úterý 29. ledna 2019

Svícny z ledu

Krásný večer, moc vás všechny zdravím!

Jaro, léto podzim......to jsou roční období, která mám raději než zimu. Jo jo, je to tak. Já jsem prostě zahradní člověk :) Ne že bych byla takový pěstitel a zahradník, to zase ne, ale na zahradě trávím, při dobrém počasí většinu volného času. Na druhou stranu, zimě se nedá upřít mnoho okamžiků, kdy i ona nám má co nabídnout. A třeba ledové svícny, ty prostě v létě neudělám. No, udělám, ale moc dlouho nevydrží :) Takže teď je ten správný čas....

ledový svícen

lucerny z ledu

ledové svícny

Bez mučení přiznávám, že si pomáhám mrazákem. Na to, aby mi svícny pořádně během jedné noci promrzly není u nás dost velký mráz. Taky jsem přišla na to, že chlorovanou vodu z kohoutku je lepší převařit a nechat do druhého dne odstát. Převařit klidně 2x, 3x. Když to neudělám, není led dost průhledný, je mléčný a rostlinky v něm pak neudělají tolik parády :)
Loni jsem svícny dělala taky. Měla jsem víc červených bobulek z dřišťálu. Letos jich moc nebylo, ale kvetou mi vřesy a ty se mi ve svícnech líbí taky moc.....

svícny z ledu

ledová lucerna



A jak si zimu užíváte vy? Lyžujete, bruslíte? A kdo z vás si v dospělém věku zavzpomíná na dětství a sedne na boby a sveze se z kopce? ☺️


Mějte prima dny,
Petra


39 komentářů:

  1. Ahoj Petí, svícny jsou nádherné. Radost musejí dělat obrovskou.
    Se "zahradním člověkem" ti dobře rozumím :o)
    Na dětství nevzpomínám, žiji ho stále :o) Ze všeho nejradši ze zimních sportů mám: dělání andělů do sněhu, stavění sněhuláků, popřípadě koulování či povalování druhých do sněhu. Neskromně i tvrdím, že jsem v tom vyložený talent. Radost z popsaného je velká a nakažlivá :o)
    Užívej zimy, sněhu, světýlek
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, to pvalování druhých do sněhu jsem si zase po dlouhé době vyzkoušela na Kvildě. Tam to šlo, sněhu tam bylo hodně. V Plzni by se mi to nepovedlo, tady máme jen poprašek. No, musím říct, že se mi to moc líbilo. Škodolibě líbilo :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Petro, svícny vypadají moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
  3. Jeeej, Petra, tak to je nádherné! To hneď zajtra vyskúšam s mojimi deťmi! Pozrela som si aj Tvoj odkaz na svietniky z minulého roka, takže postup viem, skúsim! Ešte som toto nevidela, tak myslím, že deti budú veľmi radi,že môžu prispieť svojou fantáziou! Potom Ti pošlem odkaz, aké sme spravili svietniky my! Ďakujem za krásnu inšpiráciu...Maj sa krásne! Ľubica

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ľubi, tak to jsem ráda, že jsem tě inspirovala. Určitě se to dětem bude líbit. Těším se pak na výsledky :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Já v tomto období relaxuju a dělám, co nezvládám během toho zeleného roku, kdy se honí za zahradnickými výkony. Skutečně odpočívám, víc spím / podstatně víc, i o několik hodin /, víc se věnuji jídelníčku a hodně detoxikuji, kavárensky se povaluji a to s obrovskou chutí popíjím kávičky, hodně čtu a jezdím se prohřát do lázní v Německu. Mám čas na vnučku, pro je toto období o klidu, válení a vypouštění špatného z těla.
    Tvé svícny jsou překrásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, to zní dobře. A vlastně trochu povědomě :) Taky máme přes zimu "vyhozený kvalt"
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Svícny jsou krásné, taky jsem je vloni dělala. Letos zatím ne. I když zrovna dnes máme teď ráno -10, takže noc by byla k tomu zřejmě k tomu jako dělaná :-).
    Zimu mám celkem ráda, ale musí to být zima se sněhem. Nějakým přímo zimním radovánkám se už neoddávám.Toto období je už za mnou.
    Ale pokud by mi někdo nabídl, abych se s ním svezla na saních, tak klidně. Takže je to víceméně o mém procházení se přírodou. A to mám ráda.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mám to podobně jako ty..... procházky bez bláznivého řádění na kopci.... Ale tuhle jsem opět ve sklepě narazila na boby po dětech. No, napadla mi ta hříšná myšlenka, že až bude víc sněhu, že snad vyrazím :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
    2. Péťo, to by pak chtělo fotku na blog!
      My jsme jako děti jezdili na saních, nebo v takovém igelitovém pytli a nebo nám táta přidělal staré brusle na prkýnko a to jsme si drželi pod z...em a jezdili jako čerti. A bruslili na Ploučnici na tlustém ledu.
      pa Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Jiřinko, jízda na igelitovém pytli patřila mezi ty nejoblíbenější. Pamatuju si, že jsme si pytel mezi dětmi na svahu půjčovali, dokonce těm kteří ho měli, jsme ho záviděli 😂 Jízda to byla skvělá hlavně proto, že to bylo absolutně neřiditelné. Tím pádem pro nás děti zajímavější. Jo, to byly časy....

      Vymazat
  6. Peti, jsou moc krásné! Děkuji za ten typ, co s vodou! Červená jim sluší, ale s tím vřesem vypadají taky moc krásně!
    A zima u nás - sníh vydrží vždycky tak den, když se zadaří, naložíme Aarona a jedeme... Zimní les má své kouzlo, pod sněhem je všechno tak tajemné a ztichlé...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás je to se s něhem taky bída.... Svícny už začínají pomalu odtávat, teploty nad nulou přes den.... co nadělám. Ale nevadí :)

      Vymazat
  7. Péti, to je nádhera. Moc krásné. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. Ty jo Péťo, to je krásný! Já s malým chodím do lesa na boby, jinak na bruslích jsem už pár let nebyla-jsem poslední dobou pěkná posera:D.
    Tvému blogu dávám odběr a budu se sem ráda vracet, stejně tak ráda tě přivítám i u sebe na blogu:

    ByGabra

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, začnu od konce: Já už jsem tvůj blog objevila před časem a jsem tvým pravidelným čtenářem :)
      Jinak... mám děti velké, už na boby nechodí. Tak se k nim nemůžu přidat... Ale já bych se fakt ráda svezla. No, asi budu za blázna, ale jak napadne víc sněhu, vyrazím :D
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Ľadový svietnik som tiež robila pár rokov dozadu. Zdá sa mi, že by to bolo opäť vyskúšať. Ďakujem za inspiráciu ♥ A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alexandro, moc děkuju za návštěvu u mě na blogu. Nakoukla jsem na oplátku já do tvého. Moc krásný, jemný.....!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Ale to je nádhera. Říkám si každý rok, že je musím zkusit, ale když zrovna mrzne si na ně nevzpomenu, tak uvidím o víkendu. Povedly se Ti.
    Péťo, přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuju. Tak ať se ti povedou! Pochlub se pak na blogu :)

      Vymazat
  11. Peti, to je nádhera ... obdivovala som ich u teba už vlani ... Je to krásna dekorácia zimnej záhrady ... Maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, moc děkuju! Jen ji člověk musí vyrábět s ohledem na další počasí.... Ty mé dostávají přes den trochu zabrat. Začínají se mi roztápět. Ale nevadí, je to prostě příroda.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Peti tvé ledové království je tak nádherné..jen co u nás trošku přimrzne ráda také zkusím.😉
    Peti měj se moc krásně.Z🖤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, ono se sice teď otepluje, a docela dost, ale já myslím, že konec zimy to ještě zdaleka nebude... :o)

      Vymazat
  13. Péťo, s tím mrazem je to u nás těžké, dva roky zpátky jsem s dětmi dělávala mražené bábovky. Líbil se jim ten proces, nahážu, zaleju a čekám až zmrzne a můžeme vyklopit. Včera jsme byly pokusy, musela jsem si pomoci mrazákem, ale ta radost byla obrovská. Led v rukách a tál, studil, praskal...
    Měj se hezky. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, já jsem taky při vyklápění jako malé dítě: netrpělivě se těším jak to dopadne 😊
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  14. Peťka, zimu mám rada len do Vianoc, potom už netrpezlivo čakám na jar. Ale samozrejme aj zima má svoje čaro a hlavne konečne sa dostanem k mojim milovaným knihám. Ľadové svietniky som skúšala minulej zimy, ale presne ako píšeš kvôli chlorovej vode neboli ceľkom priehľadné. To ma teda nenapadlo vodu viackrát prevariť. Vyskúšam, len si musím počkať na väčšie mrazy, lebo u nás hlásia oteplenie. Maj sa pekne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, vodu na tyhle jsem převařila jen jednou a nechala pak 24 hodin stát. Není to úplně ono. Loni jsem ji převařovala víckrát a led byl pak čirejší. No a s nepřevařenou, to je škoda práce... To pak není tak pěkné.
      Měj prima den. Petra

      Vymazat
  15. Peti a vieš že som ne tieto ľadové svietniky pred pár dňami myslela, keď tak mrzlo? Ale nejak k tomu nedošlo a už hlásia riadne oteplenie. Robila som niečo podobné pred pár rokmi.Takže už asi až na rok. :)Tvoje sú krásne! D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, když jsou velké mrazy tak člověk zapomene nebo nemá ty správné nádobky, viď.... :) To znám...
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  16. Nádherné svitniky Peťka, to musí byť romantika.
    My sme minulý rok robili svietnik do bábovkovej formy a tiež to nebolo zlé...
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, já už jsem o té babovkové taky přemýšlela. Jen se mi nevešla do mrazáku, tak jsem ji ještě nezkoušela :o) Třeba příští rok....
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  17. To je ale krása Petruš, to budu muset taky někdy vyzkoušet...nedávno jsem to viděla i v televizi v nějaké pořadu a moc mě to nadchlo...nechám si to ale až na příští zimu...teď už se moc těším na jaro...leden je už pryč, tak ještě únor(dva měsíce které bych vymazala z kalendáře:-) )...a pak už jen vůně jara a kytičky...Přeji Ti krásné dny a budu se těšit na další fotečky...S:-)

    OdpovědětVymazat
  18. Tak ty teda jsou...... v jednoduchosti opravdu krása. Povedly se ti.
    Hezké dny přeji Eva

    OdpovědětVymazat
  19. Péťo krásný nápad a jakou radost udělají - vypadají nádherně. Přeji ti pohodový týden.
    Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra