čtvrtek 13. září 2018

Mé poklady z Berouna

Ahoj vám všem!

V neděli jsem slíbila, že vám ukážu, jaké poklady jsem si přivezla z posledních keramických trhů v Berouně. Ještě se mi nestalo, abych odjela s prázdnou. Alespoň malou drobnůstku koupím. Jezdíme vlakem, takže žádné velikánské nákupy se nekonají. Jen to, co se vejde do jednoho batohu :) Ale konec konců, my tam jezdíme spíš kvůli té atmosféře. Pokochat se šikovností keramiků, strávit pěkný den, kdy nechvátáme, ale naopak si užíváme i ten mumraj lidí, kteří jako my neodolali a opět se do Berouna vypravili. Ty stovky stánků za to stojí :)

Už potřetí jsme koupili hrnečky na kávu od pana Petra Kuthana z Trhových Svin. Nemáme celou sadu. Máme každý trochu jiný, tak se nám to líbí :) Jeden baculatý, jiný rovný, s puntíky malinkými i většími. Prostě každý originál.





Dětem a jejich partnerům jsem přivezla maličké keramické píšťalky se jménem. Opravdu pískají. Nejsem schopná pochopit, jak někdo dokáže tohle vyrobit. Tak prťavé rozměry z hlíny, která se vám maže v prstech.... a ještě to zvládnout tak, aby píšťalky zároveň i fungovali. Obdivuhodné!



Potřebujete trochu štěstí? Neznám nikoho, kdo by třeba čtyřlístkem tomu svému nepomohl. Na trzích měli pro štěstí i prasátka. Nebo jsou to kravičky? No, popravdě nevím ☺ .... čumáčky a ouška k sobě asi nesedí, ale roztomilé figurky to jsou. A štěstí určitě přinesou. Snad i trochu lásky. To srdíčko, na zadečku ☺




Další drobnůstkou jsou dřevěné kolíčky na prádlo ozdobené keramickým čtyřlístkem a kytičkami :) Na prádlo je používat nebudu. Mám v plánu jim přilepit na zadní stranu tenký magnetek a dát je na lednici. Budou nám držet vzkazy, lístečky s poznámkami....




Ze dřeva nebyly kolíčky to jediné, co jsme letos vezli domů. Dřevěných prkének není nikdy doma dost. Tak máme dva nové kousky a k tomu dvě vařečky  :) 





Tenhle kachel, obraz na zeď, je můj největší letošní nákup. Můj skvost. Zalíbil se mi na první pohled. Tedy.... zalíbilo se mi jich víc, rozhodovala jsem se mezi třemi. Každá dívka na něm byla ozdobena jinými květy, jinými barvami. A všechny byly nádherné. Pan Roman Baláž z Havířova je nabízel ve dvou velikostech. Tenhle je ten větší, rozměr má téměř 30x30 cetimetrů, ty menší měly něco kolem 20 centimetrů. Měl i jiné obrazy, bez dívek, pouze s květy, některé třeba i ve tvaru srdce. Ale mě zaujala hned tahle kráska. No řeknětě sami.... Není nádherná?





Tak to jsou mé poklady z hrnčířského trhu v Berouně. Sotva jeden trh skončil, já už se těším na další. Opět v květnu. Ještě dlouhých 8 měsíců....


Mějte se krásně. Užívejte si báječné mariánské léto a třeba se v květnu přístího roku na trzích setkáme ☺

Petra 



24 komentářů:

  1. Všechno je prostě moc krásné, všechno je vyrobené rukou hrnčíře - keramika. Kachel sis vybrala moc dobře.
    Mám ráda takovéto trhy. Je těžké se tam ovládnout, prostě to nejde jen se dívat :-) . Ale ona i ta atmosféra stojí za to i když se člověk trochu ovládne :-).
    Hezké dny, Petro!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, ono je nejlepší jet s poloprázdnou peněženkou :) Jinak to ovládání se stojí strašné úsilí 😊
      Měj krásný den. Petra

      Vymazat
  2. Peťo, to jsou úžasné kousky. No nevím, jak se Ti to do toho batohu vše vešlo, ale nákupy se Ti povedly. Mám moc ráda trhy, hlavně ty tvořivé, kde si můžu koupit výrobky přímo od výrobců a občas si k nim vyslechnout i nějaké povídání, či příběh. Do Berouna to máme moc daleko, ale ráda jezdím do Bechyně a také nikdy neodjedu s prázdnou.
    Přeji krásné dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, my vybírali hlavně placaté věci :) Tak to bylo docela skladné :)
      A máš pravdu. Tady je úžasné, že to většinou prodává ten člověk, který to přímo vyrobil. Ne nějaký obchodník, co nakoupil a přeprodává dál. A taky, já se ráda vracím ke svým oblíbeným keramikům. Ať je to pan Kuthan a nebo manželé Bokovi. Ty jsem objevila náhodně na Historických slavnostech ve skanzenu v Rožnově, kde jsme byli na dovolené. A do Berouna jezdívají. Teď tam nebyli, snad na jaře :)
      Měj prima dny, Petra

      Vymazat
  3. Petí,
    udělala sis a svým blízkým plno radosti. Krásné.
    Nejedná se o anonymní lidi, kteří je vyrábějí a o "obyčejné" výrobky. Jsou vždy s příběhem, s duší. A o to je z nich cítit a to člověk vnímá, kdykoli z nich pije, jí, zapíská na ně, či je zahlídne na zdi jako ty tvé hrnečky, prkýnka, píšťalky a kachel.
    Užívej babího léta!
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, to je přesně ono, člověk i na tom výrobku vidí, že je nedělal stroj. Že jim tu krásu vdechnul člověk. A o to jsou nádhernější :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  4. Peti, čo kúsok, to skvost ... tiež mám keramiku veľmi rada a určite by som z trhov neodišla s prázdnymi rukami ... Len keby bol Beroun bližšie ... :) Sú to maličkosti, ale koľko radosti narobia ... však ?
    Maj sa dobre ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laury, přesně tak :) Není potřeba kupovat velké dary. I mě osobně potěší nějaká ta drobnůstka většinou mnohem víc :)
      Měj se moc hezky, Petra

      Vymazat
  5. Jsem ráda ,že takto přes vaše blogy můžu do Berouna nakouknout - asi bych si ani nedokázala vybrat z té záplavy krásy :-)) Iv

    OdpovědětVymazat
  6. Petro, kachel je nádherný, úžasný... Ten se mi fakt strašně líbí. Nevidím se, že jsi neodolala. A i ostatní nákupy jsou fajn. Ale ten kachel, ten prostě je jednička...

    OdpovědětVymazat
  7. Petro, jsem ráda, že Beroun mám z ruky. Kachel je úžasný.

    OdpovědětVymazat
  8. Péťo koupila sis moc hezké kousky, nevím co se mi líbí víc. Já bych to do batohu nenacpala a musela bych jet minimálně s krosnou :-)
    Pěkné mariánské léto přeji. Romana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, malý batoh a poloprázdná peněženka. Jinak to nejde a člověk si koleduje o krach rodinného rozpočtu :)

      Vymazat
  9. Dobře jsi pořídila. :-) Kolíčky se mi líbily také. A ty kachle! Do příště musím vymyslet, kam by se hodily.
    Krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý, já si ho odnesla do práce :) Mám to štěstí, že můžu zdobit dvě "domácnosti" . Náš dům i kancelář :)
      Měj se prima, Petra

      Vymazat
  10. Péti, nádherně jsi nakoupila. Moc krásné. Já krásně zdobené kolíčky používám nejen na vzkazy, ale i uzavření třeba pytlíku s kořením. Mám ráda krásné věci používat naprosto prozaicky a všedně. Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
  11. Petro to nejsou obyčejné radosti života, to je přímo Pohádkový život, krásné věci, které dokáží zahřát u srdíčka, či na duši, tak jsem se potěšila aspoň zde u tebe virtuálně. Moc ti za to děkuji.

    OdpovědětVymazat
  12. Petruš,
    to jsou ale nádherné poklady, takové milé, moc jsem si tvé obrázky užila!!!
    Všechno, co sis pořídila je moc hezké- tak ať věcičky z rukou hrnčířů dělají radost Tobě i Tvým blízkým.
    A měli jste se určitě báječně- tak to má být!!
    Měj se moc hezky Jarka

    OdpovědětVymazat
  13. Peti nádherné, srdíčkové podklady jsi si přivezla.
    Znám moc dobře jaké velké pokušení jsou takové trhy..😉..a ty kachle jsou opravdu třešničkou na dortu.. úžasné. Krásný nový týden ti ze srdíčka přeji.Z🖤

    OdpovědětVymazat
  14. Obdivuji, kdo odolá, já neumím.
    Ta kachlička je tak nádherná, neskutečná, šla bych do ní a moc bych nepřemýšlela.
    Mrzí mne, že jsem to letos nedala, příští rok si tu atmosféru neodepřu.
    Nakoupila jsi kouzelně ..

    OdpovědětVymazat
  15. Peti, kochám se! Úžasný nákup! Jeden kousek hezčí než druhý! Fakt paráda!
    Měj hezký večer! Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za návštěvu blogu i milé komentáře, kterých si velmi vážím.
Mějte se krásně, Petra