sobota 23. března 2019

23.3.1929 Pestrý prvorepublikový týden

Moc vás všechny zdravím!

Jsem tu opět se sobotním výtiskem Pestrého týdne z roku 1929. Výtiskem s datem 23.3. Jako dnes :)




Premiéru měla opereta Johanna Strausse "Casanova" v pražském Lidovém divadle Uranie. Tohle divadlo už neexistuje. V roce 1944 ho zavřeli Němci, v roce 1946 pak budova lehla popelem. 


Zajímá vás jak vznikala v roce 1929 pohlednice? 


Nebo inzerce tehdejších lékařů? Ten prostřední inzerát je zajímavý. No, pravda je, že kapavka je i dnes nejrozšířenější sexuálně přenosnou nemocí.


Komiks byl oblíbený už tehdy :o) Myslím, že v dnešní době je to možná to jediné, co některé dnešní děti čtou....


Na téhle fotce vidíte ještě původní Labskou boudu, tedy její část. Dnes už tam tahle budova nestojí, místo ní je velký hotel, jehož architektonické pojetí vyvolává bouřlivé diskuze. 



Tenhle článek se mi líbil....... občas mám pocit, že se tato situace opakuje v mnohých rodinách i dnes :o)


Kousek umění..... jak jsem viděla tenhle snímek, hned jsem si vzpomněla na příspěvek Vyzobané slunečnice Marti.....

Že byl konec zimy v roce 1929 hodně mrazivý (až -44°C) jsem psala už minule. V druhé půlce března už ale došlo k oblevě :) Sněhu bylo ale pořád dost :)

I motorových sněžných sání si tehdy užili asi dost :o)

Já jsem ráda, že letos je o něco tepleji ☺️ Dneska to bylo přímo božské. I když nejsem ještě úplně fit, na chvilku jsem neodolala a šla alespoň na zahradu. Je tam tolik práce..... ve skleníku sázet, sít, zahradu pořádně po zimě douklidit, stejně tak altánek - to už bude rovnou příprava na zahájení grilovací sezóny, ostříhat množství keřů, rostlinek vč. levandulí.... No, ještě jsem to ale nepřeháněla. Nechci ulehnout znovu. Takže jen pomaličku, polehoučku...... Ten zimní truhlík u vchodu už jsem ale zlikvidovat musela ☺️

Co vy, sobotu jste si pořádně užili?

Mějte krásný zbytek víkendu :)
Petra






14 komentářů:

  1. Peti, děkuji! I ty vybrané stránky jsou opravdu počteníčko! Vůdčí list, vznik pohlednic.... prostě paráda! A to sklo, to by se mi líbilo!
    Měj krásnou neděli a nepřeháněj ty zahradní práce!
    Helena

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jsem si teď krásně početla!!!!
    Jo,jo- včera bylo nádherně. Byla jsem na zahradě . Práce je tam teď dost. Ale abych pravdu řekla,tak jsem to nepřeháněla. Víc jsem si jen tak užívala sluníčkové odpoledne.
    Měj se hezky a přeji Ti, ať jsi už úplně fit!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Péti, to je krásná reportáž z minulosti. Kochala jsem se. Mám radost, že už je ti líp a díky za zmínku. Měj pěknou a pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ta čistota skla mi hned připomněla ten tvůj svícen :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Péti, zase jsem si početla. Článek o Dámě a vůdčím listu mne pobavil a je fakt, že dnes má druhé i třetí auto téměř každá rodina. .o) Včera jsem si užívala zahrádku, prala jsem a sušila prádlo na sluníčku a na večer jsme grilovali. Letos už podruhé. :o) Jinak rýmu mám stále pořádnou. A jak je Tobě, už jsi z nejhoršího venku?
    Přeji ti krásnou neděli a fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, nás první grilovačka teprve čeká... ale už se těším :)
      Jinak už je mi lépe. Jen ten kapesník, ten ještě neopouštím :o) Moc děkuju za optání...
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Díky za nahlédnutí do časů minulých. Mně se moc líbí to sklo - mám ráda čisté tvary, nezdobené.
    Měj se pěkně a pořádně se douzdrav (i když je práce hodně, tak není zajíc a neuteče ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, máš pravdu, ono to většinou pak za to vrácení nemoci nestojí...
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Peti moc děkuji za vstupenku do minulosti. Parádně jsem si početla a pokochala.
    Doufám,že tě už moribundus opustil a je ti lépe.Držím palečky. Z♥

    OdpovědětVymazat
  7. Kouzelné časy, krásná doba, která měla své.
    Samozřejmě, že jsem sobotu rozjela ve velkém, makala jako skupinka Bulharů, ale už i kapříci v jezírku mají uklizeno a čistí se jim voda. Takže můžou v nejbližších týdnech dorazit žáby a ropuchy na námluvy, mám totiž jezírko na této sexuální trase :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, takže to más u jezírka pak i s žabím koncertem? :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra