úterý 20. března 2018

Košíčky od Laury

Znáte to.....vy, blogerky určitě.....prohlížíte a pročítáte blogy jiných a prostě vám něco padne do oka. Já to mám samozřejmě taky. A nedávno jsem na blogu Laury uviděla krásné košíčky - misky pletené z provazu. Ano, fakt z provazu, špagátku, jak to kdo nazýváte. Plete je přímo Laura a protože jsem zjistila, že je i prodává, objednala jsem si je. 




Jsou moc pěkné. Ač jsou pletené a tudíž měkké, po vytvarování krásně drží a nehroutí se.  Do jedné jsem si teď dala i sedmikrásku, kterou jsem si původně koupila do jarního truhlíčku, ale vzhledem k počasí ji zatím nechávám doma. Ale myslím, že i v upletené misce jí to sluší :)



 
V druhé misce mám kraslice. Takhle brzy jsem velikonoční výzdobu doma ještě neměla :)  Ale dělám to po kouskách, sednout k tomu a zvládnout všechny najednou nemám čas. Takže jsem musela začít poměrně s předstihem a pak mi bylo líto je do Velikonoc ještě schovat. Včera jsem dodělala poslední. Jsou slepičí a mají barvu do zelena. Dostala jsem je od známé z keramiky s tím, že jsou od indiánských slepiček. Myslím, že slípky pochází původně z Latinské Ameriky a jejich vajíčka mají právě takovéto zvláštní zabarvení. A musím říct, že bílá vosková přízdoba na nich vypadá krásně.



Snad nám to sluníčko začne brzy víc hřát. Včera jsem viděla v prodeji už sazenice kedlubnů, salátů.....některý rok jsem šla do rizika a v tuto dobu si sazenice koupila. Mám skleník, tak tam byly chráněné určitě víc než na volném záhoně, ale vytápěný není. No letos ještě raději počkám, na teplejší dny.
Mějte se všichni báječně a užijte si krásný první jarní den.

Petra





25 komentářů:

  1. Péti, jsou krásné. Taky mám takové, ale háčkovala jsem ze silné vlny. Musím zkusit z provazu. Myslím, že i tyhle jsou asi háčkované ne pletené. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti, to víš, já neháčkuju ani nepletu, tak se v tom nevyznám a jen tiše obdivuju zručnost těch, kteří to umí :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  2. Košíčky se mi moc líbí, že jsou přírodní. Sedmikráska se k nim perfektně hodí, super. Ale ta vajíčka... no, nádhera. Závidím ti tu trpělivost. :-) Jsi šikulka, Péťo.
    Krásný týden. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, mě právě taky oslovil ten přírodní ráz. A moc díky za pochvalu :) Mej se moc krásně. Petra

      Vymazat
  3. Krásné háčkované košíky, z provázků se mi moc líbí, ale chtěla bych vidět prsty Laury :o)). Kraslice máš Péťo krásná, obdivuji, protože tohle prostě neumím.
    Hezký jarní den, ať to venku vypadá jak chce...
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, díky za pochvalu :) Jak to tu čtu, zřejmě háčkování z provazu nebude jednoduché. Ale košíčky jsou fakt moc krásné!
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  4. Péťo, překrásná přírodní výzdoba!! Jednoduché, vkusné, lahodí to mému oku :-). Také jsem háčkovala z juty i sisalového provázku (ještě mám něco v plánu), ale je to docela práce, přece jenom tvrdý materiál, ale ten výsledek stojí za to!! Košíčky jsou moc pěkné a v kombinaci s těmi Tvými nádhernými kraslicemi prostě paráda!! A ten zelenkavý odstín vajíček má něco do sebe ;-). Krásně jsi propojila zahraniční "výrobu" vajíček s českou tradicí! :-)) Tyhle kraslice také musím jednou zkusit, jsou prostě nepřekonatelné :-). Měj pěkný den! ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zazi. Kraslice někdy zkus, není to tak těžké, jak to vypadá. Jen nezačínej s bílými slepičími - jsou hodně křehké a při vrtání často praskají. Raději vajíčka pro začátek hnědá a nebo třeba kachní.
      Já si zase říkám, že se musím naučit háčkovat. Ještě jsem to nikdy nezkusila a když vidím, jak krásné věci děláte, tak asi půjdu k sousedce do učení :)
      Zazi, měj se moc krásně, Petra

      Vymazat
    2. Péťo, určitě to zkusím, už jsem koukala na internetu po mini vrtačce ;-). Nemáš tip jakou značku bych si měla pořídit a s jakými nástavci? Také jsem už dříve slyšela, že se používají hlavně kachní, ale kde je vzít :-(. Zkusím se po nich pídit, zatím zkusím ta hnědá ;-). A do háčkování se určitě vrhni, já se to naučila teprve nedávno, když přijdeš, jak na to, tak už Tě to nepustí :-)). A také to není zase taková věda, jak to na první pohled vypadá. Ze začátku jednodušší věci a pak se časem pustíš i do složitějších. Věř mi, vlastní zkušenost :-)). A když máš navíc vedle sousedku, která to umí, není co řešit. Mě to učila kamarádka, která zná jen teorii :-D a pak už jsem jela podle internetu metodou pokus, omyl (viz můj příspěvek na blogu " Jak jsem se učila háčkovat" ). Děkuji za radu ;-). Prima večer přeji. ZaZa

      Vymazat
    3. Ahoj Zazi, já mám vrtačku z lidlu, byla v sadě už se základními nástavci. Je to tato: https://www.lidl-shop.cz/PARKSIDE-Modelarska-a-gravirovaci-sada-PMGS-12-D3/p100224514
      Nejprve si dírky předvrtám tím nejtenčím vrtáčkem a až pak je rozšiřuji frézkou. Jiné nástavce jsem si nedokupovala, zatím jsem si vystačila opravdu s tím, co bylo v sadě. A vejce mám z farmy Rohozenská husa. Mají husí i kachní a posílají i poštou. Cestu přežila všechna, mají je opravdu dobře zabalená a vystlaná.
      Měj se moc krásně, ať se podaří! Petra
      Jo, a do toho háčkování fakt půjdu :)

      Vymazat
    4. Ahoj Péťo, omlouvám se, že reaguji až teď....trošku jsme tu plavali (období dešťů) a nešel internet :-(. Moc děkuji za vyčerpávající odpoveď :-). Já mám také nějakou gravírovačku z Lidlu, ale to asi nebude ona....hned tam mrknu ;-). A moc děkuji i za tip na vejce, asi je také zkusím, snad přežijí:-)).
      Už se fakt těším, jen to bude chvíli trvat, asi to bude až v létě....
      To mám radost, že půjdeš do háčkování, uvidíš, že Tě to chytne ;-). Měj prima víkend! ZaZa

      Vymazat
  5. Moc krásné fotky, prima košíky a kraslice no- náádhera.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Peťo, košíčky i kraslice jsou nádherné, jste holky šikovné. Koukala jsem na Laury blok, ale košíčky jsem nenašla. Můžu poprosit o přesný odkaz, mně by se totiž také líbily, ale nevím, kde hledat.
    Moc děkuji a krásné dny přeji. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, odkaz je zde: https://www.sashe.sk/klaura Košíčky má myslím ve třech velikostech :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  7. Krásne si to naaranžovala a ešte krajšie odfotila. Košíčky veľmi pekne ladia s vajíčkami aj so sedmikráskou.

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké košíčky - sedmikráska i vajíčka v nich vypadají úžasně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo, děkuji. To by bylo, abychom to jaro takhle nepřivolali :)
      Krásný den, Petra

      Vymazat
  9. Peti, košíčky jsou nádherné, hodí se k tobě dokonale. Párkrát jsem z provázků háčkovala, jen to velmi efektní, ale prstíky jsou odřené až hrůza...
    Jo a ta zelená vajíčka jsou prý absolutně bez cholesterolu! A ty si je ještě tolik vykrásnila!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak to jsem netušila, že jsoou vajíčka navíc ještě i s takovým bonusem :) Děkuji za informaci:)
      Měj se moc pěkně. Petra

      Vymazat
  10. Peti ... ty si ma teda prekvapila ... ď a k u j e m ... Aranžmá v košíkoch vyzerá veľmi dobre ... Kraslice si do nich ukladám aj ja, ale jarné kvietky som neskúšala ... Pekné kraslice si nazdobila ... Použila si tenší čpendlík ?
    A ešte k háčkovaniu ... určite to skús, nie je to zložité ... ty to dáš ... No a na prácu so špagátom som si už zvykla ... Teraz robím najmä s týmto hrubým ... ten je celkom v pohode, ale tenký špagát ... ten hrozne drie prsty ... vtedy si ich obalím leukoplastom ... :)))))
    Ďakujem aj ostatným blogerkám za milé slovká, som rada, že sa košíky páčia ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, ještě jednou děkuji za košíčky, myslím, že budou u nás doma v provozu stále :)
      A na ty kraslice jsem opravdu použila tenčí špendlík. Šlo to s ním báječně! Jsem ráda, že už je pátek - o víkendu zajdu k sousedce na první lekci háčkování :)
      Měj se moc krásně. Petra

      Vymazat
  11. Peti, krásna jarná výzdoba. Nádherne nafotené. Košíčky su super, i ked háčkujem, celkom si to neviem predstaviť so špagátom. Musí to byť ťažké.
    A kraslice úžasné. Na to treba riadnu trpezlivosť. Maj sa krásne. D. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danko, já jsem háčkovat zkoušela dnes prvně.....vůbec si nedokážu představit tu práci se špagátem.....to musí být opravdu těžké.
      Měj se moc krásně, Petra

      Vymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra