úterý 26. března 2019

Zpátky do čepic...

Dobrý den vám všem!

Má být jaro, už regulérně, a ona se k nám snad vrátila zima. Brrr, ten ledový vítr je nepříjemný. Dnes jsem opět, po mnoha dnech, ráno vytáhla čepici. Stále ještě zápasím s pozůstatky virózy a nehodlám ji podporovat :o)
O víkendu, to bylo něco jiného..... to jsem nevydržela a na chviličku šla na zahradu. Už mi svrbí ruce, už se těším na to správné zahradničení. Mám to jako drogu a poslední týdny už fakt pociťuju absťák :o)
Ale protože s kapesníkem u nosu se nepracuje nejlépe, vzala jsem to jen tak trochu ..... truhlík u vchodu - kameninové koryto, jsem převlékla ze zimního hávu do toho jarního. Čtyři sedmikrásky a dvě krásné jemné trvalky, které v obchodě ani nebyly označeny jménem.... netušíte někdo, co je to za kytičky?





Kousek té jarní, no spíše velikonoční, nálady máme i doma.
Už jsem nevydržela :o)




A ještě se vrátím ke kytičkám. V práci mám na balkoně truhlík. Osazený ho mám od podzimu. Je pro mě neskutečné, že ty macešky, které tam vidíte, tam takhle rostly a kvetly i v zimě. Nejsou to žádné skleníkovky koupené na jaře. Vydržely mráz, vichr, celou studenou zimu. A kvetly stále, i když je zasypal sníh. Mezi nimi byla na podzim ještě chryzantémka, ta ale očekávaně po prvním mrazíku odešla. Vřesy vezmu domů, místo nich dám nějaké jiné jarní kytičky. A macešky budou dělat radost dál :)



Co vy, taky už začínáte zdobit okna, balkóny?

Mějte prima dny,
Petra




25 komentářů:

  1. I u nás fučí uragán a před hodinou mi dovezli jahody a nějaké kytičky, tak to musím chtě nechtě nasázet. Ty kytičky bych řekla, že je to nějaký lomikámen. No a macešky takhle nakvetlé po zimě se vážně moc nevidí. Máš to všechno krásné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, moc díky, jdu na lomikámen kouknout na netu :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  2. Péti, i u nás se dost ochladilo. A máš to moc hezké, kochám se. Měj pěkný večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Péti, ty macešky jsou pěkné "trvalky" a jak jim to na jaře sluší. Mají úžasné barvičky. Já už jsem také začala sázet, ale vše jsem nestihla, tak snad o víkendu bude teplo a truhlíky dokončím. Letos mám poprvé pryskyřník, růžový, to je nádhera. :o) Koryto máš krásně osázené a ty domečky v něm jsou parádní.
    Přeji hezký týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, pryskyřník se mi líbí moc, taky jsem po něm pokukovala. Ale musím nejdřív kouknout, co potřebuje.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Truhlíky na oknech na čelní stěně našeho řadového domku už mám osazené maceškami a u vchodových dveří jsem už taky trochu jara naaranžovala. Ale ochladilo se, takže zatím to musí stačit. Ty Tvoje macešky jsou tedy statečná kvítka - i když ony jsou.
    Hezké dny,Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, když to teplo nepřišlo samo, tak si to jaro alespoň uděláme na oknech, viď :)

      Vymazat
  5. Péťo, ty sedmikrásky bych taky chtěla, na balkon. Třeba je seženu. Macešky mám ráda, hlavně ty hodně barevné. Vydrží všechno.
    Krásné koryto, moc pěkně to ozdobí vchod.
    Mám na balkoně zatím jen 6 barevných primulek, 1 odkvetlý shluk narcisů a nějaké modřence, které zatím nekvetou.
    Jaro bude, jako každý rok, neboj.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřinko, u nás mají ty sedmikrásky teď všude. Určitě na ně natrefíš. Jen domů do tepla se moc nehodí, odkvetou rychle. Ale to všechny tyhle jarní kytičky....

      Vymazat
    2. Peťulko, já to chci na balkon, tam kytky vydrží déle, než doma, kde je teplo. A když sedím v ušáku, koukám přes záclonu na svoji barevnou pidizahrádku. Už jsem zjistila, kde by měli ty sedmikrásky s většími květy mít, zítra tam - možná - vyrazím.
      Těším se, až se oteplí, že přesadím spoustu pokojových kytek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Dnes aj u nás strašná zima ... len na nákup a rýchlo späť do teplúčka ... Sirôtky sú veľmi vďačné jarné kvietky ... mám rada tie, s drobnejšími kvietkami ... často sa mi vysemenia do trávnika, na jeseň ich presadím do truhlíkov a pokračujú v kvitnutí celú zimu ... Obdivujem ich húževnatosť ... Rastlinka s bielymi kvietkami je tarička, veľmi milý a nežný kvietok ... Peti, maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
  7. Peti,
    krásne si si to naaranžovala do toho korýtka, krásne kvietky aj tie v práci. Už aby tá jar prišla aj naozaj, u nás je dnes tiež veterno a zima a tak som čiapku vytiahla i ja :-)
    Pekné dni, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, já ještě ani zimní budnu neschovala.... Tuhle jsem se vracela domů poměrně dost pozdě večer a jak se hodila!
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  8. Jojo, je březen, za našich mladých let se touhle dobou brodilo v metru sněhu, o tání se ani neuvažovalo a bylo to celé rozumné, pozvolné a normální. Přesně jak píšeš, kolem mne všichni kýchají, mají rýmu. Organismus prostě trpí, neví chudák, co sám se sebou.
    Zatím nic nezdobím, v neděli jedu na prodejní výstavu skalničkářů, tak se modlím, aby se dalo sázet.

    OdpovědětVymazat
  9. Peti, obdivuji jak nově osázené korýtko (mě to připadá jako bakopa), tak truhlík držák :o)!!! Macešky mám moc ráda, ty mi jich pár přežilo z podzimu, ale ne v takové kondici, jako ty tvé.
    Fučí tedy pořádně, je březen, nárok na to má. Ani já jsem nevydržela, jarní truhlíky a misky jsou už hotové. Naštěstí ani maceškám ani cibulovinám takové počasí nevadí.
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  10. Já nejsem moc zdobič, takže nezdobím (aspoň zatím). Ovšem tvé velikonoční zátiší s tulipány je super. Já jsem si aspoň o vidkendu konečně pořídila hyacint, jehož nákup jsem plánovala skoro jak Ministerstvo obrany nákup Grippenů ;-). Čekám až vykvete...
    A se změnou počasí jsem si pořídila nějakou virózu, takže se momentálně povaluju doma na neschopence

    OdpovědětVymazat
  11. To je nádhera! Milujem kvety, tento rok ich plánujem do záhradky nasadiť viac. Sirôtky mám tiež, sadené ešte na jeseň a kvitnú veru stále :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Péťo, korýtko a zajdové jsou parádní. Macešky jsou pěkně odolné jak koukám, mám je teď už také v oblibě. Pamatuji časy kdy afrikány a macešky pro mě byly nemožné - zastaralé :o). Jo, vyvíjíme se a moudříme :o))) Včera jsem vytáhla kotníkové boty zpátky do provozu :(. Sobota má být zase krásná, já bohužel s angínou toho moc nenadělám, ale radovat se budu z krásného počasí.
    Měj hezké dny. J.

    OdpovědětVymazat
  13. U nás taky počasí nic moc:-(čepici jsem ještě neuklidila.Hlavně po ránu se hodí. S kytičkami já rozhodně neporadím.
    Na velikonoční výzdobu se už taky chystám....abych si ji užila.
    Přeji krásné dny. Eva

    OdpovědětVymazat
  14. Peti než jsem stihla napsat, počasí se zase zhouplo a je nádherně..U vás je už krásně vyzdobeno.
    Zdobím co se dá a jsem na to podobně jako ty. Kapesník u nosu a zákaz diky antibiotikům na sluníčko..chjoo. Posílám mnoho pozdravů a měj se moc krásně.Z🖤

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra