pátek 2. března 2018

Jehňátka

Jsem městská holka, vyrůstající v paneláku. Sice s babičkou na vesnici, za níž jsem jezdila víkend co víkend, ale ovce jsem u ní nezažila. Babička bydlela v bytovce a měla na druhé straně obce v zahrádkářské kolonii ten svůj kousek zahrádky, nějakou tu slepici, králíky, záhonky se zeleninou, rybíz, angrešt, jabloně......no znáte to :) My jako malé holky jí po zahradě lítaly, trhaly si rovnou do pusy zralé voňavé jahody, houpaly se na staré, deštěm opršené a časem sešlé houpačce, na které už téměř ani nebylo vidět, že měla původně zelenou barvu. A jak jsme na ní létaly vysoko!! V parném létě jsme se koupaly ve staré plechové vaně. Děda jí vždycky na začátku prázdnin vytáhl z kůlny a naplnil nám ji vodou z potoka..... To byly časy!! Jen když babička zahlaholila: "holky, připravím vám králíka, v neděli ho vezmete mamině domů", to jsme mizely pryč.  Na to jsme se prostě dívat nemohly... Ale to tak je, kdo bydlí na vesnici, to jistě zná. I když....dneska už to není takové. Králíky a slepice měl dřív každý, babička skoro nevěděla, co s vejci dělat, měla leckdy přebytky. A teď člověk marně hledá nějakého hospodáře, od kterého by si domácí vajíčka mohl pravidelně kupovat. Ale to už je jiné téma.....
Mně před pár dny volala kamarádka, jestli nechceme přijet na kafčo a podívat se na jehňátka. Loni jsme to propásli.....stále jsme něco měli a než byl čas, byla jehňátka už velká. Ale letos to klaplo.
 ❤



Já, ovčí neznalec, jsem si myslela, že to rohaté je beran. A nene, je to ovce. No kdo se v tom má vyznat?? :)




 
Beran je tady. Musím se přiznat, že jsem se ho trochu bála. No, trochu....trochu víc. Když začal couvat, věděla jsem, že to není proto, aby se na nás podíval z větší dálky. Takže jak začal couvat on, já taky 😃. Honem jsem se schovávala za domácí, kteří věděli, jak ho zastavit.




  Prvně jsem viděla takhle malá, 14 dní stará jehňátka. Byla kouzelná!! Úplně k pomazlení. A ti černí jsou opravdu jako čertíci, že?





Mějte všichni krásný nadcházející víkend.

Petra





20 komentářů:

  1. Péťo, krásná jehňátka! Teď, jak žiju na vesnici již několik let, já městský člověk, nejsem úplně odtržená od těchto zážitků, navíc moje kamarádka má farmu. Sama bych se do toho nikdy nepustila, nemáme ani slepice, ale jako pozorovatel bez jakékoliv aktivity to mám ráda. I když kozu jsem se snažila i podojit, ale nepodojila :-) Měj krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si říkám, že jednou, na stará kolena, si pořídím slepice. Budou u mě na dožití. Já bych je zabít nemohla, ne ne, to by po mě nikdo nemohl chtít 😀
      Marti, měj krásný víkend!
      Petra

      Vymazat
  2. Peťo, ta jsou nádherná. Nikdy jsem je takto malá naživo neviděla. Moc hezká návštěva u kamarádky, ta se povedla. A díky ní můžeme vidět jehňátka i my. Díky.
    Přeji krásný víkend. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo, to bylo opravdu pohlazení po duši!
      Měj se moc krásně!
      Petra

      Vymazat
  3. Tiše závidím malá štěstíčka, muchlovala bych je od rána do večera - mráz nemráz :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, a víš co mi překvapilo? Jak se i ty dospělé ovce rády nechají prodrbat. A ten beran.....ten se vyloženě tulil. Strkal hlavou do ruky toho našeho kamaráda, aby ho drbal a drbal. A až když neuspěl, pokoušel se trkat. A mláďata jsou nejlepší, ty si člověk může vzít i do rukou.....
      Měj se krásně!
      Petra

      Vymazat
  4. To musela být krásná návštěva. Jehňátka jsou krásná. Prima fotky!
    Hezký víkend!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Petru, jehňátka jsou krásná opravdu k pomazlení.
    Přeji pěkné dny.Jana

    OdpovědětVymazat
  6. Jehňata jsou úžasná! Hlavně ta černá ovce rodiny, ta bude vždycky středem pozornosti:-).
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrietko, ty černé slečny, ty byly opravdu jako čertíci :)
      Měj se moc hezky. Petra

      Vymazat
  7. Peti, jak je to s těma rohama? Myslela jsem, že co má rohy, je chlap :-O
    Moc hezký článek. Min rok jsem byla v hodonínské zoo a taky jsem se muchlovala:-) Je to úžasný!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no ono je to asi podle plemene. U některých mají rohy i samice, třeba tady, to je nějaká "vřesovka". Já to taky netušila a divila jsem se. Ta samice je měla kratší, méně zahnuté.
      Pěkné dny přeju. Petra

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Ahoj Kristýnko :)Tušila jsem, že jsi to ty...ten Hodonín, ten máte blízko, viď?
      Měj se, Petra

      Vymazat
  9. Jejku, ta jsou úžasná. Já bych je pomuchlovala...! U nás i na chaloupce lidi mají ovečky, ale jehňátka jsem zahlédla poprvé až letos. Taky bych se na ně chtěla jít podívat. :-)
    Přeji krásnou neděli. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, je to kouzelné, určitě k sousedům zajdi, stojí to za to :)
      Měj se hezky, Petra

      Vymazat
  10. Peti, ráda věřím, že to byl zážitek! Jsou kouzelná!
    A babičku jsem měla sice na vesnici, ale jinak, jako by si psala o mých prázdninách :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jak já bych si ráda udělala zase ty dětské bezstarostné prázdniny!! Alespoň na týden :)
      Měj se moc pěkně! Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra