pondělí 5. listopadu 2018

Kresba na textil

Trochu jsme tvořili. S dcerou. Mám tyhle okamžiky společně stráveného a navíc tvůrčího času moc ráda.  V dceři mám v tomhle skvělou parťačku :)
Tentokrát jsme vyrazili na kurz tady u nás, v Plzni. Téma bylo dané, panenky Mirabelle. 
Plátěnou tašku jsme měli na rozjezd, protože většina z nás s touhle technikou zkušenost neměla. Dostali jsme šablony, barvy v rozprašovači i hustší barvy na tupování houbičkou, a barevné konturovací na ruční kreslení. 





Trička přišla na řadu až pak. Opět stejná technika, jen už jsme použili i výše zmíněné panenky Mirabellky.  





Zdobení textilu, které jsme se naučili, je poměrně jednoduché a umožňuje maximálně se kreativně "vyřádit". I bez panenek. V podstatě vrstvíte jednotlivé vzory nebo ornamenty různě přes sebe tak, jak se vám líbí :)
Já jdu teď googlit, jestli je nutné barvičky zažehlit nebo ne. Na to jsem se zapomněla zeptat :)
Nemáte někdo zkušenost?

Mějte krásné dny.

Petra




40 komentářů:

  1. Krásně jste se vyřádily, Peťo. Za mě je TOP ta ,,notová" taška s hodinami. Ale nejdůležitější je, že ten čas strávený spolu s dcerou vám nikdo nevezme.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško, přesně.... já jsem s dcerou tak ráda ;)
      A ta taška je právě její ;)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  2. Peti, nádhera ... mne sa veľmi páčia obe tričká ... zaujímavé, nápadité v príjemných farbách ... Šikovné ste holky ... :) Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné výsledky! Moc se mi to líbí. Takové kurzy jsou super.
    Hezký den.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, já mám tyhle kurzy v oblibě. Něco se naučím, vyzkouším a přitom nemusím hned nakupovat ve velkém všechny pomůcky a materiály. Když se mi něco pak zalíbí, jdu do toho :)
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  4. Líbí se mi to moc! A taky by mne to bavilo. Máš prima ,,parťačku".
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Peti, já jsem barvičky zažehlovala.. jemně přes pečící papír.😉 Ale můžou být barvičky různé, tak radši googluj. To musel být úžasný kurz. A máš parťačku, což je fajn.Já vytloukám kurzy sama.. bohužel. A tvé věcičky jsou nádherné,moc povedené Šikulko. Měj se moc krásně Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, ani nevíš, jak jsem ráda, že ji to se mnou baví. Bude jí 17 let a zatím máme tak hezký vztah, že mohu tvrdit, že jsme nejen máma s dcerou, ale i kamarádky. A toho si nesmírně vážím. Ona je totiž skvělá :)
      Jinak zažehlovat budu, našla jsem prodejce a má u nich i napsaný postup, právě vč. toho zažehlení. Díky :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  6. Péti, to je nádhera. Moc krásné. A já jsem barvy na textil vždy zažehlovala přes papír. Ale záleží na druhu barev. Měj se krásně tvořivě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju. Budu zažehlovat, zkusím to přes ten papír. Snad se nerozjedou ty kontury.... Ty vypadají jako kontury od barev na sklo. Tak u těch to vezmu raději opatrně....
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  7. Ve dvou se to lépe táhne a důkazem toho jsou i vaše krásné výtvory. S malováním na textil osobně zkušenost nemám, ale co jsem tak různě slyšela, myslím, že jsou různé způsoby pro různé barvy. Snad vybereš ten správný a malůvky si nepokazíš. Byla by to opravdu škoda.
    Přeji krásné dny! Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, taky bych nerada naše dílka pokazila. Musím na to opatrně :)
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  8. Podobné tričká som skúšala vyrobiť aj ja, ale tvoje sú oveľa krajšie :-). Farba by sa mala zažehliť,tak ako to už radili dievčatá v predchádzajúcich komentároch. Prajem veľa ďalších tvorivých nápadov.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc děkuji za pochvalu. A při tvé šikovnosti a kreativitě nevěřím, že jsi neměla tvé tričko krásnější :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  9. Peti, už jsem obdivovaka na IG, opravdu nádhera! Máte vkus! Zavzpomínala jsem si na tvoření s dětmi, bohužel, teď jsou oba v Praze a tak to je velká vzácnost, když se nám taková chvíle podaří.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dcera k tomu má asi sklony po mě. Syn nikdy extra tvořivý nebyl, ale zase ho baví jiné věci :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  10. Krásné tašky! Tuto techniku neumím a podobné kurzy u nás bohužel nejsou. Ale pokochala jsem se u Tebe! Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romi, já jsem tuto techbniku zkoušela prvně. Moc se mi líbila ukázka, kterou jsem viděla na netu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Péti,jste šikovné holky!Já mám kluky a už dospělé,takže bohužel.U nás takové kurzy nejsou.Je fajn,že máš takovou dceru,co ráda dělá takové věci s mamčou.Ráda jsem se podívala.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, pro mě je to bonus navíc, že tvoříme spolu. Já občas vyrazím i sama, když je to nějaké téma, které se dceři vysloveně nelíbí. Ale když jde se mnou, je to o to lepší :)
      Měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
  12. Moc pěkný:-)
    Zkušenosti bohužel nemám.

    OdpovědětVymazat
  13. Teda Petro, vyrobily jste s dcerou věci, co vypadají naprosto profi. Zvlášť ty tašky se mi hrozně líbí (já na jsem spíš jen na ornamenty než na ty panenky) - ani nedokážu říci, která víc. Obě jsou krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, i my se shodly s dcerou, že ty panenky bychom tam mít nemusely :D Ale bylo to ústřední téma kurzu, nu, co naděláme. Chtěli jsme si vyzkoušet hlavně tu techniku barvení, což se nám povedlo na 100%
      Měj se moc hezky a díky za pochvalu :)
      Petra

      Vymazat
  14. Obrovská pochvala pro obě, tohle je hodně vydařené tvoření.Moc se mi líbí to vrstvení a barevně to nemá chybu !
    Jste šikovné kočky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, díky za pochvalu :) Ještě nemám zažehleno, takže to raději nepoužívám, ale na tašku už se těším, ta půjde do oběhu rychle :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  15. Peti, moc chválím. Už jsem tu potřetí i v minulém článku. Nedaří se mi vkládat komentáře. U nás na blogu.cz je to jednodušší.
    Helena
    Snad se mi to tentokrát podaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, koukám, že ty dvě blogerské platformy spolu nějak zápasí. Je to škoda. Snad to nebude moc často.
      Měj se moc hezky a děkuju za návštěvu :)
      Petra

      Vymazat
  16. Petruško vy jste se krásně vyřádily s dcerou, opravdu moc pěkný výsledek. Líbí se mi trika i tašky, vypadají jako od profi výrobce. jste obě šikulky velké! Jen škoda že tady takové kurzy nejsou. A když nějaký najdu, je to odsud moc daleko a nebo v Dublinu a ještě je to dost drahé. Tak tvořím jen doma sama. Měj se krásně a děkuji Ti za milé komentáře u mne na blogu, mám z nich radost! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, je prima, že dnes na netu člověk najde návodů hodně, viď?!
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  17. Tedy to je krása!
    To umět, nebo mít, to by byl můj sen! :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Obdivuji, když tohle někdo umí. Já mám na podobné tvoření obě ruce levé. :) Takže klobouk dolů! Taštičky i trika jsou prostě podařené!

    OdpovědětVymazat
  19. Krásná práce, řekl by vnouček a já se přidávám. Kdysi jsem na textil tvořila a bylo nutné zažehlit, jen nevím, zda barvy jsou stále stejného složení. Žehlením se vše fixovalo, pravda je i taková, pokud jsem byla rychlá a zapomněla, barva stejně držela :o)), ale jistota je jistota.
    Hezký pátek měj. J.

    OdpovědětVymazat
  20. Krásné věci, obě. Jak píšeš, kurzy jsou super, něco vyzkoušíš a buď se tomu můžeš začít věnovat nebo ne. Kde v Plzni jste na kurzu byly ? Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, bylo to na Koterovské, v Kreativní svět Blanky. Moc prima obchůdek s dílnou ;)
      Pěkný den, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra