sobota 22. září 2018

Zahradničím

Včera večer se plzeňskem přehnala větrná smršť doprovázená bouřkou. Že se něco takového událo jsme zjistili vlastně až dnes ráno. Včerejší večer jsme totiž strávili s našimi dětmi v hospůdce na prima večeři. Oslavili jsme tak nástup syna na VŠ. Seděli jsme v sklepních prostorech a tak k nám zvuky z prudkého deště a vichřice vůbec nedolehly. Když jsme šli domů, byly už jen mokré chodníky. Ráno jsme teprve na zahradě viděli nepořádek a škody. Poházené konve na vodu, popadané květináče, polámané rostliny,  květiny .... Odnesl to bohužel i veliký vzpřímený muškát. Měl už na výšku i šířku určitě 80 cm. A vítr ho, ač jsem ho měla bambusovými tyčkami zajištěný, ulomil téměř celý. Zůstalo jen spodní patro. A tak jsem dnes tu ulomenou část řízkovala na příští rok. 






Muškátu mi bylo líto. Má krásné květy podobné růžičkám a celé léto kvetl jako o závod. I teď zahradu zdobil jako už málo co.... A bohužel, je pryč. 
Pak jsem si ale na netu přečetla, že včerejší bouřka si v Plzni nevyžádala jen materiální škody, ale zmařila i jeden lidský život. Blesk usmrtil člověka. Muže. Strašné pomyšlení, jak rychle se může v lidském osudu vše obrátit. Bez vašeho nebo někoho jiného  zavinění.... 
Jestli máte vedle sebe teď někoho, koho máte rádi, chytněte ho za ruku, řekněte mu, že jste s ním rádi, že jste s ním šťastni.... Važme si chvil se svými blízkými. 

♥️

Mějte se moc hezky, Petra.

22 komentářů:

  1. Petro to je hrůza. Škoda lidského života. Muškát je nádherný. Odkud ho máš?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, já už ji mám léta. Dostala jsem jednou od známé malou sazeničku a od té doby ji každý rok na podzim řízkuju.
      Petra

      Vymazat
  2. Péťo, ty máš ten krásný růžičkokvětý muškát, který sháním celé léto! A jakou má nádhernou barvu. Škoda ho! Snad se ti řízky ujmou.
    U nás bouřka také, silný vítr, ale nevypadla ani elektřina (a ta vypadne při každé příležitosti), tak to asi nebylo tak dramatické.
    Přeji krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, doufám, že se chytnou..Takhle je množím každý rok a zatím úspěšně :)
      Kdyby nějaká sazenička na jaře zbyla, měla bys zájem?
      Petra

      Vymazat
    2. Já měla muškáty letos poprvé, ale jsou to takové ty klasické barvy, které mají v každém zahradnictví. Chci je zkusit přezimovat, ale když se nepovede, nevadí.
      No, Péťo, to bych teda zájem měla. :-)

      Vymazat
    3. Prima. Sazeniček mám zatím dost, určitě se nějaké chytnou :) Tak až budu mít jistotu, že jsou dobře zakořeněné, aby přežili cestu, ozvu se :)

      Vymazat
    4. Moc děkuji! Musím vymyslet, jak se ti revanžuji.

      Vymazat
  3. U nás na Trutnovsku se také přehnal velký vítr a i u nás to odnesl truhlík s muškáty. Zrovna s těmi, které se teď nádherně zmátořily a dělaly na okně velkou ozdobu. Truhlík je na kusy, takže jsem se pokusila dát vše do nového truhlíku - zrovna tyto muškáty si chci nechat na přezimování. Tak uvidím. Muškáty jsou statečná kvítka, tak snad to zvládnou.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, máš pravdu, také mám zkušenosti s tím, že muškáty zvládnou to, co jiné kytky ne. Včetně toho zimování. Jiné prostě přezimovávat neumím. :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  4. Ach jo a zase se budu dojímat, svatá slova, krásně jsi to napsala.
    Právě jedu na zahradu, má se dneska večer a v noci přehnat další větrná smršť, tak si jedu zabezpečit, co půjde.
    Navíc už vezmu domů azalky a bramboříky, vše má nasazeno na květ a kdyby mi to vítr rozmetal, mrzelo by mne to.
    Krásnou a klidnou neděli přeji

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, u nás už naštěstí další vítr tak silný nebyl. Snad to bylo i u vás v klidu.
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  5. Péti, i u nás se to přehnalo, ale bez nějakých extra škod. A o úmrtí jsem četla. Je to hrozný a tak neočekávaný. Měj pěknou a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
  6. Péťo, i u nás se vichřice přehnala, ale žádnou velkou újmu jsme neměli. Jen popadané květináče a vysypané kýble s pletím. :o) Lidského života je vždy škoda a těch našich si moc vážím.
    Přeji krásnou neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem chtěla napsat, že muškát má opravdu nádherný květ, je ho škoda. Ale vše špatné bývá k něčemu dobrá, takže za rok jich budeš mít o hodně víc. :o) Pa D.

      Vymazat
    2. Taky mi to napadlo :) Ač mám normálně rostlinky v zahradě 2, letos jsem jich nařízkovala víc. Ony se neztratí :)
      Dášo, měj krásný den, Petra

      Vymazat
  7. Škoda lidského života...

    Muškát je nádherný a časem si vypěstuješ opět velkého krasavce :-)
    Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romčo, máš pravdu. Snad se nové sazeničky ujmou a příští léto opět porostou a tak krásně pokvetou :)
      Měj krásný den. Petra

      Vymazat
  8. Peti, když čtu, co píšeš, tak je dobře, že to u vás odnesl jen muškát, i když byl nepochybně nádherný!
    Měj hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, máš naprostou pravdu. U nás to byl naštěstí jen muškát...

      Vymazat
  9. To je nádherný muškát! není to náhodou apple blossom? Já jsem ho měla mít taky, objednala jsem od Starkla, ale vykvetl mi normální plný růžový muškát :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, já bohužel netuším, jak se jmenuje. Mám růžičkové muškáty dva. Jeden světlý a jeden tmavší. Léta si na podzim dělám sazeničky na příští rok.

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra