neděle 14. února 2021

Ledové sochy v Plzni

Moc vás všechny zdravím.


Když se v Plzni řekne "na náměstí", každý plzeňák ví, kde to je. Ač máme náměstích jako krajské město desítky, jen to jedno je to hlavní. Zvu vás dnes tedy k nám do Plzně, na náměstí. Na náměstí Republiky. Na výstavu ledových soch. 

Výstava pod širým nebem se původně měla konat na nádvoří Plzeňského Prazdroje, ve velkých stanech. Protiepidemiologická opatření to ale nedovolila, tak sochy našly své místo před katedrálou sv. Bartoloměje, před nejvyšší kostelní věží v Česku.

Soch je celkem 12. Byla jsem se na ně podívat už včera, v sobotu odpoledne. Stejný nápad mělo ale obrovské množství lidí. Okolo soch jich bylo tolik, že člověk neměl ani možnost si je v klidu a s malinkým odstupem prohlédnout. O bezohlednosti některých ani nemusím mluvit..... Pro mne je ledová socha umělecké dílo. A jako na takové se prostě nesahá. Bez ohledu na to, že za pár dní, třeba až se oteplí, zmizí. Prostě nesahá. Věty typu: "Aničko, obejmi tu žirafku, já vás vyfotím.... Aničko, ještě víc, dej jí tu ručičku okolo krku", prostě nechápu. Bohužel tahle maminka nebyla jediná. Nakonec jsem se sebrala a odešla jsem. Ani jsem si všechny sochy neprolédla. Ale dnes ráno, jsem si na náměstí zajela znovu. Všichni spáči byli ještě v peřinách a na jindy plném náměstí, které je srdcem Plzně, nebyla téměř ani noha. Jen já, jeden pan fotograf a dva městští strážníci. Tak se pojďte podívat se mnou:






Bronzové sousoší Spejbla a Hurvínka není v Plzni náhodou. Josef Skupa tu žil velkou část svého života. 



U sochy vlevo jsem chvilku přemýšlela, co představuje. Jestli i vy tápete, vězte, že visí hlavou dolů :o) 





Než jsem fotky stáhla do počítače a poskládala je k sobě, venku vysvitlo sluníčko na nádherně modré obloze. Tak už se těším na odpolední procházku. Ta raní byla při -14°C dosti mrazivá :o)

Mějte prima dny a užijte si pěknou neděli.

Petra




43 komentářů:

  1. Petro, díky, že jsem se s tebou mohla kouknout na krásné ledové sochy.
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  2. Péti, tak to se vyplatilo vrátit se na náměstí po ránu. Na fb jsem viděla hodně fotek, ale také hóóódně lidí, já bych také nemohla fotit. Takže smekám za tyto úžasné fotky bez lidí. Tentokrát jsem si je opravdu vychutnala.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, hodně lidí tam bylo, v jednu chvíli dokonce tolik, že přišla Městská policie a sochy obehnali páskou, aby se u nich nemačkalo tolik lidí. Zřejmě z proti epidemiologických důvodů. Takže přivstat si ráno se vyplatilo.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Peťo tak to je tedy krása! Před pár lety bylo několik ledových soch i u nás v Jindřichově Hradci. Teď do města nejezdím, tak nevím. Přeji ti pohodový večer ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, u nás bývají poslední roky, když to počasí dovolí, každou zimu. Většinou jsou právě v tom pivovaru a musí se platit vstupné. Letos to bylo bez vstupného na náměstí. Loni jsem je nestihla, byla jsem v tu dobu nemocná. Tak se to letos povedlo.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Jéé, Plzeň, tam to poznávám, byli jsme tam loni na dovolené (jsem z opačného konce země :D), pamatuju si to sousoší Spejbla a Hurvínka :)) Sochy jsou krásné :)

    OdpovědětVymazat
  5. Peti, děkuji za sdílení, je to nádhera!
    A chování některých lidí - bez komentáře!
    Měj příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, někteří lidi, škoda slov. Zaplať bůh, že většina se chová slušně :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. To je nádhera !!! Díky za zprostředkování. Škoda; že je to od nás tak daleko. Jinak bych přijela. Moc se mi to líbí.
    Někteří lidé prostě nepřemýšlí. Pane; to je pak vzor pro děti Ach jo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, přesně to mě napadlo. Jak mají pak děti vědět, co se a proč nedělá, když je k tomu vlastně nabádají sami rodiče. Divná je to doba.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. V této době neuvěřitelný estetický zážitek❄️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To teda ano. Výstava pod širým nebem. Super nápad....hlavně teď, kdy je všechno zavřeno. Bylo to opravdu milé.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Krása! To jsem ráda, že sis ráno přivstala a tak si můžeme ledové sochy také prohlédnout :)
    Měj se hezky, Marie

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera Peti, i u nás na Pustevnách letos dělají sochy z ledu a sněhu. Chystáme se tam v týdnu, jelikož o víkendech je tam hrůza a hrozilo by, že nás tam nepustí, tak snad taky nafotím a vložím. Přeju krásný týden, Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tuhle jsem viděla nějaké záběry z Pusteven v televizi a byl to děs, lidí jako na Václaváku. Snad tam budete mít během týdne trochu volněji.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Fakt krasne... umelecké diela veru ano.. no len škoda, že iba v mrazoch..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, to ano. Škoda, že se roztají. Ale příští rok, snad budou jiné, opět zajímavější :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Petro,to je nádhera.To bych chtěla vidět na vlastní oči.
    Moc nechápu lidi,kteří se 100x musí u všeho fotit a ještě si sáhnout.Moje zkušenost včera u Brtnických ledopádů.
    Měj hezký začátek týdne

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, to je takový trend, mít tisíc "selfíček" A to sahání, to jsem byla fakt v šoku. Strhla se pak docela ostrá diskuze na soc. sítí ohledně sahání na tyhle sochy, byla jsem překvapená, kolika lidem to přijde normální. Když je to z ledu a stejně se roztají, tak je to jedno, tak se prý sahat může normálně. Ach jo :(

      Vymazat
  12. Sochy jsou překrásné, skutečná umělecká díla!

    OdpovědětVymazat
  13. Péti, díky moc za tvoji krásnou reportáž. Já jsem ledové sochy naživo nikdy neviděla. Díky ještě jednou za tuhle výstavu. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já jsem taky neměla mnohokrát štěstí, tohle je asi podruhé nebo potřetí.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  14. Tak to je nádhera. Sněhového Krakonoše jsem viděla, ale ledové sochy v reálu ne.
    No ano, to je jasné, že Spejbl a Hurvínek mají u vás svoje sousoší a je moc hezké !
    Pěkné dny, Petro !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, sochy vyřezávali motorovou pilou. Nechápu tu zručnost s takovým náčiním. obdivuju je, fakt.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Wau, tak toto je krásne. Takéto ľadové sochy ma vždy fascinovali a je to úžasné.


    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  16. To jsou nádherné sochy! Souhlasím s tebou v tom, že na takovou krásu se opravdu nemá sahat...

    OdpovědětVymazat
  17. Péti,to je krása.U nás jsou teď ledové sochy na Pustevnách.Nebyla jsem tam,ale viděla jsem reportáž na naší kabelové televizi.Jsou krásné,jako vždy.Ale těch lidí!Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zkusím si to najít na netu. Pustevny máme dost z ruky, tam se určitě nedostanu. Ale díky za tip :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  18. Petro, krásné ledové sochy a fotoreportáž z nich! Úžasný zážitek. Díky Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leničko, moc děkuju. I za tvoji návštěvu tady u mě :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  19. Jsou nádherné, ranní vstávání se vyplatilo😊 Kdoví jak dlouho ještě vydrží, led je křehký materiál a sahat by se na něj opravdu nemělo!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tahle ledová krása je opravdu pomíjivá. Tady v Čechách se za poslední dva dny výrazně oteplilo, myslím, už bude brzy po sochách. Ale moc mě potěšily. A určitě nejen mě :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  20. Pane jo, to je užasné :) Proč i něco podobného nemůže být blízko mě, abych se mohla kochat přímo :)

    OdpovědětVymazat
  21. Kouzelné, šikovnost některých lidí je obdivu hodná. Díky, že jsem si tu nádheru mohla u tebe prohlédnout. Hezký víkend přeju. J

    OdpovědětVymazat
  22. Nádherné sochy! Děkuji za krásný výlet na plzeňské náměstí:)
    Leník

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra