neděle 19. srpna 2018

město Tábor

Krásný den vám všem!

Letos, stejně jako už mnoho předchozích let jsme se vydali na Pálavu. Každoročně sedneme v Plzni do auta a jedeme po D5, pak D1. Máme to na jih Moravy skoro přes celou republiku. Letos jsme to pojali trochu jinak. Naším cílem bylo vyhnout se dálnici na Brno a zároveň si po cestě prohlédnou několik měst. Tím prvním byl Tábor. Přiznám se, ze jsem neměla nějak velká očekávání. Ale Tábor mě překvapil. Tak nádherné a malebné historické centrum města jsem dlouho neviděla. Úzké uličky s nízkými domky, kavárničky,  všude čisto, upraveno.......








Naše první, vlastně druhé zastavení bylo v kavárně Café Budík. Nejprve jsme totiž navštívili hned naproti Muzeum čokolády. Pro mne trochu zklamání,  ale rodiny s menšími dětmi si tam jistě užijí. Čokoládové dílničky, výstava pohádkových postaviček z čokolády a fondánu, pohádkový sklep....
Nám se ale mnohem víc líbilo naproti přes ulici v kavárně. Příjemné prostředí, výborná káva i zákusky a poháry, horká čokoláda v mnoha variantách, milá obsluha. Pro nás i bonus v tom, že jsme ji mohli navštívit s pejsky.







V této úžasné italské vinotéce, která měla i malé a moc příjemné posezení ve dvorečku, jsem prvně ochutnala nápoj Hugo. Znáte ho? Na letní osvěžení s trochou alkoholu je báječné. Šumivé víno, sodovka, sirup z bezového květu.....   moc dobré :) Seděli jsme pod hrušní, pan majitel byl příjemný,  hovorný, dostali jsme ochutnat i trochu italského olivového oleje s kousky bagety.  Ani se nám nechtělo se zvedat k odchodu :)




Na Tábor jsme měli jedno odpoledne, večer a noc. Pak už nás čekala cesta dál. S manželem jsme se shodli, že se do Tábora určitě vrátíme. Na pár dní, nějaký prodloužený víkend. Už teď se těšíme.
A jeden poznatek na závěr : v Táboře byly v centru v uličkách kulaté plechové popelnice. Často hezky pomalované. Žádné ty hranaté plastové.  A asi víme proč. Místní popeláři je i na několik desítek metrů z míst, kam se popelářský vůz díky úzkým uličkám nedostal, bravurně kouleli.  Plné tam, prázdné zpět. S takovou rychlostí a přesností..... Plechová popelnice drnčela a rázně klapala o kamenné dláždění. Podívaná jako za starých časů.  Jen ta brzká hodina, kdy vás ten zvuk vyžene z postele..... 4.20 ráno :) Ale zlobit se člověk nemůže.  Dělat tuhle práci v horku, v pozdějších hodinách,  to musí být očistec. 

Takže,  Tábore,  ahoj zase někdy! Snad brzy!

Petra

33 komentářů:

  1. Krásně jste si Tábor užili. Je to úžasné město. Taky se rádi vracíme.
    Hezkou neděli.
    Ilona

    OdpovědětVymazat
  2. Tábor jsem navštívila jen jednou s AP, když tam měl sraz se školou a vzal mě sebou.
    Strašně se mi líbil (ten Tábor) a zůstal mi navždy uložen v mém srdci. Hned bych tam šla bydlet.:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše dcera taky říkala, že se jí tak líbí, že se tam snad odstěhuje ;)

      Vymazat
  3. Peťo, v Táboře jsem byla několikrát, ale moc času na prohlídku jsem neměla. Tvé fotky jsou krásné, díky nim jsem se podívala v klidu do uliček, kam mi nezbývá čas zaběhnout. Ani na hradě Kotnov jsme ještě nebyli, tak snad to jednou napravíme. Ale navštívili jsme muzeum čokolády, tam se mi líbilo a mají zde výbornou horkou čokoládu s lentilkami.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My taky nestihli vše, co jsme vidět chtěli. I vzhledem k horku jsme si dělali pauzy s posezením. Ale byla to pohodička 😊
      Dáši, měj se prima, Petra

      Vymazat
  4. Péti, Tábor je krásné město. Pamatuju, i když je to už dávno. Díky za reportáž. Měj hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jsem ráda, že jsem ti ho mohla připomenout :)
      Měj se hezky. Petra

      Vymazat
  5. V Táboře jsem ještě nebyla. Ale že je to moc hezké město jsem se dočetla v časopise Krásný rok. Moc hezky jsi nám přiblížila některé části města - krásné fotky!!!!!!
    Moc díky!
    Hezké dny!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, Krásný rok se mi líbí. Objevila jsem ho nedávno, mám asi tři čísla. Zajímavý časopis.
      Měj se krásně. Petra

      Vymazat
  6. To, že je Tábor hezké město, náhodou vím. Můj táta pocházel kousek odtud, takže jsem tam jako holka občas jezdívala. Teď už jsem tam dlouho nebyla (resp. tam jezdíme jen na Dušičky na hřbitov v Klokotech zapálit dědovi a babičce svíčku). Jestli pojedete do Tábora znovu, tak se stavte i v těch v Klokotech - kromě hřibtova je tam pěkný poutní kostel. A za zastavení stojí i Kozí Hrádek, který je kousek od Tábora.

    OdpovědětVymazat
  7. Město mého mláďí:).... je krásné stále.
    Eva

    OdpovědětVymazat
  8. Nádherné mestečko a krásne fotky :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Tábor na tvých fotkách mne nalákal, určitě si naplánujeme návštěvu.
    Hezké dny přeji.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  10. Táborem jsme projížděli a na pořádnou procházku nedošlo, ale myslím, že je čas to napravit. Podle fotek bude určitě na co koukat :-)
    Měj se hezky, Romana

    OdpovědětVymazat
  11. V Táboře jsme si s manželem udělali menší procházku se zastávkou právě v Café Budík a oba jsme byli nadšení. Já z kouzelných uliček, manžel z čokolády. :-) Tolik jako vy jsme toho ale neprošli, takže se do Tábora také ještě chystáme.
    Opět máš krásné fotky, to už ani nemusím zdůrazňovat. :-)
    Krásný nový týden přeji, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, děkuju za pochvalu :) Café Budík je kouzelná kavárnička, viď. Těch budíčků 😊
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  12. Veľmi sa mi páčia takéto starobylé mestá, so svojimi uličkami, čarovnými zákutiami ... Pekne som sa s tebou prešla .... Peti, maj sa fajn ... L.

    OdpovědětVymazat
  13. Péti,v Táboře jsem ještě nebyla,ale díky Tvým fotkám jsem si udělala malou představu.Úzké uličky lákají na procházku,líbí se mi kavárna s budíky,vypadá mile,útulně.Pořád říkám,jak je ta naše zemička nádherná.Děkujeme za pěkné fotečky.Krásné sluníčkové dny Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já už u moře nebyla několik let a zatím mi nechybí. Tady je tolik krásy!
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  14. Peti moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou. Tábor je pro mne velká neznámá,i když teď už jsem pěkně nalákaná 😊..A Café Budík je něco pro človíčka jako já.. sbírám totiž staré hodiny a budiky😊.
    Měj se moc krásně.Z❤

    OdpovědětVymazat
  15. Naoazj nádherné miesto podčiarknuté Tvojimi krásnymi fotkami. Milujem takéto starobylé mestečká, úzke uličky, kaviarničky...Peťka, ešte raz ďakujem za mail ohľadne pečiatok na mydlá. Maj sa pekne a teším sa na ďalšie Tvoje príspevky a fotky.

    OdpovědětVymazat
  16. Peti, už jsme si to psaly -byli jsme nadšení stejně jako vy, město má skvělou atmosféru. I nás zaujaly ty popelnice :o)
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  17. Jsem tam často, jsem ta ráda. Historické centrum Tábora miluju, máme tam přátele, chodíme tam na nejlepší domácí zmrzlinu široko daleko. Těším se, až bude dokončena rekonstrukce kostela na náměstí. Ač jsem již o kousek dál, pořád je to moje rodné město. Ráda jsem se na něj podívala Tvýma očima, Peťo. Díky.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra