neděle 13. ledna 2019

Mýdla a povlečení

Ahoj všichni, moc vás zdravím!

Nevím jak vy, ale my byli tenhle víkend zalezlí doma jako jezevci. To počasí, ach jo.... po sněhu, který v pátek vydatně padal není ani památky.  U nás jen prší a fouká.  Není to zrovna počasí, které mě láká k nějakým procházkám a túrám. I naši psi, jak jim spadne pár kapek do kožichu, berou zpátečku pěkně do tepla domova :)
Tak jsem alespoň dohnala pár restů, na které nezbývá jindy čas ani chuť. Vyklidila jsem třeba skříňku s povlečením. Pár kousků už jsme neměli na peřinách snad několik let..... Z damaškových, které jsem dostala od babičky před mnoha lety do výbavy, a z běžných hladkých bavlněných, jsme v průběhu let přešli na krepové. Jo jo, kvůli žehlení. Dřív, ještě u našich v paneláku, jsme povlečení mandlovali, ale my mandl nemáme a žehlit povlečení se mi nechce, to přiznávám.... Dlouho jsem odolávala a nepoužívané povlečení jsem dávala jen stranou. Je přeci krásné, jako nové, ještě se může hodit....  
A ne, nemůže. Jen nám ve skříni leží a leželo by dál. Tak ho dám na charitu. Třeba někomu jinému službu udělá.....

I na domácí mýdla došlo. Mezi svátky jsem dělala dvě a těm jsem teď srazila hrany. Líbí se mi tak víc. Je lepší to dělat s odstupem času, kdy už je mýdlo po pár týdnech trošku tvrdší :)




 Snaha o to, aby se v mi mýdlech při rozkrojení objevil motýl, se docela povedla, to mám radost. Pořád je pro mne překvapení, jak to vždy dopadne.  Je to napětí, to mi věřte :)




A co u vás, jak jste prožili víkend vy? Zapadáni sněhem někde na horách, na procházkách nebo s hrnkem čaje u telky nebo knížky?  Nebo od každého kousek?

Ať tak či tak, přeji vám krásný nedělní večer!
Petra






45 komentářů:

  1. Peti, krásný mýdla, motýl se opravdu vyvedl! U nás bylo sněhu dost, ale tento víkend ho hodně roztálo ... Pěkný den, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, léto bylo bez deště, zima je bez sněhu.... a za pár let tu běžně porostou palmy :o)
      Jsem zvědavá, jestli alespoň únor bude pro nás, co se týká sněhu, štědřejší. Jsou to paradoxy....v nížinách nic a Boží Dar je uzavřený kvůli takové kalamitě...
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Páni ta mýdla jsou úžasná! U nás je počasí jako na houpačce, chvíli prší, chvíli sněží, spousta sněhu roztála, ale nějaký pořád leží. Včera jsme byli na procházce, brodili se mokrou břečkou a dneska jsme si udělali televizní biatlonové odpoledne završené medailí, takže nakonec prima víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, moc děkuju za pochvalu :)
      Takže jste měli bezva víkend, viď?!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Péťo, u nás už je také po sněhu a leje. Fakt divná zima. Mýdla jsou kouzelná a motýlci se Ti povedly. Vůbec netuším, jak se mýdla vyrábějí, ale ta Tvá jsou čím dál dokonalejší.
    Přeji příjemný týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, že není sníh mě trochu mrzí, ale alespoň se po suchém létu příroda trochu zalila. Jinak si taky říkám, že je to počasí poslední roky divné....
      Moc ti díky za milý komentář :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Já jsem blázen, ale já jsem dnes s deštníkem běhala po zahradě a vynášela vodu ze sudů k jehličnanům. Sice pořád prší, ale oni za půl roky dostaly tak málo vláhy, že je potřeba doplnit. Vypadá, že co nevidět vylezou sněženky, ke květu se chystají nějaké azalky, takže vlastně jaro za humny.
    Ale stihla jsem i několik super filmů, stihla jsem i nějakou návštěvu, proběhlo kafíčko v super kavárně, hele, já bych řekla, že i ten déšť má své kouzlo.
    Jinak, Péťo, já nad tvými mýdly vzdychám, jsou boží a já jsem zatím krásnější ještě nikde neviděla, máš mou poklonu, hlubokou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, s tím zaléváním, to máš svatou pravdu. To letošní, vlastně už loňské, léto bylo strašně suché. My máme pod okapy nádrže, takové ty 1 kubíkové. Vždy, když se chystalo k letní průtrži mračen, hodili jsme čerpadlo a všechnu zbylou vodu v nich nalili ke stromům. Ona se ta nádrž pak ze střechy při prudkém lijáku docela zpět naplnila a my mohli zase běžně zalévat. A bylo neskutečné, že jsme s takovým způsobem zalévání vydrželi celé léto. Ty nádrže jsou prostě fajn. Sud nám vždycky při dešti moc rychle přetekl a nebo naopak jsme ho zase na zálivku moc brzy vybrali.
      Jinak koukám, žes měla pěkný víkend. Počasí nepočasí, když člověk chce, dá se užít život kdykoliv, viď... :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Petro, ta mádla jsou krásná ...
    Jinak víkend jsem strávila podobně - likvidace stromečku, úklid nějakých papírů, u mámy jsme byli pověsit nějaké obrázky a opravit police v knihovně - prostě takové drobnosti. Jo a počasí taky, že by psa nevyhnal...
    Jen v sobotu večer jsme si vyrazili - dodatečná oslava synových 25 (to je hrozné, jak to letí), takže večeře v restauraci:-).
    Pěkný nastávající týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, synovi posílám velikou gratulaci a přání všeho nejlepšího :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Ta mýdla tedy nemají chybu. Jsou nádherná- jsi velká šikulka.
    Sníh u nás máme, ale už to není taková ta nadýchaná krása, protože to, co dnes padalo, bylo hodně mokré. Ani jsem nevylezla a sledovali jsme s mužem biatlon a pak jsem si četla. Včera jsem byla odpoledne na pokec u kamarádky, takže takový víkend bez nějakého procházení se. :-)
    Hezké dny, Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ony i takové pohodové a trošičku lenošivé víkendy mají občas něco do sebe, viď :) Já si je tedy užít umím :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. A já myslím, že špatné počasí neexistuje ;-).Včera jsme za sněhem dojeli a dneska mezi kapkami zvládli ještě jeden výlet.Ale když ono je taky občas fajn jen být doma s třeba zvládat resty...
    Tak ať další dny jsou fajn, nehledě na počasí.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani přesně. Já vím, je to v hlavě..... když se dobře obléknu a obuju, dá se chodit i v takovém počasí. I když s mými chlupatými psy je to trochu složitější, na nepěkné počasí to prostě plemeno není :o)
      Nicméně, opravdu to nakonec nebyl vůbec špatný víkend :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. U nás v sobotu ještě sníh, dnes už bohužel voda, včera nešlo na běžky ani na kolo .. Dnes jsem na kole dal asi 13 km... Ještě žijeme vánočními večery, purpura nebo františek na kamnech, plánování výsadeb a změn v zahradě... Je toho hodně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle, už i u nás padlo téma zahrada.... Nějakou tu trvalku do nového záhonu už mám vyhlédnutou, uvidíme, co na jaře seženu v zahradnictví.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Péti, ta mýdla jsou nádherná, jen se kochám. S věcmi, které nevyužíváme, dělám naprosto to samé. Dávám je do dalšího kola. U nás prší pořád a od včera je fakt velký vítr. Měj hezké pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, nemá cenu nepotřebné věci skladovat. Nejsem sice člověk, který často věci střídá, jsem konzerva, oblíbené si držím, dokud slouží a nerozpadnou či nerozbijí se, ale mít jen zásoby v regálech? To nemá smysl....
      Marti, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Peti, mýdla máš opravdu nádherná! Kochám se, jsi moc šikovná!
    O víkendu bylo hanebně i u nás, taky jsme paty nevytáhli :o) Bylo potřeba něco dodělat do práce, vařila jsem a pekla, doháčkovala jsem jeden dárek a prostě takové ty běžné nutné věci.
    Materiál na povlečení se za roky hodně změnil. Já ho ráda kupuji v Tchibo, mají skvělé jak na léto tak na zimu (třeba něco jako jemný flanel), udržují se velmi snadno. Jeden damašek od babičky pořád mám, tenkrát na mě byla záruka 25 let a je stále nádherný, ale chce to své :o)
    Přeji klidné pondělí, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak, damašek je prostě kvalitka :) Jedno povlečení s Tchiba mám taky a musím říct, že je pěkné, kvalitní. Stejně jako ubrus na stůl. Koupila jsem ho na terasu, svítí na něj sluníčko celé léto a téměř nevybledl. Neskutečný držák. Sice byl dražší, ale vyplatilo se nešetřit.
      Helenko, měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Peťka, Tvoje mydlá ma vždy dostanú do kolien. Tie hrany si obrokojila nožíkom alebo máš na to nejaký special postup? Čo sa týka materiálu na povlečení u mňa vyhráva bavlnený satén, príjemný na telo, jednoduchá údržba bez žehlenia. Víkend u nás v pohodlí domova, poodkladala som posledné kúsky vianočnej výzdoby, trošku prechádzka, trošku leňošenie...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, moc ti děkuju za pochvalu. Hrany jsem nejprve okrajovala škrabkou na brambory. Ale nebylo to ono. Teď je dělám hoblíkem, který má v té dřevěné desce, po které suneš mýdlo k té řezné hraně, udělanou drážku, vykrojené takové véčko. Pošlu ti do emailu odkaz, kde to uvidíš, špatně se mi to popisuje :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Petro, ach ty tvá mýdla !
    Jsou prostě nádherná , doslova umělecká díla :-)
    Já se s nimi sice myji, ale nedělám je, ale letos mám slíbený kurz u Zdeničky, tak se moc těším !
    A povlečení kupujeme v Tchibu,v Darré ,ale i v Lidlu a naposledy to bylo i v Ikee .
    už se ty dnešní materiály skoro žehlit nemusí ;-)
    Krepové nám nevyhovuje.
    A co jsme dělali o víkendu ?
    Byli jsme s mužem po delší době plavat,v sobotu i na procházce, stihli jsem to mezi kapkami a v neděli na kurzu bruslení a dětské oslavě, takový pohodový víkend :-)
    Bez velkého úklidu, ještě s vánočním stromečkem a vánočními dekoracemi a světýlky :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, na bruslích už jsem nebyla tak dlouho!!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Z damaškového povlečení mi tchýně ušila povlaky na menší polštářky, jsou příjemně chladivé, zvláště v noci :) A mezi svátky jsem prala povlečení, co se mi nakupilo za předchozí měsíce...a při předposlední várce jsem zjistila, že když mám skoro vše vyprané, tak to nemám kam dát :D Tak jsem to poslední zase nevyprala, no zkrátka věčný boj :D a rozhodně je nežehlím! :)
    Mýdelka jsou krásná, motýlí, snová :)
    Víkend byl úžasný, včera jsme si odpoledne zahráli skvělý volejbal a večer strávili u filmu :) A sněhu je všude kolem plno, až moc na můj vkus... :)
    Krásné pondělí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzi, to bydlíš někde na horách, že? :o) My tu nemáme nic. Nechceš nám nějaké ty vločky do nížin poslat? :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  14. Nádherná mýdla! Opravdu umělecké kousky.
    Povlečení mám letité a nežehlim 😊
    Ono se to váhou srovná samo.
    Krásný podvečer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, taky si to mockrát říkám, že je žehlit nebudu....no, nevydržím. To jsou holt zažité zvyky :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  15. Povlečenie už roky nežehlím, iba keď ma popadne túžba mať krásne vyhladené prádlo ... Nežehlím už nič, okrem obrusov a košieľ. Peti, tvoje mydlá sú malé umelecké dielka ... si kúzelnice ... neviem si predstaviť, ako sa taký motýľ v mydle robí ... to je už na mňa vysoká škola ... a ja nie som ani v škôlke ... ale v tomto roku sa chystám do nej nakuknúť ... už konečne ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc ti děkuji za milá slova. Uvidíš, mýdlaření se ti bude líbit, ty jsi tvořivá, šikovná :)
      Měj prima dny. Petra

      Vymazat
  16. Motýl v mýdlech je originální a velice nápaditý!<3
    ByGabra

    OdpovědětVymazat
  17. Peti, to je přímo umělecké dílo:-)
    Víkend jsem měla dost akční:-)
    Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, četla jsem u tebe na blogu, cos všechno stihla :) Ty ses nenudila :)
      Petra

      Vymazat
  18. Naše psina se moc neptá jaké je počasí, takže jsem zalezlá nebyla a procházkovaly jsme spolu. Mýdla jsou naprosto luxusní, jejich výroba mě láká, tak snad někdy v budoucnu. Pa Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, mýdlaření je návykové, pozor na to :o) Jak začneš, už nemůžeš přestat :)

      Vymazat
  19. Peti máš pravdu, když se něco doma kupí moc dlouho, málokdy se to začne používat. Odborníci radí "vyhazovat". Obdivuji tvoje mýdélka. Ten motýl se ti moc povedl. Já se už dlouho chystám na výrobu mýdla, mám už rok zakoupenou mýdlovou hmotu, ale stále se k tomu nemůžu dostat.Alespoň už vím, kam chodit pro inspiraci. Píšeš, že je to návykové, tak snad se mne to taky chytí....H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc držím palce, ať se mydélka podaří. Jak se dělají s mýdlovou hmotou bohužel nevím, já je dělám přímo z olejů a hydroxidu. Ale určitě se ti povedou :)

      Vymazat
  20. Sáňkovali jsme :-) pravda, ze sněhu už byla téměř břečka a oblečení by se dalo ždímat, ale legrace to byla!
    Mýdla jsou krásná! Taky se na ně chystám :-)
    Krásné dny Peťko!
    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  21. Tak já o víkendu poctivě pracovala, ale už brzičko vikendy opustím a budu na dva měsíce chodit do práce jako ostatní..a konečně se potkáme doma s mužem. Občas to bývá hrůza..on v práci od pondělí do pátku a já od pátku do neděle.
    A zase se kochám a kochám. A obdivuji tvoji šikovnost. Tvá mýdla jsou prostě úžasná.
    Krásné dny ti přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, tak to je mi líto, že se takhle s mužem jen míjíte. O to jste si vzácnější, viď?

      Vymazat
  22. Fredy Kruger


    " Nevím, proč mám být ,,vymaštěný,,
    když v postel dám nové si povlečení ??"

    .... ( muž v měsíci jednou se obouvá
    a v posteli vůbec se nezouvá ! )
    Jossef Pitelka není muž línej !

    ... přestože pracuje ve vepříně,
    boty vždy před dveřmi ,,oklepá,, !
    ... to samé, když vyleze ze sklepa !!

    OdpovědětVymazat
  23. Peti,
    krásně mýdla vyšla, takový originál jsem ještě nikde jinde neviděla, jsou parádní.
    Mávám.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra