sobota 6. ledna 2018

Sobota

Zaplať bůh, že už je sobota. V pondělí jsem si libovala, že náš nový rok bude určitě úžasný,  protože Nový rok, tedy 1. leden u nás takový byl. A jestli platí stará dobrá pořekadla, tak to ani nemůže být jinak. A hned v úterý to začalo. Tak hektický týden jsem dlouho neměla..... V práci se to najednou nějak nahrnulo a já se vracela domů až v dost pozdním odpoledni, některé dny až večer.  
Na dlouhé procházky s pejskama už ani nezbyl čas, tak chudáci museli vzít za vděk jen sem tam oběhnutím bloku a naší zahradou. Ještě že nemáme temperamentní psí tryskomyši. Ti naši jsou rádi se svojí rodinkou a je jim téměř jedno, co se při tom děje. A válení na gauči s páníčkem nebo blbnutí s naším mladým taky není k zahození, no ne?!! :) A jen si nemyslete, on se i pobyt na zahradě může stát na další 2 až 3 měsíce docela adrenalinovou záležitostí.




Teď už o tom můžu psát s klidným srdcem, ale před časem se to u nás doma, co se týká pejsků, trochu zkomplikovalo. 
Jedno odpoledne jsme totiž přijeli z práce a náš Max jedno oko stále přivíral a bělmo měl lehce podrážděné. Tak jsem na nic nečekala a pro jako první SOS jsem se vydala za naším sousedem - veterinářem. A protože jemu se oko opravdu nepozdávalo, objednal Maxe hned na druhý den na oční vyšetření na veterinární kliniku. Domů jsme se vraceli se třemi kapkami a dvěma druhy léků. Max měl totiž v oku vpich. Někde na zahradě zřejmě vběhl do křoví a o trn nebo borovicovou jehlici si poranil rohovku. Po pár dnech se ukázalo, že se oko nelepší a naopak hrozilo, že o něj přijde. Musel rychle na sál. Rohovku mu rozřízli, odstranili poraněnou část a pak zpět zašili. A aby bylo oko po operaci chráněno, museli mu přes něj zašít na víc jak měsíc třetí víčko. Následná péče o něj byla opravdu náročná, především časově. Jedny kapky, deset minut po nich druhé kapky, za hodinu třetí kapky. A to třikrát denně. A k tomu tabletky. Můžu vám říct, že kdybych si ho nemohla brát do práce, nevím nevím , jak bychom to zvládali. Ten víc jak měsíc, kdy očíčko nebylo přes třetí víčko vidět a my nevěděli, co se tam děje a zda se ho podaří zachránit, byl pro mne dost stresující. Teprve po dvou měsících jsme se mohli uklidnit a radovat se z jeho vyléčení.
Je úžasné, jak veterinární péče za poslední léta postoupila. Těm našim psím parťákům je už dnes možné zajistit stejnou péči jako lidem...leckdy i lepší, když má člověk peníze....ale to by bylo už na jiné téma a to tu rozebírat nebudu :)
Moji pejsci jsou takové mé druhé děti. Jsou to kámoši,  opravdoví členové rodiny. A náš život je díky nim o kus pestřejší.
Já teď beru čepici a vodítka a jdu s nimi ven. Vynahradit jim i sobě ten poslední týden. Krom toho, tady svítí nádherně sluníčko, konečně.  To by byl hřích zůstat doma.

Mějte se krásně!
Petra




4 komentáře:

  1. Peti, rozumím ti a chápu! Chápou všichni, kdo nemají psa jako hlídače u boudy na řetězu, ale prostě jako parťáka. Jsem moc ráda, že to tak dopadlo.
    Péče se dá zajistit opravdu dobrá, náš Aaron je jediný z celé rodiny, za kým jeho lékařka jezdí domů :o)
    Měj hezký večer a pohlaď za mě pejsky! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, Helenko, pes je společník, kamarád....a na řetěz nepatří. Ale bohužel, stále je takto někde vidím.
      Fotku Aaronka jsem viděla na Instagramu, je krásný! Kolik je mu let? Vypadá mlaďounce :)
      Užij si krásnou neděli! I já posílám podrbáníčko :)
      Petra

      Vymazat
  2. Petro, objevila jsem váš blog,když jste reagovala v listopadu loňského roku na "advent kolem domu" Moniky.Ráda si u vás "počtu ", ale můžu se k vám dostat, jenom přes ten "advent kolem domu".Nevím kde dělám chybu.Poradíte? Mějte hezký večer, těším se. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Maruško, moc mne těší, že se sem ráda vracíte. Mohla bych vám poradit dát si adresu blogu do "oblíbených záložek" ve vašem prohlížeči a občas nakouknout, jestli není něco nového. A nebo si zadejte váš email do políčka pro odběry nových příspěvků. Nově jsem ho vložila do pravého sloupce. Dejte mi prosim vědět, zda se povedlo, když tak zkusíme vymyslet ještě něco jiného.
      Mějte se krásně. Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra