sobota 20. ledna 2018

Knihy - neknihy

Jak už to v tomto ročním období bývá,  na spoustu lidí naskáčou bacily, viry a bakterie a drží se jich zuby nehty. Ani naší rodince se to nevyhlo. Jako první ulehl syn. Klasická viróza s rýmou a kašlem......není o co stát. Většinou, asi stejně jako u vás, postupně ty mršky bacily, když zjistí, že pacient posbíral veškeré síly a pomocí výdobytků moderní medicíny a litrů čaje s medem, je po několika denním boji z těla úspěšně pudí ven, najdou si hned jinou oběť. A tak více méně projdou celou naší rodinou. 

Taky jsem teď pár dní ležela. Sice ne z virózou, nicméně ani mne stonání neminulo. Bolelo mi i otevřít oči. Takže čtení ani koukání na telku, pro zkrácení dlouhé chvíle, nepřicházelo v úvahu. Fakt to nešlo. Přitom já při marodění normálně čtu dost.......tak co s tím? Já jsem objevila kouzlo audio knih. Chvála tomu, kdo toto vymyslel. Vím, že to není žádná novinka. Už před mnoha lety, když jsem byla malé dítě, ještě před revolucí, chodil děda mojí babičce půjčovat do speciální knihovny nahrávky knih. Babička byla nevidomá, takže kromě četby v Braillovo písmu a dědovo pravidelnému předčítání, pro ni byly nahrávky velmi příjemným zpestřením. Dnes už má možnost si takovou knihu člověk stáhnout z netu, poslechnout online a nebo půjčit v knihovně. Byla jsem opravdu překvapená, kolik titulů v té naší mají k dispozici. Nepřeberné množství,  klasiku i nové bestsellery, na CD i mp4.....dokonce pár titulů i na magnetofonových páskách! A přitom člověk nemusí ani "vytáhnout paty z domu". Vše se dá zařídit přes internet.  Tak, jak se občas zlobím, že dnešní člověk by bez počítače už ani nemohl žít a ráda vzpomínám na má dětská léta,  kdy se nám o takové technické vymoženosti ani nezdálo a přes to jsme byli snad víc šťastnější než dnešní děti, tak v takových chvílích jako jsem měla teď, ho téměř blahořečím. A poslouchat knížky namluvené příjemnými hlasy českých herců člověk nemusí jen při marodění. Když si vezmu kolik hodin týdně strávím nějakou činností,  která zaměstnává jen ruce .....žehlení,  vaření..... to bude poslechu. Už se těším. A kdo to zatím neznáte, zkuste to. Stačí si na YouTube zadat heslo audiokniha a vybrat si. A pak ta knihovna. Tam nebudete vědět,  co vybrat dřív :)

Přeji vám, ať se vám bacily vyhýbají a čas u knížek máte jen jako příjemné chvilky. Já si jdu, tentokrát s tou tištěnou verzí na chvilku sednout. Sluhu Saturnina totiž můžu vidět v televizi, poslouchat z tabletu i očima hltat z už mnohokrát otáčených listů knihy. Ten nikdy nezklame.

Tak krásný den!

Petra




4 komentáře:

  1. óóó děkuji za tip :-) na you tube by mě nenapadlo hledat :-)
    Krásné chvilky u knih a je jedno jakých. Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak si představ, že jsem tvůj komentář našla až dnes, ve spamech :( Nechápu...... Hned jsem ho označila, aby tam už od tebe nepadal.
      Měj se moc krásně!
      Petra

      Vymazat
  2. Peti, kouzlo audio knih pro mne před lety objevil můj syn. Nebyla jsem nemocná, na dovolené jsem řešila své dilema - číst nebo se věnovat třeba háčkování. On mi to vyřešil. Sluchátka do uší a háček do ruky! Dokonalý relax! A od té doby jsou se mnou. Přesně, jak píšeš. Žehlení, vaření a další spousta činností, kdy je člověk sám a zaměstnává jen ruce. S oblibou říkám, že tak hezky, jako naši herci, si já tu knihu nepřečtu...
    Přeji hodně zdraví celé rodině a příjemný večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tak. Opravdu mne takhle namluvené knihy hodně zaujaly. A na dovolenou je to možná ještě o to lepší....člověk pak nemusí vláčet ta kila tištěných knih v kufru :)
      Měj se moc hezky!
      Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra