čtvrtek 29. března 2018

Háčkování

Háčkovací nálada po návštěvě sousedky mne zatím neopustila, ba naopak. Jen ten čas, s tím mám stále problém. Vždyť to znáte..... Já nechápu, proč nemůže mít den alespoň 30 hodin :o)
Své první zkušební kolečko jsem téměř celé vypárala a uháčkovala znovu. Přidala jsem k němu pak dvě řady "okvětních lístků", poutko a mé první podkafíčko je hotovo :) 

Následně ještě proběhla návštěva galanterie a můj první nákup příze. Vůbec se v tom neorientuji, je toho tolik na výběr! Koukala jsem jak čerstvě vyoraná myš, paní prodavačka mi taky moc nepomohla, tak jsem prostě vzala tu přízi, jakou jsem pro začátek dostala od sousedky, jen v jiné barvě. A teď, děvčata, hurá na mě. Máte někde v záložkách oblíbené odkazy, videa a návody pro úplné začátečníky? Prosím, opravdu úplné začátečníky. Netuším, co je krátký sloupek, dlouhý sloupek, absolutně nechápu zkratky v návodech. Některá videa už jsem si prohlížela, občas jsou na mě opravdu moc rychlá a já nestíhám háčkovat ani pravidelně mačkat pauzu na videu, protože mi utíká pryč. Ale třeba vy máte něco, co byste mi doporučili.


Už se těším, až se pustím do něčeho nového :)

Mějte se moc krásně.

Petra



19 komentářů:

  1. Ty teda jedeš, Péťo :-)) Já jsem si poprvé připadala v galanterii podobně jako Ty ;-). Nevěděla jsem jaký háček, jakou přízi a prodavačka byla spíše neochotná než naopak. Po netu se těžko radí....Nejsem žádný profík, ale na pár věcí jsem si časem sama přišla....Začínala jsem nákrčníky, které jsem háčkovala dlouhými sloupky, pak čepičkami, ale to byla docela věda, než jsem přišla na to, že se musí měřit obvod hlavy a přidávat a ubírat. Podkafíčka jsou myslím na začátek dobrá. Já si na ně kupovala bavlněnou přízi Camilla (jsem s ní vcelku spokojená, někdo třeba dává přednost jiné), ale 100% bavlna se Ti nehne, když budeš dobře utahovat ;-), dobře drží tvar a možná bych Ti poradila jednobarevnou, abys ty sloupky dobře viděla, alespoň ze začátku a na ní používám háček č. 2,5.Ale uvidíš, že časem si najdeš svůj "styl" a příze, které Ti budou vyhovovat ;-). Mrknu k sobě do PC a zkusím najít nějaký lehčí návod nebo odkaz ;-). Měj se hezky a nenech se odradit drobnými neúspěchy, ono se to podá, chce to jen čas a vydržet :-). Pro začátek je to hezký úspěch!!Opravdu ;-). ZaZa (nějak jsem se rozepsala :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Péťo, zkus třeba tyto stránky: http://rucniprace.cz/hackovani-do-kruhu.php, je tam vše celkem hezky vysvětleno. Jsou tam jak obrázky, tak slovní popis, což mně vyhovuje více ;-). V jedné sekci je i popis všech zkratek, abys věděla, co znamenají....tak kdyby něco ;-). pa ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, moc ti děkuju. Hned na to půjdu kouknout. Tvé povzbuzení se mi teď hodí, mám pocit, že si zamotám i prsty.
      Měj se moc hezky. A pošli sem od vás víc toho sluníčka :) Zítra už ma zase pršet....Pa, Petra

      Vymazat
    2. Péťo, vím, jak bylo mně, když jsem začínala ;-). Neboj, to zvládneš!! Opravdu ;-). Já si tím také nedávno prošla, ale počkej ta radost, až budeš mít ty dečky, čepice, polštářky....:-)).
      Sluníčko posílám ;-), máme ho spousty :-D. Měj se báječně, papa. ZaZa
      PS: Kdyby něco, klidně se ozvi ;-).A kdybys chtěla, pošlu mail.

      Vymazat
  3. Peti, ještě jednou chválím a tleskám! Na první pokusy opravdu dobré! V přízích se jistě brzo zorientuješ, mrkni ke Zdeničce Zachové, sleduje několik blogů, kde jsou hodně podrobné popisy.
    Krásné Velikonoce přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, pochvaly od tebe si moc vážím. Když vidím, jaké krásné práce tvoříš ty!
      Měj krásný den, Petra

      Vymazat
  4. Peti jsi úžasná.. podkafíčko máš parádní,to kdyby jsi viděla mé první pěkně by si se zasmála 😉.. Já také používám nejraději 100% bavlnu.. např.Camilu pěkně drží tvary. Nedávno jsem učila háčkovat koleginku.. a doporučila jsem ji stránky úžasné Barunky http://bandorka.blogspot.cz a kolegyňka si její úžasné postupy moc chválila.. úplné začátky si najdi na YouTube videa mají také v pohodě 😉.. háčkování má velikou výhodu, dobře se páře.
    Kdyby cokoliv ráda ti pomůžu, na stránkách mám email, piš kdykoliv.
    Držím palečky a těším se na tvé fotky úspěchů.
    Krásné svátky velikonoční ti přeji. Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, moc ti děkuju za odkaz i nabidku pomoci po emailu, jsi skvělá ☺ Půjdu si Barunku okouknout. Dnes večer posedím s háčkem určitě.
      Přeji ti báječné dny. Petra

      Vymazat
  5. Péti, to se ti moc povedlo. Krásné. Hezké svátky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, moc děkuju, no je to originál 😃
      Užij si volné dny v klidu a pohodě.
      Pa, Petra

      Vymazat
  6. Petruš,
    když jsi uháčkovala takové krásné kolečko, vůbec se nebojím, že Ti to nepůjde...máš ho moc hezké..Já jsem vždycky kamarádky učila háčkovat sem tam, krátké sloupky a dlouhé sloupky, aby se hezky naučily mít ty sloupky stejně pěkné a naučily se utahovat po svém a uměly si udržet tvar na koncích při otáčení práce - na těch se to učily a pak až jsme šly do "babiččiných čtverců" a pak až do koleček a podobně- protože tam se přidává a ubírá..
    Ale Tobě to jde krásně!!!! jen tak dál!!! Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, máš pravdu, udržet sloupky stejné není jen tak 😀 Už jsem to zjistila 😀 Ale trénuji...
      Krásné Velikonoce, Petra

      Vymazat
  7. Petulko, jsi moc sikovna, napoprve takovy skvely vytvor !��
    Peti, hackovani je snad ta nejlehci rucni prace jaka muze byt, alespon podle mne. Ja hackovala veci uz snad ve 2.tride.Moje maminka hackovala dokonce zaclony, do kazdeho okna a jeste u na vymenu. Byly krasne, ale dalo pak i hodne prace je vyprat, naskrobit, vypnout....ach jo, byly to krasne casy meho detstvi ��.
    Tak ti preju hodne uspechu a hodne krasnych nahackovanych veci ! Hezke svatky !�� Milana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mili, ty háčkuješ? To jsem ani netušila. ☺
      Měj se krásně!
      Petra

      Vymazat
  8. Když vidím to podkafíčko, tak se vůbec nebojím, že bys háčkování nezvládla. Nejlépe asi jak píše Jarka. Háčkovat sem tam- krátké sloupky, dlouhé, polodlouhé, okénka- takový vzorníček. Chuť k háčkování máš, takže to už je půl hotovo. :-)
    Hezké Velikonoce!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, chuť mám určitě. Škoda, že tu nemám nějakou babičku, která by mne vedla.
      Krásné Velikonoce, Petra

      Vymazat
  9. Super, Péťo! Moc povedené podkafíčko, jsi škulka. :-)
    Krásné Velikonoce. Pa.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra