sobota 2. ledna 2021

Březina


Krásný den vám všem :)

Závěr roku jsme si užili se silvestrovskou procházkou. Popojeli jsme kousek od Plzně, do obce Březina. K vidění je tu zámek, kaple, zřícenina hradu, anglický park i obora. Místo překrásné, jen ten zub času a nedostatek financí je vidět. Zámek není přístupný a asi by toho v něm k vidění moc nebylo: od 50. let sloužil jako lesnické učiliště až do roku 2002. Od té doby je prázdný.


Na dohled od zámecké budovy se nachází kaple sv. Terezie z Lisieux.



Zřícenina hradu Březina, z kterého zbylo jen torzo palácové věže, byla počátkem 19. století přestavěna na zahradní altán, tzv. Salon. Na počátku nového tisíciletí byl Salon zrekonstruován. 



Anglický park je udržovaný, i když svoji největší slávu už má za sebou. Musím ale uznat, že je milé, že jeho vlastník, pak Zdeněk Sternberk, ho nechal otevřený pro veřejnost. A že je to oblíbené turistické místo svědčí i fakt, že jsme neměli kde zaparkovat, když jsme na Březinu dojeli. Aut hodně, naštěstí se lidé po parku i okolních lesích nějak rozprchli a  nebyla tu tudíž hlava na hlavě. 



Místo je to překrásné a pro toho, kdo má rád toulky přírodou může být i výchozím místem pro túru chráněným územím Radeč. 



Poslední den v roce jsme si dosyta užili i sluníčka. Bylo to báječné :) Teď už zase sedím u učení, to víte, zkouškové nám začalo :o)
A co vy, zahájili jste nový rok někde v přírodě novoročním výšlapem? 


Mějte prima dny i celý nový rok,

Petra



21 komentářů:

  1. Petro, díky za tip na výlet. My jsme tentokrát nikam nevyrazili - manžela zlobí koleno, což je záležitost, která výšlapům nepřeje..
    Hezký pvrní víkend v tomto roce a držím palce na zkouškové.

    OdpovědětVymazat
  2. Nádherné fotky a sluníčko upřímně závidím. My měli a stále máme zataženo. Takže naše novoroční procházka byla jen v místě bydliště.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné fotky! Na novoročním výšlapu jsme nebyli, ale byli jsme třikrát ne procházce mezi svátky u babičky a dědy. Byla bych radši, kdyby mrzlo, protože jinak je bláto a já musím pejska i obleček umývat. Říkala jsem babičce, že je to divná zima beze sněhu... odpověděla mi, že uvidím, že nám z toho sněhu, co přijde, ještě bude špatně :D Beztak bude zase i na Velikonoce...

    OdpovědětVymazat
  4. Péti,moc hezké fotky.Ráda jsem se podívala.U nás včera i dneska hezky svítilo sluníčko.Včera jsme se byli projít se synem,ale jen po okolí,v místě našeho bydlení.Dneska jsem byla sama,šla jsem o dost dál,bylo příjemně na sluníčku,nebyla zima.Držím palce na zkouškové.Hezký první letošní víkend.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to je hodně daleko od nás,ale jedna Březina zase tak daleko není.Ta je kousek od Turnova.
    Měli jste krásný výlet,hrad se mi moc líbí.Fotografie máš nádherné.
    U nás bylo také hezky a také jsme cestovali.Právě fotografie prohlížím.
    Petro,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné místo. Škoda, že je tak daleko. Ale nápad na dovolenou. My jsme měli v plánu výšlap na Pálavu, jenže mám podezření na tu potvoru a čekám na testy. Procházím se jen po chvilkách po zahradě. Začíná mě pobolívat hlava, jenže teď nevím z čeho.

    OdpovědětVymazat
  7. Péti, na Březině jsem už také byla, ale jen u Salonu. K zámku jsem se bohužel nepodívala. Udělali jste si krásnou procházku a na fotkách máš fakt dobré světlo. U nás toho sluníčka moc nebylo a když vykouklo, tak jsme zrovna nevýletili. Vy jste byli ve správnou chvíli na správném místě. .o) Parádní fotky. D.

    OdpovědětVymazat
  8. Peti, děkuji za info a krásné fotky kouzelného místa. Občas musíme do Plzně pracovně, snad si to budu pamatovat. Tyhle rozsáhlé parky mám moc ráda.
    Přeji hodně sil a úspěch u zkoušek!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to bylo krásné procházení. U nás na Nový rok bylo taky pěkně, ale teď tyto dva dny to nestojí za nic.
    Vůbec mne to ven neláká.
    Tak hodně štěstí u zkoušek !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky, ty holé stromy tomu místo dodávají zase novou nečekanou atmosféru :)
    Novoroční výšlap zní jako dobrá výzva, ale nešla bych do toho. Nejraději svátky trávím doma s vědomím, že nic nemusím. :)

    Vše nejlepší do nového roku!

    OdpovědětVymazat
  11. Nevadí, že ty objekty nejsou přístupné. Oku lahodí i zvenčí. Díky za podívanou.
    Krásné dny nového roku přeji. :-) Dý

    OdpovědětVymazat
  12. Peti, krásný výlet jste měli, je mi líto všech těch zámků a hradů, které chátrající od dob, co byly sebrány svým majitelům...kdybych vyhrála eurojackpot, tak je koupím a zdravím, aby tu zůstaly pro další pokolení. Krásný zbytek neděle.

    OdpovědětVymazat
  13. Péti, krásná reportáž z vašeho výletu. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
  14. Krásné místo, na jaře nebo na podzim tam musí být nádherně :).

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotografie, procházka musela být fajn :)

    OdpovědětVymazat
  16. Petí, moc hezká procházka, krásné záběry.
    Do nového roku přeji hodně štěstíčka, zdravíčka, lásky, pohody. Krapet nadhledu a kupu tolerance. Jednoduše, ať jsi šťastná! K.

    OdpovědětVymazat
  17. Krásná procházka i obrázky. Ráda jsem se podívala.
    Měj se hezky, Marie

    OdpovědětVymazat
  18. Pěti moc ráda jsem se s tebou prošla... Poslední dobou jsem tak nějak závislá na procházkách.
    Posílám ti mnoho pozdravů a vše jen to nejlepší ti v novém roce přeji. Z💙

    OdpovědětVymazat
  19. Peti, krásne miesto, krásne fotografie,
    škoda len toho zámku...
    Pekné dni a držím palce 🍀🍀🍀
    A.

    OdpovědětVymazat
  20. Díky za krásné fotky. Z kraje, který vůbec neznáme
    měj se, Pavel

    OdpovědětVymazat
  21. To je zajímavý tip na výlet! Vůbec jsem netušila, ze něco takového kolem Plzně je. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra