úterý 14. srpna 2018

Mýdlaření

Krásný den vám všem :)

Opět jsem se pustila do výroby mýdel. Je to vášeň, to musím říct. Asi každý, kdo to zkusí, už nemůže přestat. Vytvořit si vlastní mýdlo, s přísadami, které jsou mi příjemné a milé, s vůněmi, které chci. I když..... mýdlaření je trochu alchymie. Ani barvy, ani vůně, úplně pokaždé nevyjde tak, jak člověk čekal. Ale to je asi v každém tvoření :)

Každopádně další dvě várky jsou na světě a já se už moc těším, až mýdla uzrají.


Mýdlo s olivovým a meruňkovým olejem a kakaovým a bambuckým máslem. Tentokrát bez dodané vůně esenciálními oleji. Kakaového másla jsem dala více, aby právě po něm mělo mýdlo tu nádhernou a jemnou vůni. A vyplatilo se :)




Toto modré mýdlo je opět s olivovým olejem i kakaovým a bambuckým máslem a barvu mu dal přidaný modrý jíl, tu tmavší modrou pak mica.



Modrý jíl má úžasné účinky na pleť. Čistí ji a zároveň vyživuje, pomáhá regenerovat a hydratovat kůži, podporuje tvorbu kolagenu a tím nám pomáhá zlepšovat konturu obličeje a vyhlazovat vrásky, zároveň má silné protizánětlivé účinky, takže je vhodný i pro pleť zatíženou akné, lupénkou nebo celulitidou. Do mýdla jsem přidala esenciální olej santalového dřeva..... škoda, že necítíte tu vůni! 

Mýdla teď nechám několik měsíců zrát. Vyplatí se to. Až časem mýdlo získá na kvalitě, bude pevnější, nebude se tak snadno vymývat a bude mít bohatší pěnu.  Už se opravdu těším.


Mějte prima dny.
Petra




42 komentářů:

  1. Peťo, smekám a obdivuji. Obdivuji všechny, kdo se do přípravy mýdel pustí, já jsem to nikdy neviděla, tak ani nevím, co to všechno obnáší. Ale výsledek je dokonalý. Máš jedno mýdlo hezčí než druhé, opravdu se povedly.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
  2. Výrobu mýdel bych chtěla jednou zkusit, moc mě to láká. Oba druhy mě nadchly, to modré je nádherné, jako květy chrpy. A na lupenku (u nás v rodině) to musí být hotový balzám. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, třeba jednou přijde čas, kdy se do toho pustíš. Je to bezva činnost.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  3. Peti, moc tě obdivuji! Snad se do toho taky jednou pustím, už jsme o tom s dcerou mluvily. Nejednou!
    Tvá mýdla vypadají úžasně, hned bych si přivoněla.
    Přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já o mýdlaření nejprve taky dlouho rozmýšlela. A pak jsem se do toho vrhla po hlavě. A od té doby, co používám jen "lepší" mýdla, žádné sprcháče z drogerie, nemám problém se suchou pokožkou na rukou a nohou. Dřív jsem na ni opravdu trpěla a musela se mazat. A teď nic. Takže já jsem moc spokojená.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Péti, to je nádhera. Mýdla vypadají moc krásně. To jsem ještě nezkoušela. Nějak na to nemám odvahu. Nebo je to lenost? Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, třeba se do nich jednou taky pustíš :)
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  5. Krásne mydlá a škoda, že necítime aj tú vôňu, musí to byť super. Obdivujem šikovnosť a precíznosť, to modré ma dostalo :-)
    Pekný večer,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, moc děkuju za pochvalu :) Přiznám se, že když jdu okolo regálu, kde mýdla zrají, většinou se nakloním a pořádně si přivoním :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  6. Krásná mýdla. Tohle je věc, do které jsem nenašla odvahu se pustit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, ono jde jen o to poprvé, pak už to jde hladce a bez stresu :) To je jako s knedlíkama :o)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  7. Krásná mýdla! Radost pohledět a asi ještě větší radost se s nimi mýt. Hmm, skoro by mi to bylo líto :-)
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ještě že jich je z každé várky několik (většinou kolem 7 až 10, podle toho jak je krájím), tak mi to líto není. Ale když beru poslední, tak se taky chvilku rozmýšlím :)
      Měj se báječně, Petra

      Vymazat
  8. Tak to v mýdlaření také "lítám" a už mi zraje 6 várek. Ještě jsem ani nestihla nafotit na blog, ale mám z nich velkou radost a opět mne míchání velmi bavilo. To máš Péťo takové razítko? To je moc hezké.
    Hezké dny ti přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Alenko, z mého mýdlaření se opravdu stává závislost :) Už se těším na fotky tvých mýdel :)
      A ano, je to razítko. Dole, v komrntáři u Moniky, jsem dávala odkaz, kde jsem si ho objednávala.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
    2. Tak jsem Peti zadala tvůj odkaz a bohužel nic mi to nenašlo. Můžeš mi napsat na mail-HajnaAlena@seznam.cz? Děkuji moc.
      A.

      Vymazat
  9. Peťka s Tvojim tvrdením, že výroba mydiel je vášeň naprosto súhlasím...poznám to :-). Mydielka sú nádherné, kde si prosím zohnala to razítko ? Maj sa krásne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Moni, to razítko jsem si objednala na Aliexpresu. Mám tohle: https://www.aliexpress.com/store/product/2016-free-shipping-natural-handmade-acrylic-soap-seal-stamp-mold-chapter-mini-diy-patterns-organic-glass/1967378_32622631255.html?spm=2114.12010612/itm2home-1.8148356.69.43cb1aad1IhhwP
      Kdyby odkaz nefungoval, mohu ti ho poslat do emailu. Razítek mají hodně, ani jsem nevěděla, které si vybrat :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
    2. Peťka, prosím pošli mi to do mailu: monika.sestinova@gmail.com. Vopred veľká vďaka.

      Vymazat
  10. Nádhera. Vůně musejí být úžasné. Modrý jíl si musím poznamenat, ten je přesně pro mě.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, jíly jsou všeobecně prospěšné a každý je vhodný na něco jiného. Každopádně větší účinky má pak ještě v masce, tam je přeci jenom v kontaktu s pokožkou déle :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  11. Peti,
    jak jsi napsala- škoda, že si ho nemůžu vzít do ruky a přivonět!!!!
    Máš je tak krásná a určitě musí být senzační pocit se s nimi mýt!!!
    Petruško, je to krásné tvoření.
    Měj se moc hezky a krásný zbytek léta
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, moc ti děkuju za takovou pochvalu :)
      I tobě krásné dny, Petra

      Vymazat
  12. Vypadají teda úžasně a určitě budou i nádherně voňavé. To bude slast se jimi mýt .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, už se moc těším, až je vyzkouším. To čekání, ach jo 😊
      Měj se moc hezky a děkuji za komentík i návštěvu. Petra

      Vymazat
  13. Peti, tvoje mydielka sú prekrásne ... Už dlho sa chystám, že si výrobu mydielok vyskúšam ... Len sa rozhýbať a nakúpiť suroviny ... potom to už pôjde ... :)
    Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, ty jsi taková šikulka, jde ti na co sáhneš. Zkus je, určitě nebudeš litovat.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  14. Peti tak se tu usmívám nad myšlenkou já šátky,ty úžasná mýdla.
    Otevřeme si obchůdek.A já budu první zákaznice,modráskové mýdlo si zamlouvám 😊😊😊...Nepořádáš kurzy???Já se přemlouvám tak dlouho,ale já se dokopu 😊.
    Měj se krásně šikulko.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, sice jsem jich už pár vytvořila, ale stále se považuji za začátečníka. Je tolik možností, receptů, způsobu...... Ale baví mě to moc :) A kdyby ses do nich pustila ty, určitě by se ti vedlo!
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  15. Petí,ta mýdla vypadají úžasně,jistě i krásně voní.Taky jsem se ještě nedonutila,neměla odvahu,snad jednou.Jsi velmi šikovná,mám ráda tvůj krásný blog.Měj se sluníčkově.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc ti děkuju, tvá slova mě moc těší a doufám, že se ti tu bude líbit i nadále 😊
      Mej krásné dny, Petra

      Vymazat
  16. Nádherná mýdla Petro, musím říci, že je pravda, že výroba mýdel je silně návyková záležitost. Jen dodělám jedny už přemýšlím o druhých. A ta vůně, žádné parfémy, prostě jen vůně čistoty. Je zvláštní, že kupované tak nevoní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blani , to máme stejně 😊 Já už mám v hlavě taky další 2 receptíky. Musím si objednat nějaké suroviny a zase se do nich pustím :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  17. Nádhera! Suroviny na mýdlaření mám už dlouho nakoupené, ale odvaha chybí :o)
    Krásnou neděli, Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, máš nakoupené suroviny? Tak do toho 😊 jde jen o poprvé, kdy se člověk trochu bojí.... Ale není to nic složitého.
      Držím palce, ať se povede. A těším sem na tvůj mýdlový příspěvek 😉
      Petra

      Vymazat
  18. Já už lítám v tolika aktivitách, že tuto přenechám tvým šikovným rukám a budu věřit, že díky tvým výrobkům budou jemné, vláčné a kouzelně vyhlazené, což se o mých zemědělských nedá vůbec říct.
    Jsi šikula, jsou i na očum k " sežrání ".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, to je ono, člověk by tolik chtěl, ale kde brát čas, viď?
      Měj se prima a užívej si čas se Soptíčkem, to je nad všechno mydlaření ;)
      Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra