středa 22. srpna 2018

Telč

Naše druhé zastavení po cestě na jižní Moravu bylo v Telči. Romantické městečko,  které asi mnozí znáte.  Malebné náměstí  lemované domy s podloubími, ve kterých najdete spoustu malých obchůdků a kavárniček. Za podloubí jsme byli víc než vděčni. Téměř celou cestu okolo náměstí jsme i v poledním žáru letošních horkých letních dní absolvovali v jeho stínu.  Bylo to moc příjemné. 


Všude byli turisté, různých národností, jazyků......ale asi jsme měli štěstí, podle místních jich díky horku nebylo tolik. Ale je znát, že je Telč na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO.  Lidé se o ní dozví a přijedou......





Kromě všudy přítomných turistů jsme zaznamenali i všudy přítomná auta. Škoda, krásnému starobylému náměstí hodně ubírají na kráse. 





Prošli jsme si i zámecký park. Ve stínu stromů bylo báječně. I do zámeckého skleníku jsme nahlédli :) Zámek samotný jsme museli oželet. Cestují s námi naši pejsci a ti do něj nesmí ani v tašce, bohužel. 



Telč je krásná.  Vyloženě turistické lákadlo se vším všudy. Týden bych tu ubytovaná být asi nechtěla, ale jednodenní návštěva stojí zato. I v tom horku :)

Mějte se všichni moc hezky a děti ať si užívají posledních několik dní prázdnin. 

                 Petra





34 komentářů:

  1. Petro,
    já Telč navštívila jednou a mě tenkrát zklamala:-o
    Nevím , proč čekala jsem asi nějak díky Unescu více !
    A zklamaní jsme také byli z gastronomie .
    Možná jsme zde byli v nesprávný čas.
    Plánuji Telči dát ještě jednu šanci ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, my jsme měli podobné pocity. Na jedno odpoledne je to zajímavé místo. Ale víc asi ne. Jídlo jsem si nedávali, jen v kavárničce v podloubí kávu a zmrzlinu. Obojí bylo výborné. Takže....z Plzně bych tam jen tak na výlet už čas nevážila. Kdybych jela okolo, třeba bych i zastavila a na náměstí se u kávy pohledem trochu pokochala. Ale toť vše.
      Měj se pěkně, Petra

      Vymazat
  2. Copak podloubí! Na to mám vlastní vzpomínky. Na začátku náměstí jsou v obloucích ty kovové tyče. Dívala jsem se, kam mi utekl synek, prudce se otočila a opravdu vší silou do té tyče narazila. (Když jsme šli zpátky, už pod tou tyčí stála lavička jako zábrana). Víc jak půl roku mě ta hlava bolela ....
    Jinak jsme navštívili podzemí, i zámek, to se nám moc líbilo.
    Hezký den, Ilona


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ajajaj, to musela být rána... to si budeš, takový zážitek pamatovat do konce života, viď.
      Ilonko, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  3. Telč je prý krásná, našim se tam moc líbilo. Já tam ještě nebyla, nějak mě to tam netáhne. A podle komentářů není kam spěchat. Viděla bych to na jednodenní výlet na motorce. :-)
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
  4. Peťo, v Telči jsem už párkrát byla a je tam opravdu nádherně. Moc se mi líbí fotka zámku přes vodu, to místo jsem ještě neobjevila. :o) A auta na náměstí mne také ruší, je to škoda, že jsou všude a zakrývají nádherná podloubí. Jinak skvělé město.
    Přejí příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, ta fotka přes vodu je focená z nové lávky. Nemají ji tam dlouho, dostali ji od nějakého přátelského města, jen nevím už jméno.....

      Vymazat
  5. My to nemáme do Telče z chalupy daleko, takže jsem tam byla několikrát. Ale už je to notných pár let. Mně se Telč líbí moc, ale od dalších návštěv mne v letní sezóně odrazují turisté - nerada se proplétám davy. Nejraději vzpomínám na náš výlet do Telče asi před dvaceti lety - to bylo tenkrát koncem léta chladno a dost pršelo a tak turistů bylo málo a my se courali poloprázdným náměstím, vylezli jsme na věž, došli na na chvíli schovat do cukrárny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Umím si, Stáni, představit výlet do Telče i v zimě. I to musí mít své kouzlo. :)

      Vymazat
  6. Opět krásné fotky dalšího hezkého města.My to máme daleko,ale možná někdy.Je pravda,že ani mě nelákají davy turistů,ráda si prohlédnu hezké místo v klidu,aniž bych se proplétala houfem lidí.Přeju krásné dny Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, chce to asi dobře načasovat. Ale třeba ten Tábor se mi líbil opravdu hodně a turistů až tolik nebylo :) UNESCO prostě dělá divy.
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  7. Péti, Telč je krásná. Díky za reportáž. Pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  8. To je ale rozprávkové mestečko, ktoré určite stojí za návštevu. Ale možno až mimo hlavnú turistickú sezónu. Peťka, maj sa krásne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, Moni, s davy lidí v letní sezóně musí člověk prostě počítat. Ale krásne městečko je to i tak.
      Měj se hezky. Petra

      Vymazat
  9. Jsem ostuda, v Telči jsem nebyla. Tak snad příští prázdniny... Hezké dny, Romana

    OdpovědětVymazat
  10. Peti, Telč je překrásné město. Příjemnější je pochopitelně návštěva mimo sezónu, na podzim před dvěma roky jsme si návštěvu moc užili. Většinou tam jsou kritizovány služby, gastronomie, problémy s parkováním - my měli štěstí.
    I přes davy máš moc krásné fotky!
    Posílám pozdravy, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, my s parkováním potíže neměli, pravda, necpali jsme se do centra, ten kousek vždycky dojdeme. A jídlo, to nevím. Naše káva se zmrzlinou byla skvělá. Zdrželi jsme se ale jen na půl dne.
      Helenko, měj se prima, Petra

      Vymazat
  11. Peti i já jsem v Telči byla jedenkrát a byla jsem nadšená.Žádné problémy jsme si nepřipouštěli a výlet jsme si užili.
    Měj se moc krásně.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, my si to taky užili. Jak jsem psala už Helence, my Telč navštívili jen na půl dne, tak jsme se s nepříjemnostmi ani nesetkali. Ale auta zaparkována v historickém centru, přímo na náměstí, na které se jezdí dívat celý svět, to se mi líbit nebude nikdy. Taky autem jezdím, ale ráda si za kulturním zážitkem dojdu, abych si tu nádheru pak vychutnala....
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  12. Z fotek voní léto, horké, potivé, sálající, přesto přitažlivé.
    A to město je nádherné barevné, děkuji za nakouknutí, tvé oko bylo jako vždy okouzlující.

    OdpovědětVymazat
  13. Peti, v Telči jsem byla naposledy na začátku léta. Zvládli jsme i výstavu Pyšné princezny u zámku.
    Ty auta bych zakázala, vadily mi taky neskutečně. Ale ty stavby jsou krásné, hold jižní Čechy- skoro :o).
    Měj se moc hezky a díky za výlet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, auta jsou nepříjemná snad v každém historickém centru. Škoda, že to města neřeší.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  14. Chápu, že lidé potřebují někde parkovat, ale konkrétně tady ta auta tu krásnou architekturu budov opravdu ruší. Krásné fotky, Peťo, jako vždy:-).
    Hezkou sobotu
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, Henrietko. Lidé, kteří tam bydlí, určitě nechtějí mít auto někde daleko. Na druhou stranu, je to památka UNESCO, to taky něco znamená.... auta bych v tomle případě z náměstí opravdu vyhnala.
      Ale uvidíme, třeba si s tím nějak za pár let poradí :)
      měj se krásně, Petra

      Vymazat
  15. Tak tohle město bych chtěla taky navštívit.
    Bohužel všude je tolik lidi a aut ...Eva
    P. S. Nádherné foto :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, lidí bylo opravdu dost, ale třeba v jiné části roku to může být lepší :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  16. My jsme tam byli na festivalu Prázdniny v Telči a na náměstí žádná auta nebyla, jen maringotka Víti Marčíka. Zato těch lidí :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Jestli můžu?...doporučím všem, kdož do Telče dorazí s dětmi, vyjděte si taky na rozhlednu Oslednici...Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra