    Krásné, sluncem zalité Velikonoce.

    OdpovědětVymazat
  10. Tedy Petro, to je nádhera. Vůbec si nedokážu přestavit, že bych do do skořápky vrtala (tedy přesněji - dokážu při představit, jak mi z něj zbude jen hromádka skořápek, jako když si oloupu vajíčko k svačině ;-)). Já asi jako obyčejně skončím u barvení v cibuli :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, cibulové jsou krásné, třeba v punčoše s lístkem nebo kytičkou....a nebo jakkoliv jinak. Určitě i ty tvé koledníci ocení a žádné nezbyde!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Peti, su prekrasne ... 👌 maj krasny den. L.

    OdpovědětVymazat
  12. Vajíčka jsou moc krásná. Kdysi, když byly děti malé jsem to také zkoušela, ale nejsem moc zručná a malování mi nejde.
    Letos na velikonoce nejsem připravená vůbec. Mám jen pár vajíček v ošatce na stole, každé je od jiného dárce, mému srdci milému, tak by bylo škoda je na chvíli nevytáhnout na oči. Kromě volna, jako by nic nebylo. Děti jsou velké a mají své starosti, nikdo jiný k nám nechodí, tak podle situace se uvidí, co budu v pondělí dělat.
    Tobě pěkné svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já mám taky pár kousků, třeba co ještě dělaly děti ve školce, schovaných. A s chutí je na Velikonoce vyndavám :)

      Vymazat
  13. Já nemám slov, taková krása a pořád na ně koukám a je mi tak nádherně u srdíčka.Obdivuji a smekám před tvou šikovností.Přeji Péti krásné Velikonoce.Martina

    OdpovědětVymazat
  14. Pěkné Velikonoce! Vajíčka jsou krásná!

    OdpovědětVymazat
  15. Péti, vajíčka máš opravdu vymazlená. Tato technika se mi moc líbí, pár kousků mám doma, ale koupených. Letos jsem poprvé dostala vajíčka se zelenými skořápkami, takže jsem si je snažila vyfouknout a schovat. Ale některá praskla, takže obdivuji tvé vrtané výtvory. Ošatka plná těchto madeirových vajíček vypadá skvěle.
    Přeji Ti krásné Velikonoce. D.

    OdpovědětVymazat
  16. Peti nádherná vajíčka máš připravená.. Také jsem je jednou zkoušela vrtat..ale potvůrky mi praskaly.
    Opavdu tě obdivuji šikulko... Krásné Velikonoce ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
  17. Za týden letím a neříkej mi, že si musím ještě přibalit vrtačku :-) :-)
    Krásné svátky jara tobě i celé rodině, máš šikovné ruce ..

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra