pátek 26. ledna 2018

Krásky z pralesů

K tomu, abych vám nafotila a ukázala své "pěstitelské úspěchy" mne inspirovala má kamarádka Mili. Sama pěstuje orchideje s velkým úspěchem a tolika květy, že jí mohu jen závidět, i když to myslím jen obrazně......já jí to samozřejmě přeju :) No a o jejích ibišcích ani nemluvím.... takové množství květů, kterými jí zdobí okna, to jsem ještě neviděla!
Já mám rostliny doma téměř v každé místnosti. V obýváku máme velký Fíkovník drobnolistý (fikus benjamin), kterého jsme už tolikrát ostříhali a přesto je to strom až ke stropu. Vždycky říkám, že nás jednou z obýváku vytlačí, protože samozřejmě tak vysoký strom je i patřičně široký. Ale když ho pak v létě vyneseme na chvilku ven, abychom ho osprchovali a dopřáli mu každoroční očistu od prachu, vidím, jak je ten pokoj najednou prázdný :) 
Benjamin je "držák". Už mi odpustil tolik začátečnických pěstitelských přehmatů a pořád je tak krásný!! 
To bych ale nemohla říct o orchidejích. Ano, i mne před lety postihla jejich vlna oblíbenosti. Domů jsem si nesla vždy nádhernou kvetoucí rostlinu a do roka a do dne bylo po ní. Čím větší starost a péče, tím rychleji to šlo. O tom, že by mi znovu vykvetla, nemohla být ani řeč. Umořila jsem jich zkrátka postupně několik. Vždy jsem žila s nadějí, že novou koupenou či darovanou už prostě zvládnu a stále se nedařilo. Až po několika letech se to najednou zlomilo. Rostlinky odkvetly a zůstaly vitální a postupně mi začaly i nově nakvétat. Radost jsem z toho měla, že vám to ani nemusím psát :)






Dnes už mi kvetou běžně, jak doma, tak v práci. V podstatě stále některá kvete, často i několik najednou. Pět mých nyní kvetoucích krásek z celkových sedmi, které mám, vidíte na fotkách. A v takových zimních dnech jako jsou teď, kdy venku je příroda téměř bez života a čeká na trochu teplejších dnů, mi květy doma těší. 

Také jste neodolali jejich kouzlu a máte je doma?

Mějte se moc pěkně a užijte si nadcházející víkend!

Petra




6 komentářů:

  1. Peťka, dúfam, že ten zlom v pestovaní orchideí nastane raz aj u mňa, pretože zatiaľ ani jedna mi nezačala opätovne kvitnúť. Nech robím, čo robím. Tvoje sú fakt nádherné, potešenie pre oko aj dušu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, určitě se povede :) Asi bych to neměla říkat, ale u mě se vyplatilo trochu ubrat na péči o) Už nehnojím a zalévám jednou za týden - namočením na cca hodinku do vody - pozor, pouze kořeny, nadzemní část rostlinky ne. Ten původní substrát jsem vyhodila, často tam byl molitan apod., aby v obchodech vydržely rostlinky déle. Teď mám pouze obyčejnou borovicovou kůru a nemám ji nijak upěchovanou, jen volně nasypanou. A prý nechtějí zbytečně velký květináč.
      Moc držím palce, ať se i tvým orchidejkám zadaří :)
      Petra

      Vymazat
  2. Peti, překrásné květy! Já mám orchidejky dvě, teď mi došlo, že letos se ke kvetení nějak nemají...
    Pokojovek mám v domě nepočítaně, ale jak ráda říkám, přežijí jen ti silní jednici :o)
    Mám podobně šikovnou kamarádku jako ty, tam se chodím kochat...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuji. Já bych bez kytek doma být nemohla. Nějak to zelené musím mít na očích stále :) Hned je vše pak veselejší, viď? :)
      Měj se pěkně!
      Petra

      Vymazat
  3. Tak ty jsou nádherné, všechny ty barvy mám a všechny je miluji ♥ Ačkoliv mě už hodně lidí upozornilo, že mají negativní vliv náladu a celkově působí nějak jako energetičtí upíři...

    Janina_co_tvoří_skvosty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, to jsem o orchidejkách ještě neslyšela, to je zajímavé! Zkusím si o tom někde něco vyhledat. Když takovou moc mohou mít různé minerály, proč ne rostliny. Ale určitě byc se jich, stejně jako ty nezbavovala, na to se mi moc líbí :)
      Přeji ti krásný den a děkuji.
      Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra