středa 13. března 2019

Můj pestrý minulý týden

V mém minulém týdnu se událo několik akcí, činností, zážitků. Vlastně ale nic z toho by asi nebylo na samostatný článek, protože nejsem takový romanopisec. Zaznamenat si je tady ale chci....

V pondělí jsme se zúčastnili pohřbu pana profesora Pavla Těšínského. Smutný den..... Smutný byl i ten den, kdy jsme se o jeho úmrtí dozvěděli. Pan Prof. MUDr. Pavel Těšínský, DrSc., emeritní přednosta oční kliniky FN v Plzni, byl výjimečný člověk. Kromě jiného byl členem Lions Clubs International (LCI), jedné z největších mezinárodních humanitárních organizací. Jednou z hlavních oblastí, ve které se Lions Clubs angažuje, je pomoc zrakově postiženým v rámci programu péče o zrak. I z toho vyplývá, že byl pan profesor člověkem šlechetným, pracovitým, milým.....Znali jsme se s ním osobně, především můj muž. Ale byl to i náš lékař, i o náš zrak se staral.
Pane profesore, sbohem......

Každý další odstavec tohoto příspěvku se mi bude zdát, pod hloubkou toho předchozího, nicotný a povrchní....  Život nám předkládá radost i smutek v tak rychlém sledu, až se nám vzájemně prolínají. Střídá nám barvy všedních dní, okamžiků.....  I takový ale život je....

Odzimovala jsem si muškáty. Rozuměj: sazeničky - řízky z minulého léta jsem vynesla z chladné chodby do tepla na jižní okno. To už jsem udělala před 14 dny. To zamoření otravnými muškami smutnicemi, které pak nastalo, to jsem ještě neviděla. Potvory jedny....Množí se snad geometrickou řadou! V chladnu zřejmě spaly ukryté v substrátu a aktivitu projevily až po přenesení do ideálních podmínek. Zase jsem si prostě na podzim neprohnala substrát horkou troubou. Jsem netrpělivý člověk. Když chci sázet, jdu na to hned. Jaképak čekání..... Tak tady to mám. Čtu si a šup, proletí mi nad stránkami knihy. Jím, a to samé. Neustále máchám rukama. Mušky jsou sice neškodné, ale otravné až hrůza. A jejich larvy pro rostlinky, to už je horší....
Takže je hubím a hubím. Koupila jsem si na ně parazitické hlístice. Jestli pomůžou nevím. Máte s nimi někdo pozitivní zkušenost? Když nepomůže tenhle ekologický způsob, jdu natvrdo do chemie. Asi si seženu klidně i DDT...hlavně ať už jsou pryč ☺️

Ve středu jsme si trochu zaslavili. Mirkové měli svátek. A já mám doma Mirky rovnou dva ☺️

Minulý týden jsem si taky zašla k holiči. Nepatřím k těm ženám, které chodí ke kadeřnici každé čtyři týdny. Mám delší vlasy, tak to ani není potřeba. I když pamatuju, že s krátkými to nutnost byla. Tentokrát má kadeřnice Martina nůžky použila jen lehce, v hlavní roli byly barvy. K mým přírodně tmavě hnědým vlasům přibyly výrazně červené proužky. Abych na to jaro byla patřičně barevně "vystajlovaná", no ne? " :o)

V pátek jsem byla na pokračování kurzu krasopísma. Tentokrát s názvem Květinový lettering. (pro Dášu: byla jsem zase u Blanky ☺️). Bylo to další krásné pozdní odpoledne. Opět se sešla skupina žen s dobrou náladou, s chutí tvořit. Tak koukněte, na čem jsme se vyřádili:


Vím, vím, šeřík vypadá spíš jako květinkový nanuk. Ten tvar jsem prostě nedokázala vychytat. No, neumím všechno ☺️

V sobotu jsme byli na zabíjačce. Byla trochu netradiční..... Totiž, šlo o "naše uliční" prase. Abyste tomu rozuměli: V prosinci si náš soused Ondra koupil odrostlé sele na výkrm. Prasátko Pepu. Tak, jak to dělávaly naše babičky na vesnicích a jak to dělají leckde ještě dnes.... Ale protože soused nemá u domu patřičný chlívek, bydlelo prase u dalšího souseda, který onen chlívek má. A aby prasátko netrpělo hlady, krmení jsme mu nosili všichni. Samozřejmě, že hlavní a největší starost měl Ondra, ale ruku na srdce, komu doma nezbyde občas něco k jídlu, co by jinak skončilo v koši? Prase jsme tedy krmili tak trochu kolektivně ☺️ A v sobotu se vše uzavřelo. Pozvaná byla celá ulice, obyvatelé všech 8 domů. Byl guláš, ovar, prejt. K tomu nechybělo pivo..... Chutnalo nám moc, ale zpočátku nám sousta do úst úplně snadno nešla. Byl to prostě Pepa... Vím, je to pokrytecké, maso normálně jím, vepřové kupuju běžně. Ale Pepu..... Každopádně to byla další povedená sešlost celé naší ulice. Seděli jsme až do pozdního večera. V letošním roce to byla první akce, ale jako jiné roky nás čeká ještě sousedská večeře v květnu a předvánoční setkání v prosinci. Je to až neskutečné, ale klepu to, ťuky ťuk, že máme v ulici takové vztahy. 

No a neděle, ta už byla rize odpočinková. Opět jsem vzala do rukou, po několika měsících,  prvorepublikové výtisky časopisu Pestrý týden a začetla se. To byla nostalgie.... Baví mě ta trochu archaická řeč, slovosled, na který už nejsme zvyklí...

Můj minulý týden byl pestrý, zrovna jak ten krásný časopis. Snad budou další týdny bez těch smutnějších okamžiků. Tyhle chvíle nám, ty nahoře, prosím neposílej.....


 Vaše Petra







17 komentářů:

  1. Měla jsi týden opravdu pestrý, ze všeho kousek, pár deka toho, více deka druhého. A ty uliční tradice jsou úžasné, to by se mi také líbilo.
    Tak si užívej další krásný týden Péťo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Péťo, to byl ale nabitý týden. Pondělí hodně smutné, ale pátek a sobota musela být super. U paní Blanky byla určitě prima atmosféra, tímto ji i pozdravuji ... a sousedské vztahy v ulici jsou přímo závidění hodné. Aby se sešla takto skvělá parta a vy jste se všichni občas potkávali na společném večeru se hned tak nevidí.
    Obrázky, které jsi nakreslila jsou moc hezké, na co sáhneš, tak se Ti daří. Moc Ti to přeju.
    Věřím, že ty červené proužky Ti sluší. :o) A Míru mám doma jednoho. :o)
    Měj se moc fajn a těším se na další Tvé tvoření. Pa D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, moc děkuju. Život v naší ulici je moc fajn. Možná je to i tím, že je tu tak málo domů. Ve větším množství je už větší pravděpodobnost, že na prudiče naraziš :o)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Týden jak má být. Od všeho něco. To vaše uliční setkávání je k závidění. Je to fajn, když se lidé takto spolu sejdou, udělají si čas být pospolu se sousedy.
    Měj se hezky a ať i tento týden máš pestrý.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ty přátelské vztahy se sousedy je opravdu dar z nebes...
      Měj prima dny Petra

      Vymazat
  4. Hezký týden, i když začal smutně (ale i to bohužel k životu patří). Za výtvory z kursu máš můj obdiv.
    Hezké další dny (bez smutných okamžiků)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, moc děkuju.. A máš pravdu, i smutné chvilky k životu patří. Tak jen ať jich není moc ;)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  5. Krátkovlasá blondýna kývá, jak přešvihneš šest týdnů, tvá hlava začne vypadat jako rotující kedluben a už s tím nelze nic vytvořit.
    Blondýna - zahradnice se směje, protože je první myšlenka běžela směrem ... proč si substrát nevypekla, nyní halt musíš vyčkat, až se jedna etapa skončí, pomáhají žluté destičky a vyschnout, základ je vyschnout, jak je mokro, nepomůže ani chemie.
    Esteticky založená blondýna kývá a říká, to je pane krása, ta holka je nesmírně šikovná, nu a ta stejná ženská s tebou sdílí bolest, protože zdraví a život jsou v jedné lajně a občas se prostě nestřetnou, chápu, když něco bolí, něco člověku chybí.
    Krásné a plodné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, ty hlístice, vypadá to, že pomáhají.... :)
      Měj prima den, Petra

      Vymazat
  6. Peti, celkem našlapaný týden. Moc hezky tedy nezačal, vždycky, když odejde takový člověk, je to velká ztráta...
    Substrát proháním mikrovlnkou, bez toho mi domů nesmí. Ale koupila jsem si bazalku v květináči a poletují mi tady stejné potvory jako tobě :o)
    Mirkům všechno nej!
    Trochu postrádám foto té vybarvené hlavičky :o)
    Žádný nanuk nevidím, jen se kochám, je to nádhera!
    Uliční zabíjačka . mám z vás radost, tradice žije a pokračuje, jste dobrá parta!
    A neděle, to je moc hezký relax...
    Peti, přeji ti jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Péti, měla jsi opravdu akční týden. I když začátek byl smutný, ale život je houpačka, jednou nahoře a jednou dole. A ta vaše kolektivní zabíjačka to je moc krásné. Měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to byl opravdu pestrý týden. My děláme předvánoční setkání sousedů a přátel u vánočky, cukroví a punče a víš na co se všichni těší? Na pouštění lodiček ve starém prvorepublikovém lavoru. Sláva tradicím!
    Krasopsaní (či snad krasokreslení?) je nádherné, hned bych na takový kurs šla taky! Hezký víkend! Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Romanko, lodičky z oříšku už jsem nepoštěla ani nepamatuju. To budeme muset taky zavést :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  9. Peti, tak tomu říkám využít každý jeden den na sto procent.
    Když se jeden nepodaří, nebo je smutno, ještě že další dny může být lépe.
    Tak ať i další dny jsou co nejlepší.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra