neděle 26. srpna 2018

Okurkový salát z hadovek na zimu

Ahoj všem,

včera jsme se vrátili z dovolené. Byly to prima dny volna jak mají být. Výlety, odpočinek, koupání, večery se sklenkou vína..... Dnes jsem si do počítače přetahovala fotky a zjistila jsem, že jsem jich nafotila skoro 500. Některé už jste viděli, ty z Telče a Tábora, ale zbytek musím protřídit a promazat. A než to udělám, nesu vám recept na zavařovaný okurkový salát z hadovek. Po dovolené jich tu na nás několik čekalo, letos plodí dobře, tak si pár skleniček udělám na zimu. 



ingredience:

3 kg salátových okurek
8 středních cibulí
4 dcl octa
3 dcl cukru krupice
1 dcl oleje
3 lžíce vegety (podravky)

Okurky omyjeme, nakrájíme i se slupkou na tenoučká půl nebo čtvrtkolečka, přidáme nakrájenou cibuli a ostatní přísady v množství podle toho jak vám bude chutnat.  Vše promícháme, naplníme sklenice a dáme zavařit na 80 stupňů cca 20 minut.


Recept mám už několik let od sousedky a nikdy dřív by mě nenapadlo hadovky zavařovat. Ale máte -li jich přebytek, zkuste to, je to opravdu dobrota.



Mějte pěkný zbytek příjemně chladného víkendu.

Petra



23 komentářů:

  1. Peťo, zavařovat hadovky by mne nenapadlo, ale ve skleničce vypadají dobře a věřím, že i chutnají. Jestli se mi sejde víc okurek, asi vyzkouším.
    Přeji prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já když jsem tenkrát dostala od sousedky ochutnat, taky jsem nevěřila... od té doby jo dělám pravidelně a v zimě si pochutnáme.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  2. Nikdy jsem takový salát nedělala. Naprosto věřím, že musí být dobrý. Určitě by to za zkoušku stojí.
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, na zkoušku jde udělat třeba i jen z poloviční dávky :)
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  3. Peti, tuhle dobrotu jsem dostala před nějakým rokem od kolegyně, opravdu skvělý salát.
    Sama okurky nepěstuji, nedávno jsem dostala tašku a všechny jsme snědli :o) Tak kdyby ještě náhodou...
    Moc děkuji a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, když nějaká příště zbyde, třeba i na zavařování dojde :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  4. Péti, vypadá to moc dobře, ale my vlastní okurky nemáme, tak asi nevyzkouším. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak třeba až pojedeš někdy přes Plzeň, dej vědět, skleničku ti dám :)
      Petra

      Vymazat
  5. Dúfam,že na záhradke nájdem ešte nejaké uhorky, pretože recept sa mi pozdáva a v zime to môže byť skvelá náhrada zeleninového šalátu. Prajem úspešný štart do nového týždňa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, přesně tak, v zimě jako když ho člověk najde.... :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  6. Kdysi jsem od někoho dostala hadovky zavařené jako klasické okurky, jen byly nakrájené na špalíčky a ty na podélně na čtvrtky. Použila jsem je tenkrát do bramborového salátu. Takovýhle recept jsem ještě neviděla, ale asi ho taky nevyzkouším - okurky kupuju (ty přeci jen chtělí pravidelnou zálivku a to se s víkendovým pobytem na chalupě moc neslučuje). Ale vypadá to zajímavě

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, to máš pravdu, okurky zaléváme opravdu každý den, To by chuděry, při tom letošním horkém létu, celý víkend asi bez zálivky nezvládly.
      Měj se fajn, Petra

      Vymazat
  7. A já myslela, že už letos zavařovat nebudu...ale tohle MUSÍM zkusit! :-) Pa, Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romčo, já už taky ukončila zavařování a dneska jsem sháněla skleničky, protože jsme ještě byli na švestkách :)

      Vymazat
  8. To je reportáž z natáčení podle mého gusta a přikusuji okurčičku.... a nemám špatné svědomí !
    Krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dietka, viď 😊
      No popravdě, tu štíhlou figuru ti závidím a nechápu, jak se ti povedlo s kily takhle zatočit. Jsi dobrá!
      Měj se, Petra

      Vymazat
  9. U nás hadovky pěstoval děda, když jsem byla malá, a vždycky jsme je zvládali spořádat, takže vlastně ani nevím, jak bych se jich případně zbavovala. Zavařený salátek je super nápad - ukládám si. A rozhodně mi to přijde lepší, než je zamrazovat, jak to dělá sousedka. :-) Díky, že ses podělila!
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Okurka jde i mrazit? To jsem ještě nezkoušela a popravdě nevím, asi bych neměla odvahu. Má tolik vody, že nevím jak musí vypadat po rozmrznutí.
      Dý, měj se prima, Petra

      Vymazat
  10. Peťko, vyzkouším aspoň poloviční dávku, protože to musí být úžasná dobrota!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  11. Šalátovky stačíme konzumovať, ale možno mi raz tvoj recept príde vhod ... Skopírujem si ho ... Peti, pozdravujem ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, a že domácí okurky mají úplně jinou, lepší chuť, než z obchodu? ;)

      Vymazat
  12. Hezký večer, já jsem tuto radu dostala od mé tety, dělá to už roky. Já mám letos hodně hadovek, taj určitě vyzkoušim👍

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra