neděle 6. ledna 2019

Kapka medu

Tuhle lahvinku jsme dostali s manželem od syna k Vánocům. A přišel čas ji otevřít, na zahřátí, večer, po pěkně vymrzlé procházce :)

No, vlastně to ani není nic, co bych za normálních okolností psala na blog, ale ten špunt, ta zátka, ta se mi moc líbila :)

Řekněte sami, není pěkná?





Co vy, dáte si, když se vrátíte zmrzlí domů, třeba po pěkné túře, na zahřátí voňavý svařák, horkou medovinu a nebo dobrý čaj?


Petra




27 komentářů:

  1. Peti, špuntík je opravdu kouzelný! vytvořila si i moc hezké aranže, krásný příspěvek!
    Tyhle zimní nápoje mám moc ráda, snad jen grog nemusím. Ráda si dám i skleničku portského, to mě v létě ani nenapadne...
    Tak si tu zimu hezky užijeme, že!
    Příjemný večer přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, portské jsem nepila už leta letoucí..... ohříváš si ho?
      Jinak grog taky nemusím, rum používám asi jen do krému na pečení :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Petro, hezké fotky :-). Medovinu mám taky ráda, ale když se vracíme z výletu, tak si dáváme vždycky rum. Většinou Božkov (muž nezapře, že je z Plzně ;-)), ale nepohrdneme i těmi opravdovými, třtinovými. Je už to taková naše tradice - prostě panák rumu = ukončení výletu. Já si pak ale dělám i ten horký čaj (ale já si vařím čaje v podstatě pořád)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem, Stáni, taky čajová. Celoročně, i v horkém létě :) Ale na to zahřátí si dávám svařáček :)

      Vymazat
  3. Ten váš český výraz "svařák" sa mi hrozne páči:-). Po slovensky je to varené víno, ale podľa mňa to vôbec neznie tak skvelo ako svařák. Pri zimných lyžovačkách a túrach naprosto nepostrádateľná vec na zahriatie :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, vidíš, to mě ani nenapadlo, že vy tenhle výraz nemáte :) U nás oficiálně zní svařené víno. Ale asi každý používá termín svařák :)
    Měj prima dny, Petra

    OdpovědětVymazat
  5. Ano, je nádherná! Tu bych nevyhodila :) A tuto medovinu jsme už také měli, koupenou na vánočních trzích v Brně :) Ale nejlepší je stejně vždy tam, venku, horká, před Vánoci! :) Ale svařák si děláme celou zimu, stejně jako grog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, přesně. U stánku chutná tak nějak víc 😁 Ta adventní atmosféra s námi dělá divy ;)
      Zuzi, měj prima dny. Petra

      Vymazat
  6. Petro,
    kapka medu a vývrtka je opravdu vyladěná :-)
    My jsme také dostali medovinu, ale ještě se příznám, že jsme jí neotevřeli .
    Možná po nějaké zimní procházce ;-)
    Láhev je totiž tak dekorativní, že je mi to až líto vypít obsah.
    Já tedy v zimně piji nejraději na zahřátí čaj, ale v období adventu mám ráda i punč, svařák, svařený džus,....
    Měj krásné lednové dny !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, svařený džus neznám. Přidává se tam nějaký alkohol?
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Hezká zátka!
    Abych pravdu řekla, tak na zahřátí bych nepohrdla svařákem, horkou medovinou, punčem i grog by mi přišel vhod.
    Néééé vším najednou :-). To nebo to nebo ono.
    Hezký den!
    Hanka :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Když se vracím z ledových procházek, zahřeje nás nejvíce hrnek dobrého svařeného vína, manžela občas grog, ten já nerada, ale co milujeme oba dva je červený vinný punč. A horkou medovinu vždy na jarmarcích!
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, my ty jarmarky taky většinou absolvujeme s něčím horkým v kelímku. A tam to i nějak lépe chutná :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Péti, to je krásný špunt. Já nepiju svařené víno, mám ho ráda přírodně :-) anebo portské, to miluju. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, portské jsem neměla už strašné dlouho..... že bych ho zase okusila? :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Peti, mě ten špunt také zaujal, je fakt hezký :) A máš to moc hezky nafocené! Na zahřátí si dávám čaj, hlavně černý, ten mám nejraději :) Pěkné lednové dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkuju :)
      Čaj mám taky ráda, piju jo i v létě, ráno, odpoledne, večer.... prostě pořád :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Péťo, špunt je super a k lahvince se krásně hodí. Když se vrátíme z procházky ráda si dávám punč a letos jsem objevila Bombardino. To mi také moc chutnalo. :o)
    Přeji příjemný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, Bombardino mi něco říká, ale ještě jsem ho/to nechutnala. Tak jdu kouknout na net, co že to vlastně je :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Som prepitý, som prejuchaný... potěší mne talíř polévky.

    OdpovědětVymazat
  13. Mám ráda na zahřátí punč z prvorepublikové kuchařky s recepty "s ohledem k poměrům poválečným" Naprostá lahůdka, kterou děláme přes zimu a nic šizeného.
    Dle množství použitých surovin, ale nevím, jak by recept vypadal, pokud by se žádný ohled na poválečnou dobu nebral :-)
    Romana

    OdpovědětVymazat
  14. Medovina je mňam.
    Jen za mě je lepší studená.
    Ten špunt je skvostný, ty včeličky prostě vyhodit nejde ;-).

    OdpovědětVymazat
  15. Peti to je přímo nádherný špunt a tvé fotky také.
    U nás vede čajík, vlastně v tomto obdobi ho piju neustále 😉.. Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
  16. Péti,to je pěkný včeličkový špunt.Když příjdu domů z procházky,ráda si dám teplý čaj nebo horkou polévku.V tomto počasí u nás vede čaj,jakýkoli.Tobě přeju krásné dny.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  17. Peťko, u nás vede zázvorový čaj s citronem a medem nebo masala :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Dostala jsem od Ježíška domácí zázvorovici. Ta má říz!!:-D
    Přeji příjemný večer.:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra