pondělí 30. dubna 2018

Domácí mýdlo

Dlouho jsem sbírala nejen odvahu, ale i informace. Chtěla jsem si vyrobit mýdlo. Přírodní mýdlo. Od samého počátku, ze základních surovin a ne z mýdlové hmoty. A čím víc jsem se do problematiky "vaření" mýdla dostávala, tím víc jsem zjišťovala, jaká alchymie to je. Ale na druhou stranu, když člověk dodržuje nějaké zásady, je to úžasná práce a hlavně...vím, čím se myji. A domácí je prostě domácí. Vždyť to znáte. Je to stejné jako třeba s marmeládou. V té vaší, doma pracně vyrobené, je samé dobré ovoce a v podstatě žádná chemie. Ty běžně kupované, z velkovýroby, tam už často tu kvalitu moc nenajdeme. A s mýdlem je to stejné. S domácím jsem si jistá, že je kvalitní, bez chemie. U mýdel průmyslově vyráběných se obávám, že to není to tak není. Během výroby mýdla vzniká jako vedlejší produkt glycerin, který se z průmyslově vyráběného mýdla běžně odstraňuje, aby se pak prodal k jiným, převážně kosmetickým, účelům. Ale naše pokožka jeho absenci pocítí. V domácím mýdle glycerin zůstane. Navíc, sama jsem si zvolila, z čeho a v jakých poměrech si mýdlo vyrobím. Na základě tohoto složení pak bude mýdlo pěnit, bude správně tvrdé a pod., zkrátka vyrobené na míru mé pokožce.



Do mýdla jsem přidala meduňkový esenciální olej. Škoda, že necítíte tu vůni!


Barvené je přírodním minerálem - slídou Mica.


Už se těším na výrobu dalšího.



Mějte báječný den.
Petra







24 komentářů:

  1. Ta mýdla vypadají tak krásně, že bych si do nich snad i kousla :-). Jsou krásná na pohled a zcela určitě jsou i příjemná na mytí. Podařené dílo!!!
    Měj se hezky a užij si dnešní noční let! :-)
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Ať se daří i dál! Pěkné provoněné dny!

    OdpovědětVymazat
  3. Péti, to jsou nádherná mýdla. Ty bych si snad i vystavila na kochání :-) Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já už se moc těším , až dozrají, což je alespoň měsíc, a umeju se s nimi. To čekání.....nejsem vůbec trpělivá 😊
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Peti, to vypada nadherne, opravdu k zakousnuti !😊 sikulka sikovna 👍. Krasny prvni majovy den !🍀🌞🍀🌞
    Milana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mili, děkuju za pochvalu ☺
      Tobě taky přeji krásný prvomájový den.
      Petra

      Vymazat
  5. Péťo moc krásná mýdla, také už jsem pár mýdel vařila, míchala oleje, vonné oleje, bylinky, jíly a podobně. Myji se s nimi a už nemám suché ruce jako z tekutého. Takže už si nemusím mazat ruce krémem, když přijdu ze zahrádky. Nejdříve jsem měla respekt z louhu, ale když nikdo není doma nebo alespoň v kuchyni je to v pohodě. Jeden ruční mixér jsem si nechala jen na mýdlaření. Jen tak dál. Mám je jako dárečky pro kamarádky a pro svoji potřebu. Musím říci, že lituji, kde je chce prodávat, takovou legislativní podpásovku co vymysleli, bych nedala. Je to všechno úplně postavené na hlavu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky už jsem Blani narazila na to, že ten, kdo chce vyrábět a prodávat, ten musí mít velkou trpělivost a odhodlání. Úřední šiml je tedy děsný!!!
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  6. Peťo, máš můj obdiv. Do výroby mýdla bych se asi nikdy nepustila, vůbec tomu nerozumím. Ale ta Tvá vypadají krásně a přesně jak píšeš, víš, čím se myješ. Jsi šikovná.
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, chce to jen poprvé sebrat odvahu a nebát se hydroxidu. Ale opatrnost je samozřejmě na místě. Byla jsem vyzbrojena jako mladý chemik....ochranné brýle, rukavice, zástěra :) Manžel se smál, když mne viděl :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  7. Peti, i já se klaním! Je vidět, že chemie nebyla můj předmět... Tvá mýdla vypadají skvěle, moc ti přeji, že se povedla!
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc ti děkuju. No ani můj předmět chemie nebyla, ale ta chuť to zkusit byla větší. A zaplať bůh, vygooglit se dnes dá téměř vše, i návod na mýdlo. Bez netu a soapcalc, která pomáhá počítat jednotlivé poměry složek, to bych nedala. Tohle je velká pomoc.
      měj se krásně, Petra

      Vymazat
  8. Krása, Péťo! Moc domácí výrobě fandím. Taky bych si chtěla alespoň jednou zkusit vlastní mýdlo, ale jak je venku hezky, nějak si na to ani nevzpomenu. :-)
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, to znám....Zahrada a příroda, to teď vede :)
      Měj se krásně, Dý!!
      Petra

      Vymazat
  9. Nezkoušíš ty nás ? Jde o skutečně mýdlo ?
    Hned bych okusovala, olizovala, degustovala!
    No teď na vážno, já si asi mýdlo nikdy nevyrobím, protože nemám nafukovací den / vím, že ty také né /, ale obdivuji tvůj pokus žít život sama za sebe a brát zodpovědnost sama za sebe.
    To cením a vážím si toho, jsi daleko disciplinovanější než blondýna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdy bych ten den opravdu potřebovala natáhnout. Ale kdo ne, vid? Alespoň, že už je dlouho vidět.....to toho stihnu víc, nejsem spací už v sedm večer ☺
      Měj se krásně a díky za pochvalu, Petra

      Vymazat
  10. Péťo, přiznám se, že podle úvodní fotky jsem si myslela, že je to něco k jídlu, mortadela nebo tak něco :-D. Úplně Tě chápu, domácí je domácí ať je to cokoliv. Také ráda experimentuji a meduňku mám moc ráda, no vlastně já ráda všechny bylinky :-D. Jsi šikula a za tu námahu to určitě stálo!
    Pěkný večer přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi díky, určitě to stojí za to ☺ si zkusit výrobu doma. Opravdu mám radost, ze se povedlo ☺
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  11. Peti i ode mne máš veliký obdiv..Tvá mýdla jsou úžasná..
    Já se stále odhodlávám a odvahu zatim nenašla 😊,ale studuji návody a postupy poctive.... Jsi šikulka 😊..
    Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, taky mi to trvalo, než jsem se odhodlala 😊
      Měj se moc krásně. Petra

      Vymazat
  12. Petro, tvá mýdla jsou nádherná.Před pár lety mě mýdlaření také chytlo a moc bavilo zkoušet nové a nové receptury.Asi bych měla zase nějaké to mýdélko vyrobit.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc děkuju za pochvalu ☺ Tak pak dej vědět, ráda se podívám na inspiraci u zkušenějších ☺
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra