pátek 8. března 2019

Ježíšek v kuchyni

Znáte to..... chcete si vyndat z kuchyňské linky, úklidové skříně nebo jiného hlubšího úložného regálu nějakou potřebnou věc a buď se vám spoustu jiných věcí nechtěně vysype k nohám nebo je, při vaší opatrnosti, musíte nejprve z regálu vyndat. Tohle jsem zažívala 20 let. Mám malou, ale příjemnou kuchyňskou linku. Má už své drobné šrámy, ale není to nic, proč bych ji měnila :o) Ale ....... spižní a úložná skříň je prostorná a hluboká. Na šedesáti centimetrech hloubky se při skladování všech možných sáčků s rýží, čočkou, moukou, kořením a dalšími drobnostmi prostě pořádek udržuje špatně a hlavně je vše nepřehledné. Přes jedno nevidíte druhé, sáčky se při vyndavání jiných povalí, občas i vysypou..... Před 20 lety, kdy jsme si linku pořizovali snad ještě pojezdy pro velké zásuvky nebyly a nebo jsme o nich nevěděli. Dnes už se dělají běžně a nové kuchyňské linky o ně ochuzeny nejsou. No ta naše je postrádala. A tak jsem si napsala Ježíškovi :) Sice měl malé zpoždění, ale dárek nakonec dorazil.



Dva regály mi manžel přebudoval na zásuvky. Jde to poměrně jednoduše. Stačí si koupit pojezdy příslušné délky a únosnosti a pár dřevotřískových desek. Po několika desítkách minut bylo hotovo.  Je to naprosto úžasné, příjemné, jednoduché. Nikde se nic nesype, nepadá, vše je parádně přístupné shora, vše je přehledné.  Opravdu jsem nadšená.  Nebylo nutné pracně a draze přebudovávat kuchyň, aby byla pohodlnější a praktičtější. Stačilo málo :o)






Zásuvkových pojezdů je na trhu mnoho. S obrovským cenovým rozdílem. Naše volba patřila k těm levnějším, výsuvy pro jednu zásuvku vyšly na 199,- a myslím, že jsme chybu neudělali. Vše vypadá kvalitně, funguje bezvadně a únosnost 45 kg zvládne i skleněné dózy ☺️.



Za tenhle doplněk do kuchyně jsem moc ráda, opravdu mi zpříjemňuje práci v kuchyni i následný úklid. Co vy, máte taky nějaké vylepšení, kterým jste si doladili kuchyň?

Mějte prima dny,
Petra

PS: ženy, dívky, krásný svátek ❤️




28 komentářů:

  1. Tak tohle mojí kuchyň teprve čeká. Ale u nás bude rekonstrukce asi rozsáhlejší. Máš pravdu, je to děs, to všechno přehrabování, pořádek se v takovém prostoru udržuje strašně špatně. Kuchyň máš moc krásnou, Peťo, útulnou.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,
      tak to budu držet palce, ať se přestavba povede, až na ni přijde řada.... Je to vždycky pár týdnů starostí, ale když je hotovo, má člověk radost :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Peti,
    super ste si to vylepšili, hneď sa všetko ľahšie hľadá, že? :-)))
    Ja mám pár skriniek s týmto systémom, ale ešte pár by sa mi ich zišlo...
    Prajem pekný víkend a všetko njlepšie k MDŽ,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, ani mi nemluv! Tohle je taková paráda, krásný přehled. Nevím, nač jsem tak dlouho čekala :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Peťo, já jsem si svoji první kuchyň zařizovala těsně před padesátkou před necelými třemi lety. Mám v kuchyni jenom jednu skříňku, jinak samé zásuvky a je to naprosto boží! Kuchyň mám z IKEA, stavěli jsme si ji sami a i známý truhlář nám ji schválil a pojezdový zásuvkový systém z IKEA prý je jeden z nejlepších. Tak ať nové zásuvky dobře slouží :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, takže přesně víš, o čem mluvím. Zásuvky i na potraviny a nádobí jsou super vynález :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Péťo, kuchyňku máš jako ze škatulky, krásnou a útulnou. A teď i praktickou. Já mám police a vše musím vyndavat, ale za ta léta jsem si zvykla. Jinak mám doma truhláře, takže problém by to nebyl. :o)
    Přeji Ti krásný víkend a vše nej k MDŽ. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, u nás to bylo umocněno tím, že naše mládež nic nevrací přesně na své místo. Když vyklízí myčku, plastové boxíky nahází zrovna tam, kde je místo. A to se to pak z regálu sype na zem raz dva. Tohle zatím funguje i s dětmi :o) Snad bude i do budoucna :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Šikovný Ježíšek! Já v kuchyni zásuvkové pojezdy mám a nedám na ně dopustit. Tak ať slouží a užij si MDŽ! Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, takže máš pozitivní zkušenost... To jsem ráda, že to slyším i od druhých :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  6. Krásné vylepšení kuchyně. Brala bych to taky. Ale už mi kuchyň zůstane asi tak jak je :-).
    Máš to v té Tvé kuchyni moc hezké.
    Měj se hezky a měj prima víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc ti děkuju :) Před těmi dvaceti lety to byla nutnost, stará linka byla opravdu špatná. Ale tahle i po té době slouží skvěle :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  7. Je to dobrý nápad. Jestli dobře chápu, tak šuplíky jste si vyráběli sami...Něco podobného by se hodilo u mámy do kuchyně - taky má skříň na potravina hlubokou 60 cm a lovi se v tom fakt blbě..
    My máme linku předělanou asi 8 let (chtěla jsem říci novou, ale ono už tak nová zas není...) a tam jsem dolů naplánovala všude zásuvky, horní skříňky jsou jen 30 cm hluboké a potravinová 40 cm. Hlubší je jen skříňka nad lednicí, ve které mám ne moc používané věci (zrovna marně přemýšlím jaké ;-)) .
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ano, šuplíky jsme si dělali sami. Tedy můj muž 😊 Já mám právě taky ještě nějaké regály takhle hluboké, ale už jsou víc nahoře, tam by šuplík nešel vůbec, to bychom se do něj ani nedostali. Ale jak píšeš, jsou tam věci, co se nepotřebují tak často.. .
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Takéto riešenie by sa mi zišlo ako soľ ... Som ďalšia, ktorá má skrinku na potraviny hlbokú 60 cm ... Čo sa nahreším, keď potrebujem niečo zo zadu ... ale veď to poznáš ... Mám kuchyňu presne dvadsať rokov ako ty, vtedy to bol asi trend ... :))) Peťka, takže si užívaj nové riešenie skrinky, máš to doma v kuchyni veľmi príjemné, útulné a teplé ... ?aj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, tak to ti mohu vřele, tuhle úpravu, doporučit.
      Měj prima dny Petra

      Vymazat
  9. Péti,máš krásnou,útulnou kuchyň.Ta naše stará by taky potřebovala vyměnit,ale asi to nehrozí.Přeju krásný víkend.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc díky. U nás už se léta chystáme na podlahy a zahradní altanek. Ale taky se vždycky najde něco, kvůli čemu to zase odložíme....
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  10. Péti, to je skvělý. Já mám v kuchyni takové podobné vysouvací kontejnery asi tři a mám je ráda. Je to přehledné. Měj pěkný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď, Marti, a pěkně přístupné zhora. Fakt jsem nadšená.
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Ježíšek v březnu.. a proč ne, když je tak úžasný.
    Parádní nápad.I můj mužíček - truhlář moc chválí ♥
    Posílám mnoho pozdravů a měj se Peti moc krásně. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, moc děkuju 😊 A pochvalu od tvého může posílám dál, tomu mému, ať ho taky potěším. To víš, od odborníka je ta chvála jiná, než ode mne 😉
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  12. Nějak jsme se časově shodli, koukám, že jsme kuchyně tvořili časově hodně podobně.
    Ta moje už není v takové kondici, už nevyhovuje současným podmínkám, bude to chtít trochu zmodernizovat, odcházejí totiž i spotřebiče, deska, je toho víc.
    Mít v březnu rande s Ježíškem, no nejsi ty šikovná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, spotřebiče už jsme vyměnit museli... Ty nevydržely...
      Ale ty budeš mít novou kuchyň pak v domečku, viď.. 😊
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  13. Mám malou kuchyň a bohužel vysouvací kontejnery nemám, ale šuplíky s dojezdem ano a dvířka od skřiněk též, prostě nebouchají. Máš super vylepšení.
    Hezkou neděli měj. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, tak tuhle tvoji vymoženosti já nemám. Takže u nás to klape a bouchá :o) Hlavně když byly děti malé ...
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  14. Peti, mám několik takových zásuvek ve vestavěných skříních a musím říct - doporučuji všema deseti a neměnila bych! Popsala si to přesně - i přes maximální opatrnost se v hlubokém regálu pořádek neudrží a já nevím jak ty, ale potřebuji vždycky to, co by bylo až úplně v zadu :o)
    Opravdu parádní a užitečný dárek!
    Přej hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, přesně tak, klidně bych to užila i v jiných skříňkách, ale téhle dvě byly asi nejvíc potřebné. Měj prima dny, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra