neděle 17. června 2018

Třešňová bublanina

Tohle období je nejsladším obdobím roku. Můžete namítat, že Vánoce s mnoha kily tradičního cukroví ho předčí, ale tohle je něco jiného......jahody, maliny, třešně.... ze stromu nebo keříčku rovnou do pusy.  To je sladká slast, odměna a dar od přírody. Už mám pár skleniček na zimu zavařených. Trochu džemu, klevelu i šťávu. Víte co.....až se zima zeptá....  :)



Čerstvé máme nejraději, ale třeba bublanině, té neodoláme.  Receptů je na světě určitě hodně, my máme tento:

ingredience:
na těsto:

3 vejce
180 g cukru krupice
300 g polohrubé mouky
100 ml vody
100 ml oleje
1 prášek do pečiva
1 vanilkový cukr
vypeckované třešně 


Vše kromě třešní smícháme dohromady, hladké těsto vylijeme na pečícím papírem vyložený plech.
Třešně rovnoměrně nasypeme na celý povrch těsta, na ně pak drobenku, na kterou potřebujeme:

140  g polohrubé mouky
100  g másla 
100 g cukr krupice

A šup do trouby asi tak na 45 minut na 180 °C.





Tak takhle si u nás vychutnáváme nedělní ráno. Na terase, s kávou, hrnkem čaje a dnes třeba právě s čerstvou bublaninou. Užíváme si ty chvíle, kdy sluníčko teprve sbírá svojí sílu, my mu nastavujeme tváře a vychutnáváme si ten klid.... Obcházíme zahradu, nohy mokré od rosy.... ani nevím, proč to dělám.  Za den nic nového nevyroste, až tak se nic nezmění. Ale ten pohled na kousek přírody u nás fakt člověka nabudí, nabije :) Já to zkrátka miluju.

Mějte hezký zbytek neděle i začátek nové týdne.

Petra

16 komentářů:

  1. Bublanina v tomto období musí být, to je jasné:-). I já ji pekla pro rodinu, s minimem cukru, protože třešně byly slaďoučké.
    Krásný zbytek neděle.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
  2. Péti, já taky miluju ranní zahradu, brzo ráno a někdy jdu i bosa, to mám ráda. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, ta rána mají prostě kouzelnou moc. Člověka uklidní a přitom nabíjí......
      Měj krásně dny, Petra

      Vymazat
  3. Taky se na nějaký koláč s třešněmi chystám, ale ještě nejsem rozhodnutá, jaký recept použiju...
    Ale ta tvoje vypadá moc pěkně

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem na víkend pekla podobný koláč. Tady u nás když se řekne bublanina, tak si téměř každý vybaví slovo nadivajna. Je to těsto jako na palačinky- jen trošičku hustší. Naleje se na trochu rozpáleného tuku na pekáč,pohází ovocem a upeče se. Při pečení naskakují mezi ovocem takové boule, které při vyndání z trouby zase splasknou. Jí se teplá i studená. Takže rozkrájí se, pocukruje, sní se :-). Je dobrá s různým ovocem. U nás vede s jablky a vůbec nejlepší je borůvková.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, takovou buchtu neznám, děkuji za inspiraci :)
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  5. Mali ste krasne rano... Bublanina vyzera skvostne... Uz kvitnu u vas krasenky? Ja som na jar zasiala prvy krat... Ani neviem... Pestuju sa ako letnicka, ci ostavaju na stanovisti stale? Peti, prajem krasny den... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lauri, ano, krásenka se pěstuje jako letnička. Dá se vysít v květnu, po mrazících, může se i na začátku června.
      Hezký den i tobě :)
      Petra

      Vymazat
  6. Jak já bych si dala bublaninu! Ale ještě jsme se na chalupu pro třešně vůbec nedostali. Já letos tu přírodu opravdu nestíhám...
    Vypadá to u vás všechno krásně a moc lákavě. :-) Ta pěna na kávičce... ;-)
    Měj se fajn, pa.

    OdpovědětVymazat
  7. Peťo, krásné fotky, hlavně ta s tou cukřenkou. Já jsem v sobotu také pekla bublaninu a dnes jsme ji dojedli k snídani. Ještě se zeptám na ty kytičky. Já si je letos také koupila do záhonu, vím, že jsou to letničky, ale nevím, jestli se příští rok sami vysemení a vyrostou, nebo si je zase budu muset koupit?
    Přeji příjemné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Dášo, popravdě, já nevím. Jakmile květ uvadne, hned ho odstraňuji, abych podpořila další tvorbu květů. Takže do semen mi nikdy nejde. Vím jen, že jsou náchylné na jarní mrazíky, tak se vysévají až v květnu, popř. až do začátku června. Možná že by se vysemenily i sami, otázkou je, jestli by na jaře nepomrzly.
      Měj se krásně, Petra

      Vymazat
  8. Až se zima zeptá ?? Bude nějaká zima ?
    Z tvých fotek na mne dýchlo kouzlo rodinného krbu a jedním slovem ...KRÁSA.

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný letní příspěvek, Peti! Vidím to stejně, ta rána jsou úžasná, taky si je užíváme, a tvá bublanina je nepochybně ještě vylepší!
    Přeji hezký večer. Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra