pondělí 24. září 2018

Brambory v papiňáku

Brambory jako přílohu mám ze všeho nejraději. A tyhle papiňákové se u nás těší zvláštní oblibě :) Dokonce tak veliké, že si je občas uděláme samotné. Dietářky mne asi nepochválí, ale s chladnějším počasím snižujeme tak nějak automaticky četnost v létě tak oblíbených lehkých zeleninových salátů a trochu kaloričtejší příloha nám přijde vhod.  



Tak jestli máte chuť, pojďte je taky vyzkoušet. 

ingredience:
1 kilo brambor
100 g másla
větší cibule
sůl



 postup:
 brambory oloupeme a nakrájíme na silnější, asi tak půl centimetrové plátky. V papiňáku rozpustíme máslo a na něm lehce osmahneme cibuli nakrájenou na půl kolečka, tak, aby sotva začínala růžovět. Pak přidáme brambory, promícháme s máslem a cibulí a posolíme. Papiňák uzavřeme, počkáme až začne pískat a za 3-4 minut vypneme a necháme dojít. Čas je potřeba si vyzkoušet podle vašeho papiňáku i sporáku. Brambory se musí ke dnu lehce přichytit, aby dostaly tu správnou chuť i barvu, ale ne spálit. Po otevření je nabírejte nejlépe kovovou plochou obracečkou až ode dna.


Moc dobré jsou i s česnekem. 
Já je dělám vždy nadvakrát. Jedna várka je u nás doma prostě málo :)

Tak si nechte chutnat :)

Moc vás zdravím.

Petra




30 komentářů:

  1. Brambory jako hlavní jídlo se dříve jedly daleko častěji. My jsme je měli rádi na loupačku, jen se solí a máslem. A teď jsi mi to Peťo připomněla, budu je muset udělat, zrovna jsme koupili čerstvě nakopané:-).
    Hezký večer
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, s máslem a solí.... hmmm, to bych si dala. A nejlepší je to z nových brambor, viď :)

      Vymazat
  2. Rovnice- brambory+cibule/česnek je v tomto počasí sázka na jistotu. A já se slinou v koutku tam ještě vidím kousek mangalice :-)
    Dietářka ze mě holt nikdy nebude...
    Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romčo, teď jsem si hledala, co že to je, to Mangalica. Nikdy jsem taková chlupatá prasátka neviděla :) Jako ovečky :)

      Vymazat
    2. A právě z takových prasátek si kupuji na Slovensku špek. Klidně kilo do ledničky, protože vydrží dlouho. Lahůdka rozplývající se na jazyku, nepostradatelná na halušky, pod vajíčka, nebo na smažené brambory. U nás se dá sehnat na farmářských trzích, ale originál ze Slovenska je lepší.

      Vymazat
    3. Na Slovensko to máme daleko, ale kouknu u nás na farmářských trzich. Díky :)

      Vymazat
  3. Petro děkuji za zajímavý recept. Určitě vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak o bramborách na tvých fotkách bych rozhodně neřekla,že jsou z papiňáku. Asi i proto, že já vlastně v papiňáku jen vařím maso ;-)- Brambory mám nejraději pečené z trouby. Ale tvůj recept asi vyzkouším - už proto, že to vypadá na rychlovku. Pokud je děláš s česnekem, necháváš ho osmahnout současně s cibulkou nebo ho přidáváš až s brambory?
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, česnek dávám prolisovaný na závěr smažení cibulky. Zamíchám ho, nechám prohřát a pak hned na to ty brambory.
      Ať se povede :)
      Petra

      Vymazat
  5. Vyzerajú skvelo ... U nás idú zemiaky na všetky spôsoby ... v kuchte (papiňák slovensky) som ich ešte nerobila, ale počula som o tom ... Teraz konečne viem, ako na to aby boli chutné ... :)
    Peti, maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, já papiňak používám hodně málo, paradoxně na ty brambory skoro nejčastěji :)
      Ať se povedou :)
      Petra

      Vymazat
  6. Milujeme brambory a můj muž na loupačku, se solí a máslem, k tomu hrnek mléka, to by se ujedl :o)). Už jsem párkrát v papiňáku brambory vařila, ale jako přílohové. S tou cibulí či česnek na másle, to musím vyzkoušet. Já je udělám k obědu a k tomu si dáme kvašenou zeleninu - báječné podzimní jídlo. Díky za recept Péťo a přeji ti pohodové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kvašenou zeleninu máme taky moc rádi. A pro naše tělo je víc než přínosná, viď :)
      Alenko, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  7. Moje švagrová už brambory nepřipravuje jinak a nemůže si to vynachválit. Lákala mě k tomu, ale já mám papiňák dost velký a kvůli dvěma porcím se mi s ním pak nechce zápasit ve dřezu... Nejčastěji brambory jen rozčtvrtím a šoupnu je do trouby s masem.
    Máš opět moc krásně nafoceno! Mohla bys fotit reklamy. ;-)
    Krásné dny přeji, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, někdy to zkus. A nebo ochutnej u švagrové. Ten zápas ve dřezu za to stojí :)
      Měj se prima, papa, Petra

      Vymazat
  8. Co ti budu povídat, v minulém životě jsem byla rozhodně prasetem.
    Máš pravdu, je to hutná příloha, ale prostě nastal čas těchto teplých delikates.
    Abych si jimi mohla cpát pupík, už jsem se přihlásila na jógu, halt něco za něco, že !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, on je ten pohyb taky potřeba, ale co zrovna tobě budu povídat, ty jsi akční víc než dost :)

      Vymazat
  9. Péťo, vypadají lahůdkově a protože mám brambory ráda, určitě vyzkouším.
    Měj se moc hezky Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivuško, zkus a dej vědět, jak zachutnaly :)
      Měj krásné dny, Petra

      Vymazat
  10. Ano,ano přišel čas, kdy se nám taková hutnější jídélka ocitnou na stole. V papiňáku jsem brambory ještě nedělala, ale v troubě s česnekem to ano. Na Tvoje fotečky se srdce zrovna směje :-).
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty papiňákové jsou prostě šup šup a je hotovo :) Ale zapečené v troubě my taky můžeme. Brambory na tisíc způsobů - to je náš jídelníček :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  11. Péti, ty teda vypadají luxusně. Já taky hodně brambory vařím plněné pečené, pečené s česnekem atd. a klidně jako hlavní jídlo. Tvoje ale nevyzkouším, já vůbec nepoužívám papiňák. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ty vaříš tak rozmanitě, že se často inspiruju já od tebe :)

      Vymazat
  12. Mám ráda brambory a mám ráda rychlé vaření!
    Peti, díky, tyhle brambůrky vypadají k nakousnutí!
    Měj hezké odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jestli je budeš zkoušet, přeji ať chutnají :)
      Petra
      PS: stále blog zlobí?

      Vymazat
  13. Peti, za bramborami bych šla taky na kraj světa. Za mě nejlepší jídlo, dieta, nedieta.
    Bohužel nemám ten papiňák, tam musím jít tou delší cestou přípravy.
    Tak až si budeš dávat příště, mysli aspoň na mě :o).

    OdpovědětVymazat
  14. Péti,mňamka,my brambory milujeme na spoustu způsobů.Jednoduché,rychlé,dobré jídlo.Taky nemám papiňák,nejraději máme z trouby,pečené,hodně česneku.Hezký večer Marťa.

    OdpovědětVymazat
  15. Jednoduché jedlá sú vždy tie najlepšie. A zemiaky sú náš druhý chlieb. Maj sa krásne.

    OdpovědětVymazat
  16. Péťo, vypadají náramně. Brambory miluji na všechny způsoby, tento určitě vyzkouším. Občas dělávám i s mrkví a zaliji šlehačkou, to je sice kalorická pecka, ale také výborná.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra