středa 1. srpna 2018

Pozdrav od vody

Všechny vás moc zdravím z jihu Čech!

Rok co rok sem jezdíme. Už dvacet let. Jen jednou jsme za tu dobu vynechali, když byla dcera malé miminko.




Je tu nádherně. U řeky, mezi Strakonicemi a Horažďovicemi. A v těchto horkých dnech u chladné Otavy obzvlášť. Řeka už je tu, na rozdíl od horního úseku, mírná a bezpečná, ve většině míst i mělká. Jen nad jezy, tam je hloubka o něco větší. Voda je chladná, čistá.....Prostě šumavská řeka.  





Snad i vy máte možnost trávit tyto horké dny někde ve stínu a nebo u vody. Vím, že všichni určitě ne. Doma, pod naší ulicí, mění plynaři staré rozvody hlavního plynovodu. Už  na tom pracují několik týdnů. A je mi jich líto. Nikde nemají ani kousek stínu. A makají rána do večera. V tom horku.....A kvůli bezpečnosti práce navíc řádně oblečeni do dlouhých montérek, přes trička ještě výstražné vesty.  Už jen to oblečení by mě asi odrovnalo. Natož ta těžká manuální práce. 
Tak držím palce nejen přírodě, ale i nám, lidem, aby už konečně přišlo nějaké příjemné ochlazení.

Mějte se prima,
                 Petra






24 komentářů:

  1. Peti moc děkuji za úžasné ochlazeni..Tam musí byt nádherně.
    Poněvadž jsem stále v pracovnim nasazeni,jsem vděčná za náš bazén.V těchto dnech jsem ráda,že jsme utekli z města na vesnici.😊
    Krásné srpnové dny ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko, my máme doma bazén jen takový obyčejný, co se na zimu uklízí, plavat se v něm nedá, ale na ochlazení to stačí. Poslední roky jsme ho využili víc než dost. Ale tady, na dovolené, to je jiná voda :)
      A vím, ze "útěk " na vesnici, z města, byla určitě super volba.
      Měj se moc hezky a ať ti to v práci rychle utíká!
      Petra

      Vymazat
  2. Péti, krásné, užívej si. Já lezu několikrát denně do bazénu, jinak bych to nepřežila :-) Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ještě před 10 lety se o bazénech u domů mnozí lidé vyjadřovali s pohrdáním. Ale poslední léta myslím ukazují, jaká je to výhoda, když přijdou taková vedra. Nevím jak vy, ale my na jaře napustíme a voda nám vydrží diky filtraci celou letní sezónu. A na podzim s ní zalijeme zahradu, takže vniveč nepřijde.
      Proste bazén je úžasná věc a v takovém horku na 100% využitá. A nejen dětmi,
      Martu, měj se prima, Petra

      Vymazat
  3. Tak tohle jsou fotky, co člověka okouzlí a maličko závidí, já jsem od rána do večera v práci, střídají se dovolené.
    Užijte si tu krásu plnými doušky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simčo, ani se mi nebude do práce v pondělí chtít. Kancelář bez klimatizace, kde už teď stoupá teplota nad 32 stupňů. V noci pořádně vyvětrat nemůžeme, nejde nechat kanceláře otevřené bez dozoru. Ať už kvůli zlodějům a nebo případnému slejváku.... Takže noční ochlazení tam nezařídíme. Uz aby to skončilo....
      Ty se drž, určitě i tvoje dovča bude víc než zasloužená 😊
      Mej se krásně, Petra

      Vymazat
  4. Nádherný kout republiky.
    Já pořád říkám, že to tu máme moc hezký..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak. Poslední roky nemám potřebu jezdit do ciziny. Asi stárnu nebo co, ale ta naše země má tolik krás! Stačí jen otevřít oči a chtít je vidět 😊 Nevím, je to věkem? Musí si k tomu člověk něco odžít, aby to viděl? Asi ano.....
      Přeju krásné dny a díky za návštěvu :)
      Petra

      Vymazat
  5. Peti, ty tvé fotky doslova osvěžují a chladí! Nádhera! U nás asi půl hodiny pršelo, teď je 32 stupňů a hotový skleník...
    Tak se jdu ještě jednou kouknout na tu krásnou řeku...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, u nás ani nekáplo. Snad zítra, podle předpovědi, by mělo být odpoledne pod mrakem. Snad, doufám :)
      Mej se krásně, Petra

      Vymazat
  6. Pěkné pokoukání, hned bych si šla sednout k řece, strčila nohy do vody a jen se tak koukala kolem. V 30°vedru je to pěkné pomyšlení. Zvlášť když mne zítra čeká kancelář, kde jsem to dneska dotáhla na 32°. Přiznávám, že jsem v odpoledne prchal s noťasem pracovat do kavárny v obchodním centru - tam je klimatizace :-D. Pokud to jen trochu půjde, tak to zítra hodlám zreprízovat. Předpověď nezní optimisticky a mne čeká celý srpen v práci... (tak se musím snažit, abych to přežila - přitom pro mne je horko už každá teplota nad pětadvacítku ;-))
    Hezkou dovolenou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, to je nejhorší, že z toho horka není únik. V práci, doma.... stále.
      Snad už to brzo skončí.
      Měj se prima. Petra

      Vymazat
  7. nádherné fotky, dík za povídání
    Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář i návštěvu na blogu.
      Přeji krásný den. Petra

      Vymazat
  8. Krásné ochlazení! V kanceláři mám přes den 35 stupňů, tak aspoň virtuálně :o) Ale dovolená už se blíží ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Fotky sú nádherné, priam pohladenie po duši.Hneď by som vliezla do tej rieky. Prajem krásne chvíle oddychu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta horka jsou úmorná, viď. V řece je prima, opravdové osvěžení.
      Moni, měj se krásně, Petra

      Vymazat
  10. Jižní Čechy jsou krásné a i z fotek to tam vypadá báječně.
    Musím ale přiznat, že já jsem v těchhle vedrech nejraději doma. V přízemí máme příjemný chládek a max. 25°C. Ven vylézáme až večer, osvěžíme se v bazénu a střídavě u toho natíráme fošny na záhon... Je to bájo. :-)
    Mějte se na dovče moc hezky a přeji spoustu fajn zážitků! Pa. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, to tě naprosto chápu. 25 je bezva. Vůbec se mi nechce do práce. Máme tam 32, 33 stupňů. Strašné!
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  11. Krásné fotky z krásného koutu naší zemičky. Mám to taky tak. Už mne zahraniční dovolené nelákají. Mám trochu procestovanou Evropu, u moře jsem byla taky hodněkrát a najednou mám pocit, že opravdu platí, že všude dobře, doma nejlépe. Bazén si užívám u syna na zahradě (kousek od nás). Dá se v něm udělat asi šest temp, takže je to prostě paráda!
    Měj hezký i když opět žhavý den!
    Hanka(bavi-mne-to)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to máme nastejno. Tady, v naší zemi, je tolik krásných a zajímavých míst. Taky nemusím k moři. Umím si to tu vychutnat.
      Měj se moc hezky. Petra

      Vymazat
  12. Peťo, parádní fotky. Zrovna v úterý jsme přespali v Horažďovicích a byli se podívat i u jezu. Bylo tam krasně, stejně jako na Tvých fotkách. Zajeli jsme si na Helfenburk, pak na koupání v lomu Rabí, doporučuji, a pak na hrad Rabí. Druhý den k Vydře, ale psát o tom budu postupně. :o)
    Kam jezdíte, někam na penzion?
    Posílám pozdravy a užívejte jižní Čechy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, my jezdíme do Horního Poříčí. Přímo u řeky je sportovní areál s chatkami, tam rok co rok bydlíme 😊 Ale bez pejsků, ti tam nesmí.
      Letos to máme trochu složitější se sportem i výlety, i můj muž, shodou okolností taky Mirek, je po mrtvici a pár let předtím ještě po infarktu, a aktivity v tomhle horku mu fakt nedělají dobře - srdíčko to nestíhá. Tak jsme tento rok sport a výlety z Poříčí omezili na ranní procházky, koupání a relax. 😊 Helfenburk neznám, tam jsme nikdy nebyli, tak se těším na tvé fotky :)
      Mej se prima, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra