pondělí 11. června 2018

Domácí smetanová zmrzlina "á la ruská"

Dobrý den všem!

V tomhle horku je zmrzlina snad ten nejlepší sladký dezert. A domácí, která není navíc ani moc pracná a dá se udělat bez zmrzlinovače, je úplně nejlepší. Uvařená je za chviličku a pak už nezbývá, než se obrnit trpělivostí, čekat, než promrzne a od mrazáku odhánět mlsné jazýčky.



Jak na to? Tady je recept:

 ingredience:

4 žloutky 
2 dcl mléka 
25 dkg cukru krupice
3 smetany na šlehání

Do mléka pečlivě zašlehejte žloutky a cukr a nechte ho přejít varem, po té musí při občasném promíchání vychladnout - já si pomáhám i studenou vodní lázní. Zvlášť vyšlehejte smetanu do šlehačky, vlijte do ní žloutkové mléko a zašlehejte dohromady. Zmrzlinu dejte do mrazáku a pravidelně po cca 2 hodinách ji promixujte, já na to používám tyčový mixér. Po cca 8mi hodinách už je tuhá tak, že ji lze promíchat pouze lžící, ale záleží na výkonu vašeho mrazáku. 


A to je vše. Stojí to za to, věřte :)

Fotit jsem moc nestihla. Tohle jsou okamžiky, kdy má  moje rodina pramalé pochopení pro blogování. Přeci si ji nenechají kvůli fotkám rozpustit 😀

Mějte prima dny.

Petra




19 komentářů:

  1. Peti, po pravdě - udělala si mi radost. I já mám s focením jídla dost problémy :o)
    Zmrzlinka vypadá skvěle, taky jsem o víkendu jednu dělala, vložím co nejdřív :o)
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rodinka chce taky vždycky všechno hned ochutnat? Taky nemají trpělivost a pochopení? Helenko, koukám, že je to všude stejné :)
      Krásně dny. Petra

      Vymazat
  2. Peťka ... výroba zmrzlinky vyzerá celkom jednoducho, určite to skúsim ... Naši doma tiež už krútia hlavami keď fotím jedlo, väčšinou moju porciu, ktorá mi časom samozrejme vychladne ... :)))ale zvykli si už ... Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lauri, taky se snažím fotit jen to mé, aby jim to jejich nevystydlo....ale znáš to, někdy potřebuješ 2 kousky, aby to na fotce vypadalo dobře :)

      Vymazat
  3. Peti i má rodina nemá pro mé focení dobrůtek žádné pochopení :-)
    Moc děkuji za recept, ráda vyzkouším. Měj se moc krásně. Z♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, a když přidáš během mixování i lehce namražené ovoce, můžeš mít třeba jahodovou, borůvkovou...prostě dle chuti :) Ať se povede :)
      Petra

      Vymazat
  4. Péti, já zmrzlinu miluju v jakémkoliv ročním období. Budu muset zkusit. Vloni můj muž vyráběl třešňovou, ale nebylo to nic moc. Já jsem na zmrzlinu fajnšmekr. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem zvědavá, jestli vám bude tahle chutnat. ovocné jsou taky fajn, občas si uděláme přidáním ovoce do tohoto receptu :)
      Marti, měj se fajn, Petra

      Vymazat
  5. Vypadá báječně. Že už bych ji letos také konečně vyzkoušela? :-) Odrazuje mě, že se k ní musí každých pár hodin vracet. Já mám nejraději frk, frk a šup s tím do ledničky nebo do trouby.
    Krásné pondělí přeji. Pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dý, to mixování není taková hrůza, to je vždy jen na pár vteřin. A výsledek stojí za to. Bez něj je strašně tvrdá, má velké ledové krystaly.
      Kdyby ses do ní přeci jen pustila, dej vědět, jak bude chutnat :)
      Měj se, Petra

      Vymazat
  6. Taj túto zmrzlinku sme naposledy robili doma, keď som bola ešte malé dievčatko :-)
    A čoskoro ju urobím, teším sa na ňu.
    Pekné dni,
    A.

    P.s.: To s tým fotením je u nás nápodobne :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Focení jídla, koukám, to je problém všude :)
      Aďka, měj se prima, Petra

      Vymazat
  7. Zmrzlinka vypadá výborně. Určitě se o ni pokusím.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Peťo, ta vypadá hodně dobře a není ani složitá. Já jsem včera dělala jahodovou dřeň a dala ji zamrazit do formiček nanuků (Ikea) a dnes jsme ji poprvé vyzkoušeli z formy vynadat. Nanuk vypadal dobře, takže budu formičkovat celé léto, podle ovoce. :o)
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dřeně, hm....ty jsem dlouho neměla. Pamatuju, že jako děti jsme si dávaly do tvořítek na led přesnídávku. To byla dobrota. V létě, v zimě byla zmrzka za chviličku. Díky za připomenutí, taky bych ji mohla udělat :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  9. V posledních týdnech udělala zmrzlina jako občerstvení opravdu divy. Při návštěvách neměl nikdo zájem o kávu, ani to chlazené pivko nebo střik, ale po nanucích a zmrzlině se jen zaprášilo, mražák na chatě zeje prázdnotou, musí se doplnit.
    Obávám se, že ani u nás by pro fotografii neměli ten patřičný nadhled ....mňam...

    OdpovědětVymazat
  10. Kdysi jsem zmrzlinu domácí vyzkoušela, ale bohužel v receptu nebylo napsáno - promíchávat během mražení a tak to byl beton :o)), který jsme vyškrabávali z nádoby. Až tu budou na prázdninách vnoučata, vyzkouším tuhle tvou Petro. A s tím focením, asi všude stejné, fotím své, rychle, aby na mne dlouho nečekali :o))) i když hulákám - klidně jezte. Je to sranda...
    Měj se hezky.
    Ála

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra