pondělí 21. května 2018

Ze zahrady s bezovou limonádou

Na zahradě teď trávím času hodně. Vlastně vyjma spánku téměř veškerý volný čas. Je to prostě balzám na duši... Ale co vám budu říkat, sami to znáte, jak je venku hezky :)

bezinková limonáda

O víkendu jsem si udělala čas i na výrobu limonády z bezových květů. Dělala jsem ji prvně, ale vy ji asi budete znát. Pro ty, kdo ještě zkušenost nemají, zde je návod, jak jsem ji dělala já:

Ingredience:
4 litry vody
10 květů černého bezu
1-2 citróny (z půlky šťáva a druhou půlku na kolečka)
350 g cukru krupice (můžete dát i méně, sladká byla dost)
půl lžičky sušeného droždí

limonáda z bezu

Vodu přivedeme k varu, do ještě vařící přidáme citrón a cukr. Později, do už pouze teplé, přidáme omyté květy bezu a droždí, které nám v limonádě zajistí trochu jemných bublinek. Zamícháme, uzavřeme a necháme 24 hodin odležet v pokojové teplotě.  Druhý den pak přecedíme přes plátýnko do lahví a dáme vychladit.
Je opravdu výborná! Určitě ještě příští víkend udělám další, než bude bez po květu.

I levandule se chystá :)







Krásný den,
Petra



30 komentářů:

  1. Peťka, máš veľmi peknú záhradu, v ktorej je určite radosť tráviť voľné chvíle a popíjať pri tom bezovou limonádu :-). Ja zvykne do nej pridať ešte jeden, dva lístky šalvie. Krásne kytičky aj záhradné dekorácie a suprové fotky ! Prajem všetko dobré.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Se šalvějí musí být moc dobrá! Díky za tip, vyzkouším ráda :)
      Moni, měj se báječně, Petra

      Vymazat
  2. Krásné fotky, v takové zahradě bych taky byla pořád :-) Přeji krásný týden, Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Péti, máš krásné dekorace a my jsme taky na zahradě pořád, co to jde. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já bych nemohla být eskymák...to teplé počasí a zahrada by mi prostě chybělo...
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  4. Rada robím bazovú limonádu i sirup, tento rok som ich už stihla, ale mám iný recept...
    Záhrada je nádherná!
    Pekný deň,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aďko, tak sem s ním :) Já koukala na net, kolik receptů je k mání!! :)
      Ráda vyzkouším tvůj.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  5. Péťo určitě musí být výborná. Já dělám a dělala jsem sirup a teď suším u nás už končí, ale myslím, že jsem nasyslila dost. Krásné fotky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Blani, sirup mám taky. Zatím jen z litru, o víkendu otevřeme první lahvičku a když bude chutnat, ještě přivařím. Tady naštěstí ještě kvete a jsou tu i keře, které se na květ teprve chystají.
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  6. Děkuji za recept i krásné fotky ze zahrady. Chápu, je to relax! A tu limču bych s chutí ochutnala...
    Měj se moc hezky, Peti! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je báječná! A další den snad ještě lepší.
      Měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
  7. Peťo, dnes jsem dělala bezový sirup, za chvíli ho jdu slít do lahví a šup s ním do lednice. Máš na zahrádce moc krásná zákoutí. Hezky se k vám nakukuje. :o)
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, moc děkuju. Sirup už máme taky, jsem zvědavá, jaký bude :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  8. Petru, nám ještě na chalupě bez nekvete, ale těším se až z něj budu také vyrábět limonádu, máme ji moc rádi.Nafotila jsi krásně záběry z vaší zahrady.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, máš to na zahrádce moc krásné!
    Tvoje fotky limošky jsou perfektní. Fotíš prostě krásně!
    Měj se hezky, pa.

    OdpovědětVymazat
  10. Bezovou limonádu jsem ještě nezkoušela. Letos mám premiéru s bezovou šťávou a vypadá to, že se povedla. Každopádně recept na limču se hodí:-).
    Zákoutí tvé zahrady jsou moc krásná.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, já ji dělala prvně a fakt je dobrá!! Úžasně osvěžující :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  11. Tvá zahradní zákoutí s keramikou jsou malebná. Bez u nás začíná rozkvétat. Dělávala jsem šťávu, ale teď už ho jen suším. Ale ta limonáda je lákavá.
    Hezké dny,Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  12. Petro, já limonádu zkoušela dělat jednou a nějak mi zkysla :-o
    Ale pravidelně dělám bezový sirup a bez i smažím.
    Jinak moc krásnou zahradu máš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, to je mi líto......
      a o smažených jsem už slyšela samou chválu :)
      Měj krásné dny, Petra

      Vymazat
  13. Peti, mas to fakt v zahrade moc krasne doplnene keramikou ��
    A jsem rada, ze bezinkova limca chutna. A kolik jsi tam u vas nakonec objevila keru ?��
    Milana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Mili, ano bezu je tu dost :) Ještě si půjdu na další dávku.......při cestě v lese nad námi rostou a jak jsou ve stínu, sotva začínají rozkvétat. Tak si půjdu ještě jednou.
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  14. Bezová limonáda je zajímavá inspirace. Jen se bojím, aby v ní nebylo to droždí moc výrazné (nesnáším jeho vůni - teda pro mne spíš pach).
    Hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, dávám sypké a necítím ho tam. Ale když ho nedáš, nic se neděje. Jen prostě nebude s jemnými bublinkami :)
      Pěkný den, Petra

      Vymazat
  15. Krásné fotky, příjemné povídání a tak trochu, no možná víc se v něm vidím.
    Je to krásný čas, užívám si ho a přeju všem, aby prožívali své chvilky volna se stejným, naplněným pocitem.

    OdpovědětVymazat
  16. Peti, na dvore na chalupe máme 2 veľké krásne bazy. Takže sirupy, limonády robím.Niečo podobné ako Ty, len s malou obmenou. :)Máš to tam krásne...!
    Víno milujem tiež, hlavne červené. Nástenka super nápad. :) Maj sa krásne. D. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra